Gå til innhold

Han vil at alt skal være 50/50


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Økonomisk skal alt være 50/50, husarbeid/matlaging skal være 50/50 - ALT skal være 50/50.

Han teller kroner for at det skal bli 50/50, og jeg får servert en nøye, muntlig plan om hvem som skal gjøre hva med husarbeid/matlaging.

Jeg ønsker ikke en mann som er SÅ viktig på at alt skal være 50/50, jeg synes rett og slett det er uattraktivt. Han kan ikke spandere en middag uten å virke brydd(jeg har spandert mange middager og er generelt en sjenerøs person uten å ha problem med det, men hvor har det blitt av gentlemannen??), og han virker å skryte veldig av at han er så feminist og flink til å fordele alt LIKT.

Romantikken forsvinner for min del, jeg synes rett og slett det er flaut og uattraktivt. Vi har ikke vært med hverandre så lenge, og jeg ser det nå gå mot en slutt. Hva tenker dere om slik atferd?

Anonymkode: 50a9d...781

Hadde ikke orket det altså. Han hadde sikkert gjort seg vanskelig ifh til barn og permisjon. Gjerne krevd å ta så mye av fellesperioden at du ikke kunne ammet eller krevd flaskemating slik at det skulle bli likt osv...

Nei. Dump, dump

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

34 minutter siden, Maleficenta skrev:

Hadde ikke orket det altså. Han hadde sikkert gjort seg vanskelig ifh til barn og permisjon. Gjerne krevd å ta så mye av fellesperioden at du ikke kunne ammet eller krevd flaskemating slik at det skulle bli likt osv...

Nei. Dump, dump

Definitivt :fnise: Takk for råd ;) -TS

Anonymkode: 50a9d...781

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge har dere vært sammen? Når menn er sånn så tenker jeg at de ser på forholdet som en midlertidig greie og ikke en investering. Når man elsker noen skal det være naturlig at "mitt er ditt og ditt er mitt" og man skal ikke bli brydd av at det ikke er likt på krona.

Hos oss bruker ofte jeg 500 kr mer men så tar vi det igjen med at han bruker ca 500 kr mer en annen gang, men vi holder ingen oversikt over det utenom de pengene som går til faste utgifter.

Anonymkode: 7da73...db8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, hocane skrev:

Synes ikke det. Meg og fruen deler regninga hver gang vi er ute.

Fungerer utmerket for oss. Virker som mange kvinner her inne fortsatt lever på 50 tallet, det er andre tider nå. På tide å venne seg til likestilling.

Uh. Man up.

Anonymkode: 50a9d...781

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uh. Man up.

Det uttrykket betyr ikke at du skal spandere på kvinner, ei heller kjøpe bullshit fra kvinner som mener de skal ha alt gratis. Er kun svake, myke menn som faller for det.

Jeg er en selvstendig mann. Hvis en kvinne i livet mitt forventer at jeg spanderer når vi er ute sender jeg henne på huet og ræva ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, hocane skrev:

Det uttrykket betyr ikke at du skal spandere på kvinner, ei heller kjøpe bullshit fra kvinner som mener de skal ha alt gratis. Er kun svake, myke menn som faller for det.

Jeg er en selvstendig mann. Hvis en kvinne i livet mitt forventer at jeg spanderer når vi er ute sender jeg henne på huet og ræva ut.

Man bytter gjerne på å spandere. Syns ikke dine innlegg samsvarer med trådens tema.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Maleficenta skrev:

Man bytter gjerne på å spandere. Syns ikke dine innlegg samsvarer med trådens tema.

Nei man bytter ikke. Som mannen til TS står for, vi deler regningen 50/50 i likestillingens navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, hocane skrev:

Nei man bytter ikke. Som mannen til TS står for, vi deler regningen 50/50 i likestillingens navn.

Men det blir jo veldig rigid og telle på hvert minste øre for å få det milimeterrettferdig. Er jo ikke normalt å dele slik når man er sammen. Ja man kan tilstrebe at det blir nogenliæunde likt men å være sååå nøye som typen til ts nærmer seg ocd tendenser.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, hocane skrev:

Nei man bytter ikke. Som mannen til TS står for, vi deler regningen 50/50 i likestillingens navn.

Du høres ut som en romantisk og lite forutsigbar kjæreste.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, hocane skrev:

Nei man bytter ikke. Som mannen til TS står for, vi deler regningen 50/50 i likestillingens navn.

Ser du ikke hvor lite attraktivt dette er? :P Jeg synes det er helt utrolig. Det burde holde i massevis å betale ca. annenhver gang, om ikke annet. -TS

Anonymkode: 50a9d...781

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Beach skrev:

Du høres ut som en romantisk og lite forutsigbar kjæreste.. 

Så i dine øyne er den eneste måten å være romantisk på å betale for kjæresten sin?

Dummeste jeg har hørt på lenge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser du ikke hvor lite attraktivt dette er? :P Jeg synes det er helt utrolig. Det burde holde i massevis å betale ca. annenhver gang, om ikke annet. -TS

Jeg forstår virkelig ikke problemet ditt. Meg og dama deler alltid regningen når vi spiser ute, har aldri vært problemer med det, for noen av oss.

Dette er faktisk et av de få tingene jeg er takknemlig for feminismen og likestilling..

Endret av hocane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uhumskheter

Var sammen med en sånn en jeg og. Da vi gjorde det slutt fikk jeg hjemmelaget regning ned til de minste tingene som at jeg hadde fått en porsjon snus av han på byen, og så tekstmeldig om at han hadde tatt med seg halvparten av alt i kjøleskapet. Han hadde delt alt i to!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Uhumskheter skrev:

Var sammen med en sånn en jeg og. Da vi gjorde det slutt fikk jeg hjemmelaget regning ned til de minste tingene som at jeg hadde fått en porsjon snus av han på byen, og så tekstmeldig om at han hadde tatt med seg halvparten av alt i kjøleskapet. Han hadde delt alt i to!

Jøsses. At han gadd. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uhumskheter
Just now, Maleficenta said:

Jøsses. At han gadd. 

Skjønner ikke at jeg gadd! Jeg gadd så lenge at vi rakk å bli samboere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Uhumskheter skrev:

Skjønner ikke at jeg gadd! Jeg gadd så lenge at vi rakk å bli samboere!

Nei jeg mener at han gadd å sette seg ned å regne ut og lage en liste og å bruke energi på å dele alt i to slikt.

Endret av Maleficenta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Uhumskheter
Just now, Maleficenta said:

Nei jeg mener at han gadd å sette seg ned å regne ut og lage en liste og å brike energi på å deke alt i to slikt.

Såret ego, trass og fri fra jobb tror jeg hadde mye å gjøre med det siste stuntet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, hocane skrev:

Så i dine øyne er den eneste måten å være romantisk på å betale for kjæresten sin?

Dummeste jeg har hørt på lenge. 

Veier dere maten dere spiser hjemme også slik at alt blir likt? Setter på stoppeklokke i dusjen? Veier klesvasken?

 

Anonymkode: 3e209...4d3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, hocane skrev:

Så i dine øyne er den eneste måten å være romantisk på å betale for kjæresten sin?

Dummeste jeg har hørt på lenge. 

Hvor får du det i fra? Å ha strenge tøyler på slike områder, er uattraktivt. Generelt det å skulle ha ting på en bestemt, viss måte hver eneste gang, gjør det hele veldig forutsigbart og kjedelig. Synes du ikke det er hyggelig å spandere middag på kjæresten en gang i blant? På samme måte som at mange kvinner også liker å overraske kjæresten med middag eller små gaver? 

Det handler ikke om det materialistiske eller det økonomiske, det handler om å være raus og ikke så fryktelig forutsigbar til alle tider. En skal være med en kvinne som har et veldig likt syn som deg selv, for at det ikke skal finnes en viss misnøye. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette en trolletråd?

Synes det har poppet opp så mange av disse problemstillingene i det siste..

Anonymkode: 7d5cd...34b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...