Gå til innhold

Toppbloggere og vanlige bloggere som mener de blir mobbet uten at det er mobbing


Elmarora

Anbefalte innlegg

1 time siden, Carina Maria skrev:

Trist at du ble mobbet på skolen og jeg blir lei meg over og lese at du har opplevd det :( Jeg tror du har rett når du sier at det kan ikke sammen lignes med mobbing på blogg.

Stygge kommentarer på en blogg er en ting men det er ikke mobbing men jeg mener det er mobbing viss bloggern får stygge kommentarer på utseende at dem skriver at bloggern er stygg, feit og fæl. Slike kommentarer over lengre tid er mobbing. 

 

Ja enig i det, men det kan være at bloggeren får gjentatte ufine kommentarer om andre ting enn utseende over lenger tid også, og da er det på grensen til mobbing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nettroll er absolutt i stand til mobbing og hets, og digital mobbing er høyst reellt. 

Men jeg også himler med øynene når bloggere møter seg selv døra om noen argumenterer for at de er dobbeltmoralske (du mente noen annet i fjor, se her er link til innlegget ditt, blir du sponsa nå?) eller fordi noen er uenige med dem vedrørende emnet. Eller om noen forsøker å belære bloggeren, enten bed å være besserwisser (som sikkert er skikkelig irriterende, men irriterende er ikke mobbing) eller av ønske om å gi råd, feks om sikring av barn i bil. 

Om du legger ut bilde av barn forovervendt før to år og får storm av kommentarer som sier det er bedre andre veien og med linker som begrunner, så er det heller ikke hets eller mobbing.

Men ser stadig sånne reaksjoner. Blir oppgitt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg var innom facebooksiden til Mamma til Michelle her en dag og jeg ble SKREMT av hva jeg leste i kommentarfeltet under et innlegg som i min verden bare var.... et vanlig innlegg. Ikke noe spesielt eller sterke meninger, bare et "hverdagsinnlegg" type "idag har vi spist pannekaker til middag og gått tur i skogen". Det var rein HETS fra flere i kommentarfeltet, jeg vurderte faktisk å ta printscreen og anmelde det, for det var mye stygt! Om man mottar slike kommentarer hver eneste gang man poster noe så skjønner jeg faktisk at man blir helt frynsete til slutt og roper mobbing.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Bäcker
På 20.1.2018 den 19.28, orfeus skrev:

@Lambigirl

Bloggere er en egen rase, de må aldri bli kritisert eller motsagt. Man må da forstå at de legger hele sjelen sin i de dype innleggene om hårpiller, luksusvarer og sådant ...

 Når du uttaler deg offentlig, må du bare finne deg i å bli kommentert. Det gjelder alle, fra politikere til bloggere. Mange bloggere har overdrevet selvbilde og opptrer ufrivillig komisk, da må du bare regne med at det blir slengt mye rart etter deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...