Gå til innhold

Han vil at alt skal være 50/50


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Økonomisk skal alt være 50/50, husarbeid/matlaging skal være 50/50 - ALT skal være 50/50.

Han teller kroner for at det skal bli 50/50, og jeg får servert en nøye, muntlig plan om hvem som skal gjøre hva med husarbeid/matlaging.

Jeg ønsker ikke en mann som er SÅ viktig på at alt skal være 50/50, jeg synes rett og slett det er uattraktivt. Han kan ikke spandere en middag uten å virke brydd(jeg har spandert mange middager og er generelt en sjenerøs person uten å ha problem med det, men hvor har det blitt av gentlemannen??), og han virker å skryte veldig av at han er så feminist og flink til å fordele alt LIKT.

Romantikken forsvinner for min del, jeg synes rett og slett det er flaut og uattraktivt. Vi har ikke vært med hverandre så lenge, og jeg ser det nå gå mot en slutt. Hva tenker dere om slik atferd?

Anonymkode: 50a9d...781

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har han brent seg på dette tidligere? Virker jo nesten slik...

Anonymkode: e64ee...2a6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hadde jeg ikke klart, sjukt avtennende. Hva er vitsen med å spandere enn middag som man egentlig ikke spanderer? 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp, det hadde jeg faktisk ikke orket.. Nei, det finnes bedre alternativer til sånn oppførsel altså. Nå har jeg vært sammen med mannen i mange år, men vi har hele veien hatt felles økonomi i form av at vi vekslet på hvem som betaler alt ettersom, så deler vi heller de store utgiftene mer 50-50. Samme med husarbeid, vi tar litt her og der, jeg vasker mest klær mens han oftere tar kjøkkenet osv. En som sitter å fører regnskap over hvem som har gjort hva.. ikke spesielt attraktivt altså. 

Anonymkode: 98223...c7c

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, saltyliquorice skrev:

Dette hadde jeg ikke klart, sjukt avtennende. Hva er vitsen med å spandere enn middag som man egentlig ikke spanderer? 

Nettopp! Det er så kjedelig :( 

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hjelp, det hadde jeg faktisk ikke orket.. Nei, det finnes bedre alternativer til sånn oppførsel altså. Nå har jeg vært sammen med mannen i mange år, men vi har hele veien hatt felles økonomi i form av at vi vekslet på hvem som betaler alt ettersom, så deler vi heller de store utgiftene mer 50-50. Samme med husarbeid, vi tar litt her og der, jeg vasker mest klær mens han oftere tar kjøkkenet osv. En som sitter å fører regnskap over hvem som har gjort hva.. ikke spesielt attraktivt altså. 

Anonymkode: 98223...c7c

Ikke sant! Det går meg på nervene! Spørsmålet er hvordan man tar opp dette uten at denne personen går helt i forsvar, og drar likestillingskortet som jeg snart får opp i halsen av denne personen.... -TS

Anonymkode: 50a9d...781

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har han brent seg på dette tidligere? Virker jo nesten slik...

Anonymkode: e64ee...2a6

Det vet jeg ikke. Han hadde en kjæreste som ikke var helt topp, slik jeg forstod det, men jeg er jo ikke henne. -TS

Anonymkode: 50a9d...781

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp! Det er så kjedelig :( 

Ikke sant! Det går meg på nervene! Spørsmålet er hvordan man tar opp dette uten at denne personen går helt i forsvar, og drar likestillingskortet som jeg snart får opp i halsen av denne personen.... -TS

Anonymkode: 50a9d...781

Da jeg blei sammen med kjæresten virket han opptatt av hele 50-50 greia, han ville vippse for ditten og datten, betale separert osv. Satt sammen i sofaen en dag jeg hadde handlet inn middag som han takket for. Jeg fortalte han at jeg ikke liker å betale "hver for oss", at det ikke spiller noen rolle hvem som betaler hva, fordi for meg så går det opp i opp uansett, og det er hyggeligere. Har ikke vært et problem siden :) 

Men så har du en som bruker feminist-kortet på deg... Det kan være en utfordring

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp! Det er så kjedelig :( 

Ikke sant! Det går meg på nervene! Spørsmålet er hvordan man tar opp dette uten at denne personen går helt i forsvar, og drar likestillingskortet som jeg snart får opp i halsen av denne personen.... -TS

Anonymkode: 50a9d...781

Be han forklare hvordan det at du er spandabel og han ikke er «feministisk» eller likestilling på noe vis.

Altså: helt på alvor, be han gjøre rede for hvordan han forstår konseptet feminisme. Still kritiske spørsmål. Dersom han går i forsvar: hugg ned i han og si klart og tydelig fra om at et forhold der den ene part heller enn å med rene ord forklare sine meninger hopper rett i forsvar og bruker simplistiske og dårlige hersketeknikker er for deg helt uaktuelt. Gi han beskjed om så avlære eller finne veien ut av livet ditt. Og ta med seg døra.

Anonymkode: 4acbf...484

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det er fint at du vil at vi skal betale like mye. Men når det blir veldig nøye og så stort fokus på kronetelling av hver lille ting vi bruker penger på, mister jeg litt tenninga på deg. Kan vi ikke gjøre det litt mer omtrentlig? Det ville vært en lettelse for meg."

Ikke gå inn i en debatt om hva som er feministisk og ikke. Innlegget over mitt virker som en veldig god oppskrift på en unyttig krangel.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp! Det er så kjedelig :( 

Ikke sant! Det går meg på nervene! Spørsmålet er hvordan man tar opp dette uten at denne personen går helt i forsvar, og drar likestillingskortet som jeg snart får opp i halsen av denne personen.... -TS

Anonymkode: 50a9d...781

Det er jo likestilling dere kvinner har bedt om, også er ikke det bra nok heller....

Anonymkode: 446fe...7a5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo likestilling dere kvinner har bedt om, også er ikke det bra nok heller....

Anonymkode: 446fe...7a5

Det er vel en mindre gruppe kvinner som har ropt høyest som har fått viljen sin. Resten ønsker en mer moderat "løsning". -TS

Anonymkode: 50a9d...781

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo likestilling dere kvinner har bedt om, også er ikke det bra nok heller....

Anonymkode: 446fe...7a5

'Vi kvinner' er ikke en samling helt like mennesker. Det vet du nok egentlig.

blob.thumb.png.e058c1c1a3d21b448ec73b9081c36ec2.png

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han høres jo helt autistisk ut. Minn ham på at likestilling er en nymotens greie og vi er biologiske vesener først og fremst. Si du får ørken i f.... av den tellinga på krona. Kansje han skjønner hintet da.

Anonymkode: 71ce3...c4e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han høres jo helt autistisk ut. Minn ham på at likestilling er en nymotens greie og vi er biologiske vesener først og fremst. Si du får ørken i f.... av den tellinga på krona. Kansje han skjønner hintet da.

Anonymkode: 71ce3...c4e

Haha! Ja, den er grei :P -TS

Anonymkode: 50a9d...781

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gentlemannen forsvant når feminismen spredde seg. Dersom kvinner vil bli behandlet likt så behandler vi dem likt. 50/50 det er jo perfekt likestilling i mine øyne.

Jeg gjør nøyaktig det samme med kjæresten min.

Endret av hocane
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo likestilling dere kvinner har bedt om, også er ikke det bra nok heller....

Anonymkode: 446fe...7a5

Man kan ha likestilling uten å snu på hver krone. Her spanderer vi ca annenhver gang, det går sånn ca opp i opp. 

Anonymkode: 3e209...4d3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis ikke dere kvinner her inne støtter feministenes våte drøm om 50/50 og andre ting så lag en motstandsbevegelse. Ingen som stopper dere. 

Damer er faen ikke fornøyd når de får det de vil ha engang. Tragisk. 

Anonymkode: f6de0...b53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker said:

Han høres jo helt autistisk ut. a.

Anonymkode: 71ce3...c4e

enig

Anonymkode: 7d5cd...34b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Økonomisk skal alt være 50/50, husarbeid/matlaging skal være 50/50 - ALT skal være 50/50.

Han teller kroner for at det skal bli 50/50, og jeg får servert en nøye, muntlig plan om hvem som skal gjøre hva med husarbeid/matlaging.

Jeg ønsker ikke en mann som er SÅ viktig på at alt skal være 50/50, jeg synes rett og slett det er uattraktivt. Han kan ikke spandere en middag uten å virke brydd(jeg har spandert mange middager og er generelt en sjenerøs person uten å ha problem med det, men hvor har det blitt av gentlemannen??), og han virker å skryte veldig av at han er så feminist og flink til å fordele alt LIKT.

Romantikken forsvinner for min del, jeg synes rett og slett det er flaut og uattraktivt. Vi har ikke vært med hverandre så lenge, og jeg ser det nå gå mot en slutt. Hva tenker dere om slik atferd?

Anonymkode: 50a9d...781

Feminister ødelegger samfunnet...

Og en sånn mann hadde jeg ikke giddet. Det å ha en evig jakt på å få hvert gjøremål og hver krone jevn må jo oppta mye plass og tankekapasitet i hverdagen hans. Kapasitet som kunne vært brukt på noe mer fornuftig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Mrs.Purdey skrev:

Feminister ødelegger samfunnet...

Synes ikke det. Meg og fruen deler regninga hver gang vi er ute.

Fungerer utmerket for oss. Virker som mange kvinner her inne fortsatt lever på 50 tallet, det er andre tider nå. På tide å venne seg til likestilling.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...