Gå til innhold

er 210 i hjerterytme normalt under søvn? (med amazfitklokke app bilder)


Pinnedyr

Anbefalte innlegg

extreme high heartrate during sleep.

 

 

extreme high heartrate during sleep.

når jeg våknet klokka 12.10, var neg litt fysisk utslitt. tanker?

Endret av Pinnedyr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

i løpet av natten har du hatt mareritt eller fått stress i følge den rød grafen som skyter i været, da nådde du ett max punkt på 210, litt over 3 slag i sekundet! 

Anonymkode: ea408...fb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

i løpet av natten har du hatt mareritt eller fått stress i følge den rød grafen som skyter i været, da nådde du ett max punkt på 210, litt over 3 slag i sekundet! 

Anonymkode: ea408...fb1

ja det er det jeg syns er så skummelt. om kveldene når jeg prøver å sove, så er hjertet motsatt, at det gir ekstrasystoler og jeg føler jeg blir svak. jeg har tatt døgnekg i fjor pga dette med ekstrasystolene. ekg var helt normalt og jeg har visstnokk bare 1 prosent ekstrasystoler iløpet av de 23 timene jeg hadde den ekgdingsen på meg. men 210 i hjerteryttme i lettsøvn, er ikke det extremt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Pinnedyr skrev:

ja det er det jeg syns er så skummelt. om kveldene når jeg prøver å sove, så er hjertet motsatt, at det gir ekstrasystoler og jeg føler jeg blir svak. jeg har tatt døgnekg i fjor pga dette med ekstrasystolene. ekg var helt normalt og jeg har visstnokk bare 1 prosent ekstrasystoler iløpet av de 23 timene jeg hadde den ekgdingsen på meg. men 210 i hjerteryttme i lettsøvn, er ikke det extremt?

kunne trodd du kjempet om livet, med den hjerterytmen der. 

Anonymkode: ea408...fb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten er det feilregistrering (ikke stol blindt på slike apper), eller så har du nok en arrytmi. Det kan du finne ut med en langtidsregistrering av EKG. 

Anonymkode: 5128d...f7f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enten er det feilregistrering (ikke stol blindt på slike apper), eller så har du nok en arrytmi. Det kan du finne ut med en langtidsregistrering av EKG. 

Anonymkode: 5128d...f7f

jeg fikk tatt en døgnekg i fjor april pga at jeg hadde ekstrasystoler. da var alt helt normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

kunne trodd du kjempet om livet, med den hjerterytmen der. 

Anonymkode: ea408...fb1

kan det ha vært en type anfall, eller fordi jeg får rare drømmer om å ha kramper i høyre arm? (foreksempel drypp/epilepsi, siden eeg i oktober i år viste patogent resultat mest på venstre hjernedel men ingen epileptogen aktivitet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan registrer denne appen alt dette? Man må jo være koblet til på en eller annen måte. 

Anonymkode: 8500b...004

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enten er det feilregistrering (ikke stol blindt på slike apper), eller så har du nok en arrytmi. Det kan du finne ut med en langtidsregistrering av EKG. 

Anonymkode: 5128d...f7f

jeg brukte to apper, og begge appene viste det samme. jeg brukte tools for miband til å registrere hjerterytmen i sleep as android appen, i tillegg til amazfit appen som det er bilder av her. amazfit appen hadde jeg ikke på hjerterytme, men jeg hadde på "monitor heart in sleepmonitoring" sån at appen registrerte hjerterytmen mens jeg sov bare, og ikke på dagen når jeg er våken. tools for miband hadde derimot continous heart rate monitor på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvordan registrer denne appen alt dette? Man må jo være koblet til på en eller annen måte. 

Anonymkode: 8500b...004

med bluetooth.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pinnedyr skrev:

jeg brukte to apper, og begge appene viste det samme. jeg brukte tools for miband til å registrere hjerterytmen i sleep as android appen, i tillegg til amazfit appen som det er bilder av her. amazfit appen hadde jeg ikke på hjerterytme, men jeg hadde på "monitor heart in sleepmonitoring" sån at appen registrerte hjerterytmen mens jeg sov bare, og ikke på dagen når jeg er våken. tools for miband hadde derimot continous heart rate monitor på.

Tror du bør kontakte fastlegen din for henvisning til hjertespesialist, de vil eventuelt ta deg videre til scan av hjerneaktiviteten din.

Anonymkode: ea408...fb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tror du bør kontakte fastlegen din for henvisning til hjertespesialist, de vil eventuelt ta deg videre til scan av hjerneaktiviteten din.

Anonymkode: ea408...fb1

jeg var jo hos hjertespessialist i fjor. da tok han ultralyd og døgnekg. alt var fint. jeg tok ekg fordi jeg holdt på å svime av av blodtrykksfall i sofaen og uregelmessige hjertehopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Pinnedyr skrev:

jeg var jo hos hjertespessialist i fjor. da tok han ultralyd og døgnekg. alt var fint. jeg tok ekg fordi jeg holdt på å svime av av blodtrykksfall i sofaen og uregelmessige hjertehopp.

Jeg har medfødt hjertefeil, og er på sykehus vært 2-3 år. Hvis du drar inne flere ganger, så er det lettere for dem å se ett mønster om de får flere målinger på problemet enn om de kun får EN måling 

Anonymkode: ea408...fb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har medfødt hjertefeil, og er på sykehus vært 2-3 år. Hvis du drar inne flere ganger, så er det lettere for dem å se ett mønster om de får flere målinger på problemet enn om de kun får EN måling 

Anonymkode: ea408...fb1

ok. jeg har ikke medfødt hjertefeil. jeg tok 3 ekger i fjor. en døgn ekg, en vanlig ekg og en ultralyd ekg. jeg skal ta det opp med fastlegen, og vise bildene.

Endret av Pinnedyr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pinnedyr skrev:

ok. jeg tok 3 ekger i fjor. en døgn ekg, en vanlig ekg og en ultralyd ekg. jeg skal ta det opp med fastlegen, og vise bildene.

Håper ikke du tolket det som noe krass tilbakemelding, tenkte bare så du kan få utredet hva som skaper denne aktiviteten hos deg :)

Anonymkode: ea408...fb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare en natt du har målt dette på appen? Eller har du fått det samme flere ganger?

Jeg tenker på når jeg selv har mareritt, da våkner jeg jo helt svett og lammet av intens skrekk i hele kroppen og hjertet slår som bare det. Jeg ville jo først ha tenkt at det var mareritt jeg da, ikke nødvendigvis et helseproblem. Men hvis du mistenker helseproblemer fra før så må du jo snakke med legen så klart. :)

Anonymkode: 63987...b62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper ikke du tolket det som noe krass tilbakemelding, tenkte bare så du kan få utredet hva som skaper denne aktiviteten hos deg :)

Anonymkode: ea408...fb1

jeg tolket det ikke krasst. jeg skal spørr ol utredning neste legetime.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det bare en natt du har målt dette på appen? Eller har du fått det samme flere ganger?

Jeg tenker på når jeg selv har mareritt, da våkner jeg jo helt svett og lammet av intens skrekk i hele kroppen og hjertet slår som bare det. Jeg ville jo først ha tenkt at det var mareritt jeg da, ikke nødvendigvis et helseproblem. Men hvis du mistenker helseproblemer fra før så må du jo snakke med legen så klart. :)

Anonymkode: 63987...b62

det var bare natt til i dag hjerteryttmen var sån på morgenen. jjeg har brukt amazfit/mifit band i 1 år. eg merket ikke noe til den høye hjerterytmen, for jeg sov nokk. ivertfall så husker jeg ingenting av at jeg hatte knallradk puls. jeg pleier å kjenne ekstrasystoler og når hjertet får ekstraslag. men dette som amazfit registrerte, kjente jeg ikke. jeg drømte bare at jeg hadde epilepsianfall.

Endret av Pinnedyr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min-pulsen var jo også veeeldig lav, så kan hende den måler feil?

Anonymkode: 51c42...4a8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Min-pulsen var jo også veeeldig lav, så kan hende den måler feil?

Anonymkode: 51c42...4a8

ja. jeg skal bare bruke den ene appen til å lese hjerterytmen med klokka i natt, og se om det var så rare hjerteryttmer i natt fordi jeg brukte to apper til å registrere hjertet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...