Gå til innhold

Frivillig barnløs og vennskap


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nådd den aldern hvor så si alle venner har startet, eller starter familie. 

Selv så har jeg nok tatt en avgjørelse om å ikke få egne barn. Selv om jeg til siste mulighet alltid være åpen for å endre mening. 

Noe jeg merker at savnes i det daglige, er venner som er i samme situasjon. Ikke fordi man skal bable opp og ned om avgjørelsen, men bare ha gode bekjentsskaper som er i samme fase av livet. 

Har full forståelse for at mine venner går inn i familiebobla og unnder dem det virkelig! Det er bare slik at den samme bobla ikke ligger i kortene for meg på nåværende tidspunkt og kanskje aldri. 

Flere i samme situasjon?
Eventuelt noen råd til hva en kan gjøre?

Anonymkode: cee88...944

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, besøke vennene dine med barn og leke med barna og ta del i det som er viktig i deres liv nå? Om noen år blir jo barna mer selvstendige og vennene dine kommer ut av «småbarnsbobla» og da er det nok lettere for deg å relatere til de. Evt. kan du jo finne nye venner som er i samme livssituasjon som deg, men de aller fleste vil jo ha barn på et eller annet tidspunkt så da er oddsen tilstede for at du bare havner i samme situasjon igjen. Så mitt tips er å «holde ut» med vennene dine som får barn og er i «babybobla», besøke de og ta del i kosen med barna, selv om det kanskje kjennes ut som om du er på en litt annen planet enn de akkurat nå.

Jeg har selv ei venninne i samme situasjon som deg, og hun distanserer seg fra resten av venninneflokken som har fått barn. Dersom vi inviterer henne med på noe setter hun som krav at verken barn eller partner blir med, siden hun er singel og barnløs og kjenner seg utenfor, men det fører jo som oftest til at hun ekskluderer seg selv da resten av venninneflokken ønsker at våre barn skal få leke sammen og skape vennskapsforhold. Dette fører nok til at hun blir mer ensom enn nødvendig, men hun tar heller aldri initiativ til å finne på noe med oss andre så da blir det jo vanskelig. Døgnet har bare 24 timer, og for de av oss med full jobb, partner og barn som vi ønsker å bruke tid sammen med så blir det vanskelig å finne særlig mye rom for både venninnetreff hvor barna kan leke sammen samt å treffes uten barn. 

 

Anonymkode: 86eff...df7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Organiserte aktiviteter? Da treffer du ihvertfall nye mennesker. 

Jeg har ellers ikke så mange råd, har hatt flaks og ingen av mine venner ønsker seg barn. Men jeg er likevel med i en idrettsforening og jobber litt frivillig, treffer da nye mennesker utenfor vennekretsen.

Anonymkode: 51e39...b9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...