Gå til innhold

Du vet eksen fortsatt elsker deg når..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Mass skrev:

Det motsatte av hat er kjærlighet. 

Bryr man seg ikke så er man helt likegyldig. 

Og derfor kan ikke ts vite om eksen hater han nå eller fortsatt er glad i han. Han vet bare at hun ikke er likegyldig. 

Anonymkode: bc9b0...4b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og derfor kan ikke ts vite om eksen hater han nå eller fortsatt er glad i han. Han vet bare at hun ikke er likegyldig. 

Anonymkode: bc9b0...4b3

I TS sitt tilfelle høres det ut som at eksen ikke er helt ferdig. Man har ikke behov for "å gjøre eksen sjalu" eller vekke andre reaksjoner hos eksen viss man er revnende likegyldig til hele eksen. 

Hat/elsk forhold. Viss du hater eksen, så betyr det at man fremdeles er glad i personen. 

Den dagen eksen ikke klarer å fremme en eneste reaksjon, følelse eller hva det måtte være - da er man helt ferdig og likegyldig. Ergo, man bryr seg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Mass skrev:

I TS sitt tilfelle høres det ut som at eksen ikke er helt ferdig. Man har ikke behov for "å gjøre eksen sjalu" eller vekke andre reaksjoner hos eksen viss man er revnende likegyldig til hele eksen. 

Hat/elsk forhold. Viss du hater eksen, så betyr det at man fremdeles er glad i personen. 

Den dagen eksen ikke klarer å fremme en eneste reaksjon, følelse eller hva det måtte være - da er man helt ferdig og likegyldig. Ergo, man bryr seg ikke.

Feil. Jeg har ny kjæreste og er totalt over og ferdig med eksen, men jeg sitter igjen med et hat for han, for hvordan han behandlet meg gjennom hele vårt forhold, spesielt da jeg gikk gravid med vårt barn og tiden etter. Barnet var veldig veldig sykt og det var usikkert at det ville overleve, og han stakk og lot meg sitte med det alene. Jeg fødte alene og jeg satt alene på sykehuset dag inn og dag ut og så på det bittelille barnet i kuvøse med uendelig mange ledninger festet til kroppen i over en måned. Så det hatet og sviket jeg føler overfor han har bygd seg opp til å bli så ille at da jeg hørte at en mann i området var død, så fikk jeg et lite stikk om at jeg skulle ønske det var han. Samtidig ikke, for jeg ønsker ikke at barnet mitt skal bli farløs. For barnet er glad i han. Men om han gjør noe idiotisk i forhold til barnet (kan være en filleting) så eksploderer jeg. Klarer ikke snakke med fyren på en normal måte engang, har så mange vonde følelser i forhold til han at det er nok ikke sunt. Har skrevet en hel haug stygge gloser til den fyren, og fått noen skikkelige sinneutbrudd, fordi jeg har blitt så sinna at jeg har hatt null selvkontroll, han gjør meg så sinna. Men om han finner seg ei ny, så kunne jeg ikke brydd meg mindre. Bare det er ei som kan banke litt vett i hodet hans og være en god stemamma for barnet vårt 😊

Anonymkode: 81309...7b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Feil. Jeg har ny kjæreste og er totalt over og ferdig med eksen, men jeg sitter igjen med et hat for han, for hvordan han behandlet meg gjennom hele vårt forhold, spesielt da jeg gikk gravid med vårt barn og tiden etter. Barnet var veldig veldig sykt og det var usikkert at det ville overleve, og han stakk og lot meg sitte med det alene. Jeg fødte alene og jeg satt alene på sykehuset dag inn og dag ut og så på det bittelille barnet i kuvøse med uendelig mange ledninger festet til kroppen i over en måned. Så det hatet og sviket jeg føler overfor han har bygd seg opp til å bli så ille at da jeg hørte at en mann i området var død, så fikk jeg et lite stikk om at jeg skulle ønske det var han. Samtidig ikke, for jeg ønsker ikke at barnet mitt skal bli farløs. For barnet er glad i han. Men om han gjør noe idiotisk i forhold til barnet (kan være en filleting) så eksploderer jeg. Klarer ikke snakke med fyren på en normal måte engang, har så mange vonde følelser i forhold til han at det er nok ikke sunt. Har skrevet en hel haug stygge gloser til den fyren, og fått noen skikkelige sinneutbrudd, fordi jeg har blitt så sinna at jeg har hatt null selvkontroll, han gjør meg så sinna. Men om han finner seg ei ny, så kunne jeg ikke brydd meg mindre. Bare det er ei som kan banke litt vett i hodet hans og være en god stemamma for barnet vårt 😊

Anonymkode: 81309...7b5

Nettopp, man er nemlig likegyldig når man ikke har følelser. Men du tar ut et innestengt sinne på eksen din. Det er ikke det samme som å vekke reaksjoner og følelser hos eksen.

Selvfølgelig, hvem blir ikke sint av et slikt svik? Har selv blitt sviktet av far og kjent en forbannelse så stor at jeg fikk mange helt hinsides eksplosjoner. At jeg hadde følelser for ham gjorde forbannelsen større og lengre. 

Men hadde du følelser for ham når han sviktet deg? Siden det var eksen din.. 

Når sinne, hat og negative følelser får regjere så overlapper det kjærlighetsfølelser. I ditt tilfelle høres det jo ut som at de følelsene døde underveis her, men sinnet sitter igjen...? 

Du bærer kanskje på et sinne på ditt barns vegne også. Morsinstinkt. 

Endret av Mass
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Mass skrev:

Nettopp, man er nemlig likegyldig når man ikke har følelser. Men du tar ut et innestengt sinne på eksen din. Det er ikke det samme som å vekke reaksjoner og følelser hos eksen.

Selvfølgelig, hvem blir ikke sint av et slikt svik? Har selv blitt sviktet av far og kjent en forbannelse så stor at jeg fikk mange helt hinsides eksplosjoner. At jeg hadde følelser for ham gjorde forbannelsen større og lengre. 

Men hadde du følelser for ham når han sviktet deg? Siden det var eksen din.. 

Når sinne, hat og negative følelser får regjere så overlapper det kjærlighetsfølelser. I ditt tilfelle høres det jo ut som at de følelsene døde underveis her, men sinnet sitter igjen...? 

Du bærer kanskje på et sinne på ditt barns vegne også. Morsinstinkt. 

Du har nok helt rett i det du skriver her. Det var din far du ble sviktet av? Klart det er verre når man har følelser for vedkommende i tillegg, da blir det jo bare et eneste kaos av vonde følelser. Jeg hadde veldig sterke følelser for han hele veien og helt til han valgte å kaste meg ut på dagen uten forvarsel med vårt syke barn i magen. Og var ikke det første sviket, men det var det som gjorde at det toppet seg for meg. Det tok tid før følelsene mine for han døde helt ut, det tok ca et år. Da de var helt borte så ble de erstattet med rent hat og bitterhet. Ønsker han bare elendighet rett og slett. Dette er nå 3 år siden og det har egentlig blitt litt bedre nå som jeg har fått mer positivitet inn i livet mitt (ny kjæreste som behandler meg slik jeg ønsker å bli behandlet) men når det skjer ting som at han velger å prioritere bort barnet om det er noe han har lyst til å gjøre, så er det noe i hodet mitt som bare klikker helt. Glemmer han å sende tilbake noen klær som han vet at barnet trenger når det kommer hjem til meg igjen, så er det nok til at jeg flyr helt i taket :fnise: Så du har nok rett i at det ligger mye i morsinstinkt i dette tilfellet. 😊 

Anonymkode: 81309...7b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mass skrev:

I TS sitt tilfelle høres det ut som at eksen ikke er helt ferdig. Man har ikke behov for "å gjøre eksen sjalu" eller vekke andre reaksjoner hos eksen viss man er revnende likegyldig til hele eksen. 

Hat/elsk forhold. Viss du hater eksen, så betyr det at man fremdeles er glad i personen. 

Den dagen eksen ikke klarer å fremme en eneste reaksjon, følelse eller hva det måtte være - da er man helt ferdig og likegyldig. Ergo, man bryr seg ikke.

Enig i at kjærlighet og hat er to sider av samme sak. Men uenig i resten av resonnementet ditt. Ser det mer som noe som kan bevege seg fra helt hvitt, til helt svart der det bare er hat igjen. Husk at folk har drept pga det voldsomme hatet som kan oppstå etter grove svik som har snudd kjærlighet til hat. 

Anonymkode: bc9b0...4b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har nok helt rett i det du skriver her. Det var din far du ble sviktet av? Klart det er verre når man har følelser for vedkommende i tillegg, da blir det jo bare et eneste kaos av vonde følelser. Jeg hadde veldig sterke følelser for han hele veien og helt til han valgte å kaste meg ut på dagen uten forvarsel med vårt syke barn i magen. Og var ikke det første sviket, men det var det som gjorde at det toppet seg for meg. Det tok tid før følelsene mine for han døde helt ut, det tok ca et år. Da de var helt borte så ble de erstattet med rent hat og bitterhet. Ønsker han bare elendighet rett og slett. Dette er nå 3 år siden og det har egentlig blitt litt bedre nå som jeg har fått mer positivitet inn i livet mitt (ny kjæreste som behandler meg slik jeg ønsker å bli behandlet) men når det skjer ting som at han velger å prioritere bort barnet om det er noe han har lyst til å gjøre, så er det noe i hodet mitt som bare klikker helt. Glemmer han å sende tilbake noen klær som han vet at barnet trenger når det kommer hjem til meg igjen, så er det nok til at jeg flyr helt i taket :fnise: Så du har nok rett i at det ligger mye i morsinstinkt i dette tilfellet. 😊 

Anonymkode: 81309...7b5

Jeg skjønner godt hva du mener. Bare en liten ting kan trigge et hav av raseri. Og så står de igjen der da og ikke skjønner hvorfor man blir så sint når de glemmer f.eks en bukse. "Herregud liksom, ikke vits i å klikke for en bare bukse!" 

En bukse?? Du glemte for pokker ikke bare en bukse! Du sviktet meg og ditt barn, og (i ditt tilfelle)  lot meg sitte ved sykesengen helt alene og se på mitt barn, ta vare på mitt barn, og pleie mitt barn helt alene mens du stakk! Du tok en vond situasjon og gjorde den maks verre pga dine handlinger og egoisme, og påførte meg ekstra påkjenninger når jeg minst trengte det. Så nei, du glemte ikke bare en bukse! 

Noen ganger lurer jeg på om det alltid vil ligge i dypet og murre i underflaten frem til de selv erkjenner for seg selv at det de gjorde var galt, og så ber om en oppriktig unnskyldning. Få en slags oppreisning. For med en gang man virkelig (virkelig ser) skjønner hvordan handlingene ens påførte andre smerte så vil jeg tro at det endrer noe i en.. litt ala once you go black, you never go back. 

Så godt at du har truffet en som er mye bedre for deg ❤ Utrolig trist å lese hva bf gjorde med deg mens du var gravid og i tiden etter. Det er vondt nok å oppleve sviket, men det gjør ekstra vondt å se sitt barn (og i din situasjon med et sykt barn) og vite at far bare ga en god dag og satte seg selv først. Håper det går bra med barnet ditt ❤ Det er de der mammafølelsene.. 

Nei, det var faren til mine barn som sviktet. Jeg har den tro at man en dag får kjenne på seg selv hvordan ens egne handlinger påvirket andre, og dét i sterkere grad, så siden jeg vet hva jeg gikk gjennom så kan jeg bare ønske ham lykke til med å takle det 😁 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

hun slenger stygge kommentarer til deg ved enhver anledning

 

.....flere? 

Anonymkode: 7d3e2...ab1

Det er mulig. Men jeg ville nok vært svært forsiktig med å påpeke at slik oppførsel har noe med kjærlighet å gjøre. I følge denne tråden er eksen min fortsatt forelsket i meg, noe som faktisk bare hadde vært katastrofisk. Enkelte mennesker som bedriver psykisk vold er flinke til å blande sammen disse begrepene.

 

Anonymkode: 07f6c...79d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Enig i at kjærlighet og hat er to sider av samme sak. Men uenig i resten av resonnementet ditt. Ser det mer som noe som kan bevege seg fra helt hvitt, til helt svart der det bare er hat igjen. Husk at folk har drept pga det voldsomme hatet som kan oppstå etter grove svik som har snudd kjærlighet til hat. 

Anonymkode: bc9b0...4b3

Nettopp. Hat og kjærlighet kan nok gå hånd i hånd, men det har virkelig en sterk og tydelig grense. 

Anonymkode: 07f6c...79d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Enig i at kjærlighet og hat er to sider av samme sak. Men uenig i resten av resonnementet ditt. Ser det mer som noe som kan bevege seg fra helt hvitt, til helt svart der det bare er hat igjen. Husk at folk har drept pga det voldsomme hatet som kan oppstå etter grove svik som har snudd kjærlighet til hat. 

Anonymkode: bc9b0...4b3

Ja, men det startet med kjærlighet. Er det barn i bildet så blir jo også morskjærlighet/farskjærlighet (alt ettersom hvem som svikter) involvert. 

I et hav av alle slags følelser blir det jo vanskelig å skille alt fra hverandre. For min del, renses kjærligheten vekk og jeg vet at jeg gjorde det jeg kunne i situasjonen og tok et oppgjør med personen når jeg kjente sinnet velte over (føler meg alltid så fresh etter en saklig utblåsning, så det gjør jeg alltid), og alt dette i en sammenheng, så dør alt. Da er jeg så likegyldig at de ikke har noe påvirkning på meg lengre samme hva de gjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er ganske morsomt at så mange går fem på og blir lurt av de forskjellige nickene her inne. 

Anonymkode: 7d3e2...ab1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...