Gå til innhold

Hva slags innhold


Gjest lurerpåmasse

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

En viss form for aktualitet, altså trender, noe samfunnsaktuelt, eller noe jeg kan kjenne meg igjen i, f eks småbarnstilværelsen. Det er også viktig med jevnlige oppdateringer og kommunikasjon med leserne.

Endret av Jordbærogfløte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gidder kun å lese én eneste blogg, nemlig denne:

https://lonelandmand.wordpress.com/

Den rapporterer fra livet på en økologisk drevet liten gård på Jylland, fra dag til dag. De to på gården driver også eget forlag, pop-up restaurant om sommeren, der toppkokker lager mat av produkter rett fra jordet, ferske egg og gårdens egne vin, øl, sider og grappa, for de to dyrker også vindruer og epler til denne bruken.

De driver vekselbruk på de små jordlappene sine, der det ett år dyrkes grønnsaker på et stykke, og der de frittgående grisene etterpå får beite på restene av grønnsakene, og rydde jorda helt for alt ugress, samt gjødsle og lufte den helt naturlig slik at den er klar til ny dyrkning neste sesong.

De to lager også fantastisk mat selv, så det er oppskriftsinnlegg i blant, nydelige bilder, samt politiske innlegg om bærekraftig jordbruk. Det er rett og slett en blogg fra to genuine mennesker med noe på hjertet, og masse på plakaten fra dag til dag, men i et rolig tempo. Ingenting oppkonstruert for å late som man har noe å skrive om, ingen skjult reklame (bare helt åpenlys promotering av egenskrevne bøker som ikke gir inntekt, kun sprer politiske meninger). Ingen eksponering av barn, ingen clickbaits. Bare ærlige innlegg om ting som faktisk betyr noe, og som man både blir glad av, og lærer av.

Endret av Aricia
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt språk, flotte bilder samt ha et tema som jeg, som leser, finner interessant

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En blogg for meg skal ha bra språk, gjerne bruk av bilder, bildene bør være klare og tydelige og bloggeren må ha god kommunikasjon med leserne. Bloggeren må fremstå som troverdig og ærlig i det hun eller han blogger om. For det skinner godt igjennom hvis bloggeren ikke er ærlig ovenfor leserne sine.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

. Derfor jeg sluttet å lese bloggene er fordi bloggerene fremstår etter litt tid som respektløse, selvsentrert, mindre smarte og som løgnere. Så en ærlig blogg, uten silikon og botox, uten det å tro de selv er svaret på alt., tåle andres meninger og at de er ærlige, og deler kun av seg selv og ikke barn. Vil gjerne følge en helt vanlig person, som gjør helt vanlige ting. Men tror jaggu det er utopi😣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...