Gå til innhold

Far nekter å levere barnet etter samvær.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Slutt å vær vanskelig. 12 timer i bil annenhver helg er ufattelig langt! Hadde jeg aldri giddet. Hva med å kjøre halvveis hver? Så skal han såklart betale bidrag. 

Anonymkode: 21936...cd8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 minutter siden, Mass skrev:

Man gir ikke etter. Man tar heller tak i det med advokater tilstede. Det er det lureste, smarteste og mest skånsomme mtp barnet og involverte advokater.

Beklager men jeg er ikke enig med deg. Har vært i lignende situasjon selv og min erfaring er at hvor mer man gir etter hvor verre blir det. 

Anonymkode: c0239...007

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beklager men jeg er ikke enig med deg. Har vært i lignende situasjon selv og min erfaring er at hvor mer man gir etter hvor verre blir det. 

Anonymkode: c0239...007

Det er helt greit. Jeg har også vært i lignende situasjon og det smarteste var å ta det gjennom advokater. De nådde også mer inn til ham enn jeg gjorde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Mass skrev:

Det er helt greit. Jeg har også vært i lignende situasjon og det smarteste var å ta det gjennom advokater. De nådde også mer inn til ham enn jeg gjorde. 

Ok her ble samarbeidet enda dårligere av å blande inn advokater. Eksen min har hatt lite regler og struktur i barndommen så her er han lettere å ha med å gjøre om han ikke får sutret seg til viljen sin ved å bruke barnet som pressmiddel. 

Ts må nesten se an sin egen eks å vurdere hva som er beste løsning. 

Anonymkode: c0239...007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har en skriftlig avtale om at far skal hente og bringe tilbake. Da er det den avtalen som gjelder inntil eventuelt ny avtale er inngått, uavhengig om det er sendt inn krav om barnebidrag eller ikke. Når det er sagt, så hadde jeg her satt meg i bilen å henter barnet og tatt diskusjonene i etterkant, og forlangt en ny drøfting før neste samvær. Når du sier at far tidligere har hatt samvær med tilsyn, så burde jo han i utgangspunktet trådd litt varsomt. Det riktige er jo at henting og bringing skal deles, hvorfor har far selv i første omgang kommet med forslaget om at han kjører begge veier? Til slutt.. Det må da være svært krevende for barnet å reise så langt annenhver helg?? Det kan da umulig bli mye kvalitet ut av det samværet, finnes det ikke bedre måter å løse det på? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor får man barn når man hater hverandre? Når advokater må forhandle frem samværsavtaler og dialogen blir "min advokat sier til din advokat"... Fyfaen. Folk blir ikke idioter over natta, så man må jo ha sett denne totalkræsjen komme. 

Har ikke noe å bidra med i diskusjonen egentlig, men jeg hadde nok tenkt på hva som blir lettest for barnet ift hvem som henter og leverer. Det er ikke ungens feil at foreldrene ikke greier å samarbeide. Å inngå en avtale som sier at bare den ene skal kjøre er helt idiotisk. Det er jo dømt til å ryke. Kjør litt begge to, møt på halvveien, gjør hva f*en som helst men vær voksne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok her ble samarbeidet enda dårligere av å blande inn advokater. Eksen min har hatt lite regler og struktur i barndommen så her er han lettere å ha med å gjøre om han ikke får sutret seg til viljen sin ved å bruke barnet som pressmiddel. 

Ts må nesten se an sin egen eks å vurdere hva som er beste løsning. 

Anonymkode: c0239...007

Ja, det tror jeg du har veldig rett i mtp at ts må se sin eks og situasjon an. Bare det ikke går utover barnet eller at barnet blir involvert i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Mass skrev:

Ja, det tror jeg du har veldig rett i mtp at ts må se sin eks og situasjon an. Bare det ikke går utover barnet eller at barnet blir involvert i det.

Det vil gå utover barnet uansett hva hun velger å gjøre. Far har skapt en konflikt som handler direkte om barnet og han har desverre involvert barnet i det når han bruker det på denne måten. Vi kan bare håpe at far tar til fornuft  

Anonymkode: c0239...007

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

Hvorfor nevne at han tidligere har hatt barnet under tilsyn ?  Det har jo ingentig med saken å gjøre ?

Du henter barnet og tar opp dette senere . Jeg kan godt forstå faren her . Han må bruke mye tid på henting og bringing . Det blir også mye hans ansvar å ta barnet bort fra der det er . Syns ikke det er riktig heller . Kan dere ikke dele på ? At du bringer eller henter ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, NotNaomi skrev:

Hvorfor nevne at han tidligere har hatt barnet under tilsyn ?  Det har jo ingentig med saken å gjøre ?

Du henter barnet og tar opp dette senere . Jeg kan godt forstå faren her . Han må bruke mye tid på henting og bringing . Det blir også mye hans ansvar å ta barnet bort fra der det er . Syns ikke det er riktig heller . Kan dere ikke dele på ? At du bringer eller henter ? 

Ta nevner at han tidligere har hatt barnet under tilsyn for å sverte far og for selv å få sympati.

Jeg har tro på at far påtok seg å hente/ bringe bare for å få lov til å ha samvær med barnet. En urettferdig fordeling. 

Anonymkode: 39507...5e5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta nevner at han tidligere har hatt barnet under tilsyn for å sverte far og for selv å få sympati.

Jeg har tro på at far påtok seg å hente/ bringe bare for å få lov til å ha samvær med barnet. En urettferdig fordeling. 

Anonymkode: 39507...5e5

Lukter bitter far eller stemor lang vei. Forhold deg til fakta som er delt istedenfor å skape usannheter som er preget av eget liv. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dårlig gjort av deg å ikke dele på levering/henting av barnet. Stakkars barn først og fremst. Det må være kjedelig å sitte så mange timer i bil annenhver helg, sikkert sliten etter en lang uke på skolen også.

Du kan vel innse det selv at far alene ikke skal ta ansvar for kjøring hver eneste gang, eller er du bare en egoist som krever i både bøtter og spann?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Sofia85 skrev:

Lukter bitter far eller stemor lang vei. Forhold deg til fakta som er delt istedenfor å skape usannheter som er preget av eget liv. 

Så synd for deg at jeg hverken er far eller stemor da. 

Anonymkode: 39507...5e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så synd for deg at jeg hverken er far eller stemor da. 

Anonymkode: 39507...5e5

Heller synd for deg at du føler det nødvendig å spy ut oppdiktet eder og galle. Lykke til med det 👏👏

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, EvaLena skrev:

Så dårlig gjort av deg å ikke dele på levering/henting av barnet. Stakkars barn først og fremst. Det må være kjedelig å sitte så mange timer i bil annenhver helg, sikkert sliten etter en lang uke på skolen også.

Du kan vel innse det selv at far alene ikke skal ta ansvar for kjøring hver eneste gang, eller er du bare en egoist som krever i både bøtter og spann?

Det kunne vel far ha tenkt på før han valgte å flytte 3 timer unna barnet sitt. 

Fatter ikke hvorfor Ts får pes her, far valgte å flytte langt unna og far selv ville hente og bringe ifm samvær. 

Hvis far ikke lengre vil holde sin del av avtalen, som han selv var med å utarbeide, så får han gjøre det på en ryddig måte, ikke bare sende ei melding mens han har barnet og fortelle Ts at han nekter å bringe ungen tilbake. 

Anonymkode: a1aa6...40f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Sofia85 said:

Heller synd for deg at du føler det nødvendig å spy ut oppdiktet eder og galle. Lykke til med det 👏👏

 Er det noen her som spyr eder og galle så er det nok deg...

Anonymkode: 0d76c...d36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Terence

Du er en ubrukelig mor, og han er en ubrukelig far. Og sånn er det med den saken. Man blir jo rent svimmel bare av å lese om dette totale kaoset av vrangvilje, konflikt og hevngjerrighet dere har skapt for dere selv. Men å tenke på at en unge lever hver dag midt oppi denne raljerende egotrippen er bare deprimerende.

Endret av Terence
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Er det noen her som spyr eder og galle så er det nok deg...

Anonymkode: 0d76c...d36

Da har du misforstått hva det betyr 👍 det jeg gjør er å sette deg på plass. Si fra hvis det er mer du ikke forstår. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne saken er veldig enkel, de har en avtale, og den som ønsker en ny samværsavtale er pliktig til å følge den gamle inntil den nye avtalen foreligger, og er godkjent av begge parter.
 

Slik er regelverket, enkelt og greit. 

TIl TS: jeg håper du hentet barnet i går, og at du kontakter familievernkontoret/advokat i dag for å informere om at far har brutt samværsavtalen.

Anonymkode: 95f06...db4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/20/2018 at 11:04 PM, ♥Missy♥ said:

Ts skriver at advokatene sammen har skrevet denne avtalen. Dermed så er det den avtalen som gjelder uansett hva vi her inne måtte mene om den saken.

 

18 minutter siden, AnonymBruker said:

Denne saken er veldig enkel, de har en avtale, og den som ønsker en ny samværsavtale er pliktig til å følge den gamle inntil den nye avtalen foreligger, og er godkjent av begge parter.
Anonymkode: 95f06...db4

Ja- de hadde avtale.  Men jeg er veldig nysgjerrig - inkludert avtalen også bidrag?  Hvis ja, og du har nå søkt for mer bidrag gjennom nav er det DEG som bryter avtalen ts, ikke far, og DA skjønner jeg far veldig godt.  Hvis dere hadde en avtale som ikke inkludert bidrag var det virkelig dumt av deg i utgangspunkt.  Men, inkludert den originale avtalen bidrag?  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...