Gå til innhold

Far nekter å levere barnet etter samvær.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men hva er da vitsen med en samværsavtale med advokater innblandet å det hele om han kan gjøre som han vil? Det var fars forslag i utgangspunktet om at han henter og leverer.. Ts

Anonymkode: b6273...533

Men så søkte du om mer penger ikke sånt? Hvordan tror du det er økonomisk for han med slik bilkjøring hver helg? 

Anonymkode: b817c...15d

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig drar du og henter ungen da. Er jo ikke rettferdig at faren skal kjøre 12 timer annenhver helg bare for å hente og levere mens du sitter hjemme og krever

Anonymkode: 15fe4...b97

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har ikke betalt et eneste øre enda, da en slik søknad tar mellom 4 til 6 måneder. Jeg ringte selv til nav å spurte om det ligger noen automatikk i at jeg må hente bare fordi jeg har søkt om bidrag da var svaret nei. Eneste var at han kunne bli trukket i fra reiseutgiftene slik at jeg fikk litt mindre i bidrag fra far. Ts

Anonymkode: b6273...533

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Han har ikke betalt et eneste øre enda, da en slik søknad tar mellom 4 til 6 måneder. Jeg ringte selv til nav å spurte om det ligger noen automatikk i at jeg må hente bare fordi jeg har søkt om bidrag da var svaret nei. Eneste var at han kunne bli trukket i fra reiseutgiftene slik at jeg fikk litt mindre i bidrag fra far. Ts

Anonymkode: b6273...533

Vil tro du blir trukket ganske mye hvis han må kjøre 6 timer tur-retur. Er ikke akkurat en billig reise

Anonymkode: 15fe4...b97

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva er da vitsen med en samværsavtale med advokater innblandet å det hele om han kan gjøre som han vil? Det var fars forslag i utgangspunktet om at han henter og leverer.. Ts

Anonymkode: b6273...533

Jo enig der. Jeg ville spurt far om hvorfor han foreslo å hente å levere om det ikke var greit likevel.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig drar du og henter ungen da. Er jo ikke rettferdig at faren skal kjøre 12 timer annenhver helg bare for å hente og levere mens du sitter hjemme og krever

Anonymkode: 15fe4...b97

Er ikke jeg som krever, jeg forholder meg bare til den skriftlige avtalen. Det var fars forslag om henting og bringing. Han har selv valgt å flytte langt vekk. Ts

Anonymkode: b6273...533

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han har ikke betalt et eneste øre enda, da en slik søknad tar mellom 4 til 6 måneder. Jeg ringte selv til nav å spurte om det ligger noen automatikk i at jeg må hente bare fordi jeg har søkt om bidrag da var svaret nei. Eneste var at han kunne bli trukket i fra reiseutgiftene slik at jeg fikk litt mindre i bidrag fra far. Ts

Anonymkode: b6273...533

Nei men ser du ikke hans side i saken? Du syns det er tungvint å hente du og så du gjlr jo alt du kan for å begrunne hvorfor du ikke skal hente. Hvorfor kan du ikke godta at dette med henting deles likt?

Anonymkode: b817c...15d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke jeg som krever, jeg forholder meg bare til den skriftlige avtalen. Det var fars forslag om henting og bringing. Han har selv valgt å flytte langt vekk. Ts

Anonymkode: b6273...533

Men nå ønsker han noe annet, kanskje han det hvor mye tid det går til kjøring osv

 Kan du virkelig gjøre det til et så stort problem bare fordi du må hente ungen din?

Anonymkode: b817c...15d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men nå ønsker han noe annet, kanskje han det hvor mye tid det går til kjøring osv

 Kan du virkelig gjøre det til et så stort problem bare fordi du må hente ungen din?

Anonymkode: b817c...15d

Selvom det ikke eksisterte en avtale er det i følge regelverket hans ansvar å hente/bringe. TS skriver at det var samværsforelder som valgte å flytte langt bort. Så selvom det ikke eksiterte et slikt regelverk er det eneste fornuftige her at han henter/bringer.  Han flyttet, hans ansvar..

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Zanzibar3 skrev:

Selvom det ikke eksisterte en avtale er det i følge regelverket hans ansvar å hente/bringe. TS skriver at det var samværsforelder som valgte å flytte langt bort. Så selvom det ikke eksiterte et slikt regelverk er det eneste fornuftige her at han henter/bringer.  Han flyttet, hans ansvar..

Hva om han måtte flytte så langt vekk pga boutgifter. Er jo ofte billigere boliger der det er usentralt

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei men ser du ikke hans side i saken? Du syns det er tungvint å hente du og så du gjlr jo alt du kan for å begrunne hvorfor du ikke skal hente. Hvorfor kan du ikke godta at dette med henting deles likt?

Anonymkode: b817c...15d

Fordi de har en avtale? Fordi regelverket sier det er hans ansvar? Fordi han flyttet langt unna? 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skjønner jeg far veldig godt. Høres veldig urettferdig it at han må hente å bringe. Dette bør dere dele på. 

Anonymkode: 88655...f7c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da får far levere barnet på skolen på mandag da. Gjør han ikke det snakker vi vel om kidnapping. Det vil kanskje være å bruke barnet som en brikke i et spill, men ungen tar da ikke skade av å være hos sin far en ekstra natt om det er det som skal til for å sette far på plass.

Anonymkode: e55c6...9dc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal hente. Du har hittil sluppet å kjørt 6 timer på søndager. Tenk deg hvor mye tid han tilbringer i bilen de helgene han har samvær. 

Anonymkode: c17b2...102

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Da får far levere barnet på skolen på mandag da. Gjør han ikke det snakker vi vel om kidnapping. Det vil kanskje være å bruke barnet som en brikke i et spill, men ungen tar da ikke skade av å være hos sin far en ekstra natt om det er det som skal til for å sette far på plass.

Anonymkode: e55c6...9dc

Hvis jeg skulle lagt godvilja til hadde jeg foreslått å møte han på halvveien.

Anonymkode: e55c6...9dc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei lå oss gjøre det vanskelig alle sammen. Lå ungen bli og anmeld senere. 

Hadde det vært min unge så hadde jeg hentet søndager jeg. Og han hentet fredager. Jeg liker enkle løsninger og løse konflikter på den rettferdige måten 

Anonymkode: b817c...15d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Nei lå oss gjøre det vanskelig alle sammen. Lå ungen bli og anmeld senere. 

Hadde det vært min unge så hadde jeg hentet søndager jeg. Og han hentet fredager. Jeg liker enkle løsninger og løse konflikter på den rettferdige måten 

Anonymkode: b817c...15d

Det var far sitt eget forslag at han skulle hente og kjøre. At han nå plutselig ikke gidder, uten å si i fra først, er ikke greit. Han må se til å bli litt mer voksen.

Anonymkode: e55c6...9dc

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars barn som må tilbringe 12 timer i bil hver 2. helg. For et j.... stress. 

Anonymkode: 1497c...da3

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...