Gå til innhold

Han utfordrer meg ikke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg dater en mann som er veldig oppegående, smart-ish(klarer ikke bestemme meg..)..og har mange andre gode egenskaper. Men hver gang han forteller meg noe han kanskje tror at jeg ikke vet, vet jeg det allerede. Per nå tror jeg ikke han har kommet med noe som helst jeg ikke allerede vet. Jeg blir litt sånn "ja, det vet jeg".... Han viser meg flere dager gamle nyhetsartikler og tror det er "news", men så har jeg allerede lest det dagen det kom ut...

Jeg lærer han mange ting, og han har gitt meg mange komplimenter på at jeg kan mye. I mitt hode kan jeg det som er allmennkunnskap og litt til, og ønsker en mann som ligger et par nivåer over meg - rett og slett en jeg kan lære litt nye og morsomme ting av - en som kan utfordre meg på ulike plan, og en som jeg kan ha en diskusjon/debatt med. :P Han her virker å være enig med meg uansett. Fint at vi har like verdier osv, men det er umulig å være enige i absolutt alt som er. Han jatter med, og har lite argumenter å komme med selv i ulike diskusjoner vi har(om verden generelt, politikk).

Han er høyere utdannet enn meg på dette tidspunkt, men det virker for meg som om han ikke har fått med seg noen ting. Han er oppegående, sosialt intelligent, men han utfordrer meg ikke? Han er også litt eldre enn meg, og da forventer jeg et noe høyere kunnskapsnivå enn det han har...

Flere her som har møtt på menn som ikke utfordrer en - og er litt kjedelig?

Anonymkode: 5faf4...cd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men hvorfor tror du at en smartere mann ikke skal synes du er kjedelig om han er smartere enn deg? Da vil jo den nye kjæresten se på deg slik du ser din kjæreste nå

Ellers så er mange tilbakeholdne i datingfasen, man er gjerne litt mer forsiktig med å ytre meningene sine for man vil jo ikke skremme bort andre heller. Når det gjelder politiske spørsmål, spør du han om hva han mener? Eller forventer du at han skal komme med meningen uten at du viser interesse for den?

Anonymkode: 85c89...756

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tøffel :Knegg:

eeeller kanskje han liker deg for godt.

Anonymkode: 0b235...988

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor tror du at en smartere mann ikke skal synes du er kjedelig om han er smartere enn deg? Da vil jo den nye kjæresten se på deg slik du ser din kjæreste nå

Ellers så er mange tilbakeholdne i datingfasen, man er gjerne litt mer forsiktig med å ytre meningene sine for man vil jo ikke skremme bort andre heller. Når det gjelder politiske spørsmål, spør du han om hva han mener? Eller forventer du at han skal komme med meningen uten at du viser interesse for den?

Anonymkode: 85c89...756

Statistisk sett ønsker ikke en mann en kvinne som "overgår" han på slike områder, så det er ikke noe problem. :P 

Vi kjenner hverandre godt nok til å være over den tilbakeholdne datingfasen. Han har rett og slett ikke annet å komme med. Hvis jeg spør hva han mener, sier han at han er enig med meg. Så legger han på et veldig enkelt argument jeg allerede har nevnt med andre ord. Om vi snakker om noe han har tatt opp(som sjelden skjer), er det som regel jeg som har noe å legge til. Han blir sittende å lytte. Jeg er heller ikke en person som snakker i ett kjør, og ikke lar andre komme til. 

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En tøffel :Knegg:

eeeller kanskje han liker deg for godt.

Anonymkode: 0b235...988

Han er litt av en tøffel, men det må da gå an å ha noen meninger likevel :P eller ha evnen til å komme med noe som helst nytt. Kan være hva som helst! -TS

Anonymkode: 5faf4...cd1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Statistisk sett ønsker ikke en mann en kvinne som "overgår" han på slike områder, så det er ikke noe problem. :P 

Vi kjenner hverandre godt nok til å være over den tilbakeholdne datingfasen. Han har rett og slett ikke annet å komme med. Hvis jeg spør hva han mener, sier han at han er enig med meg. Så legger han på et veldig enkelt argument jeg allerede har nevnt med andre ord. Om vi snakker om noe han har tatt opp(som sjelden skjer), er det som regel jeg som har noe å legge til. Han blir sittende å lytte. Jeg er heller ikke en person som snakker i ett kjør, og ikke lar andre komme til. 

Han er litt av en tøffel, men det må da gå an å ha noen meninger likevel :P eller ha evnen til å komme med noe som helst nytt. Kan være hva som helst! -TS

Anonymkode: 5faf4...cd1

Noen kvinner utstråler at de er opptatt av å ha rett, og at meninger handler om å vinne, ikke lytte og lære. Når jeg ser hvordan du ser på dine medmennesker, kaller menn tøffler fordi de ikke er som du mener de burde være, så ville det ikke vært overraskende om du come across som litt bitchy som man ikke orker diskutere med

Anonymkode: 85c89...756

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg dater en mann som er veldig oppegående, smart-ish(klarer ikke bestemme meg..)..og har mange andre gode egenskaper. Men hver gang han forteller meg noe han kanskje tror at jeg ikke vet, vet jeg det allerede. Per nå tror jeg ikke han har kommet med noe som helst jeg ikke allerede vet. Jeg blir litt sånn "ja, det vet jeg".... Han viser meg flere dager gamle nyhetsartikler og tror det er "news", men så har jeg allerede lest det dagen det kom ut...

Jeg lærer han mange ting, og han har gitt meg mange komplimenter på at jeg kan mye. I mitt hode kan jeg det som er allmennkunnskap og litt til, og ønsker en mann som ligger et par nivåer over meg - rett og slett en jeg kan lære litt nye og morsomme ting av - en som kan utfordre meg på ulike plan, og en som jeg kan ha en diskusjon/debatt med. :P Han her virker å være enig med meg uansett. Fint at vi har like verdier osv, men det er umulig å være enige i absolutt alt som er. Han jatter med, og har lite argumenter å komme med selv i ulike diskusjoner vi har(om verden generelt, politikk).

Han er høyere utdannet enn meg på dette tidspunkt, men det virker for meg som om han ikke har fått med seg noen ting. Han er oppegående, sosialt intelligent, men han utfordrer meg ikke? Han er også litt eldre enn meg, og da forventer jeg et noe høyere kunnskapsnivå enn det han har...

Flere her som har møtt på menn som ikke utfordrer en - og er litt kjedelig?

Anonymkode: 5faf4...cd1

Hvis dere konkurrerer intellektuelt fremfor å bare slappe av og ha det fint sammen så er dere ikke ment for hverandre. Når den rette kommer, driter du i hva han har lest i avisen.  

Anonymkode: f8155...6a1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Statistisk sett ønsker ikke en mann en kvinne som "overgår" han på slike områder, så det er ikke noe problem.

Noen menn kanskje, men ikke alle. Er selv veldig intellektuell og smart i forhold til alderen og kan si at de mennene jeg har vært med ikke er mye mer... kanskje de tror det? for det virker ikke som om han jeg var sammen med i fire år engang kjenner meg eller liker meg og noen sinne var glad i meg, som det virker som om de fleste menn ikke gjør... De setter meg i bås tror jeg og vil ikke se meg eller hva faen. Men jeg synes de er dumme fordi sånn de har behandlet meg og de er negative meg og mye og vil aldri lære noen ting...

Anonymkode: 2d35a...70d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du virker ikke så smart om du vil ha en kjæreste du kan ha debatter med hele tiden. Om du trur det kommer mye godt ut av masse diskusjoner uten enighet, da tar du kraftig feil.

Du følger jo med på nyheter, så du må være utrolig smart kvinne.

Anonymkode: b28e9...689

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mening? Han vil ha sex med deg. Det er slitsomt å snakke med deg. Raskeste måten å få deg til å holde kjeft er å jatte med og ikke vise uenighet. I tilfeller hvor det faktisk betyr noe vil han kanskje vise uenighet med deg. Eller når sexen slutter.

 

Bare gjør som alle trash-trailer-feministene her inne anbefaler. Dump han og finn deg en lesbe.

Anonymkode: f59ec...80f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis dere konkurrerer intellektuelt fremfor å bare slappe av og ha det fint sammen så er dere ikke ment for hverandre. Når den rette kommer, driter du i hva han har lest i avisen.  

Anonymkode: f8155...6a1

Vi(eller jeg) konkurrerer absolutt ikke, men for meg er det en turn-off med menn som ikke har noe nytt å komme med. En person jeg ikke kan ha interessante samtaler med, er trist. Det synes jeg må være greit å mene. -TS

Anonymkode: 5faf4...cd1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du virker ikke så smart om du vil ha en kjæreste du kan ha debatter med hele tiden. Om du trur det kommer mye godt ut av masse diskusjoner uten enighet, da tar du kraftig feil.

Du følger jo med på nyheter, så du må være utrolig smart kvinne.

Anonymkode: b28e9...689

Hvor har jeg sagt at jeg vil ha debatter hele tiden? -TS

Anonymkode: 5faf4...cd1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min mening? Han vil ha sex med deg. Det er slitsomt å snakke med deg. Raskeste måten å få deg til å holde kjeft er å jatte med og ikke vise uenighet. I tilfeller hvor det faktisk betyr noe vil han kanskje vise uenighet med deg. Eller når sexen slutter.

 

Bare gjør som alle trash-trailer-feministene her inne anbefaler. Dump han og finn deg en lesbe.

Anonymkode: f59ec...80f

Jeg er ikke lesbisk ;) -TS

Anonymkode: 5faf4...cd1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Statistisk sett ønsker ikke en mann en kvinne som "overgår" han på slike områder, så det er ikke noe problem. :P 

Vi kjenner hverandre godt nok til å være over den tilbakeholdne datingfasen. Han har rett og slett ikke annet å komme med. Hvis jeg spør hva han mener, sier han at han er enig med meg. Så legger han på et veldig enkelt argument jeg allerede har nevnt med andre ord. Om vi snakker om noe han har tatt opp(som sjelden skjer), er det som regel jeg som har noe å legge til. Han blir sittende å lytte. Jeg er heller ikke en person som snakker i ett kjør, og ikke lar andre komme til. 

Han er litt av en tøffel, men det må da gå an å ha noen meninger likevel :P eller ha evnen til å komme med noe som helst nytt. Kan være hva som helst! -TS

Anonymkode: 5faf4...cd1

Tror dere er et gammelt ektepar jeg :fred:

Anonymkode: 0b235...988

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tror dere er et gammelt ektepar jeg :fred:

Anonymkode: 0b235...988

Nei. Vi er 24 og 29.

Anonymkode: 5faf4...cd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skjønner deg godt, TS. Det er et poeng at man er en intellektuell match i et forhold, samtalene blir mye mer interessante av det og man lærer mer. For noen mennesker, som du sikkert er blant, er det å lære og utvikle seg viktig i livet.

Jeg opplever det som tabu å snakke om at man kanskje er mer intelligent eller intellektuell enn partneren. Men selvsagt er det forskjell på folk intellektuelt, og selvsagt har det betydning i parforhold også. Det er et vanskelig tema, for det er jo ikke så mye å få gjort med og det kan aldri uttrykkes overfor partneren uten at man virker arrogant og dust.

Du må nesten akseptere ham som han er, og finne ut om dette er et forhold som er tilfredsstillende for deg på sikt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Statistisk sett ønsker ikke en mann en kvinne som "overgår" han på slike områder, så det er ikke noe problem. :P 

Vi kjenner hverandre godt nok til å være over den tilbakeholdne datingfasen. Han har rett og slett ikke annet å komme med. Hvis jeg spør hva han mener, sier han at han er enig med meg. Så legger han på et veldig enkelt argument jeg allerede har nevnt med andre ord. Om vi snakker om noe han har tatt opp(som sjelden skjer), er det som regel jeg som har noe å legge til. Han blir sittende å lytte. Jeg er heller ikke en person som snakker i ett kjør, og ikke lar andre komme til. 

Han er litt av en tøffel, men det må da gå an å ha noen meninger likevel :P eller ha evnen til å komme med noe som helst nytt. Kan være hva som helst! -TS

Anonymkode: 5faf4...cd1

Han høres ut som et kupp ! Trust me, du vil ikke være gift med en som skal utfordre deg hele tia. Blir utslitt av det. Han har skjønt det ! Happy life, happy wife 😅

Anonymkode: a7796...1e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke lesbisk ;) -TS

Anonymkode: 5faf4...cd1

Jammen, ingen heterofile ordentlige kvinner har egne meninger eller ønsker, eller er brukandes til annet enn sex og husstell! Så da må du være lesbisk. :sarkasme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 10 år med masse diskusjoner og uenigheter med mannen hadde jeg gladelig tatt denne typen!  Du blir lei tilslutt. Men hvis han er så kjedelig så kan du dumpe han og finne noen andre å bryne deg på.

Anonymkode: a7796...1e8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...