Gå til innhold

Vanskelig mann, eller er det meg???


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min mann må skrive dato på åpnet  mat/drikke i kjøleskapet. Jeg må også skrive dato på det når jeg åpner noe, men husker ikke alltid det. Da blir mannen sint og sur. Vil kaste maten og helle ut juice. Selv om jeg sier at f. eks. juicen "ble åpnet for 3 dager siden", nekter han å drikke den, for regelen er at datoen må være der. Ellers får han problemer dersom jeg ikke er hjemme, og skal spise. Han syns det er helt håpløst at jeg bruker felles penger på mat som jeg ikke skriver dato på. 

Er så lei av at morgener blir ødelagt av at han blir sur og gretten fordi han har funnet noe i kjøleskapet uten dato skrevet på.

Er dette vanlig i andre familier??? Bør jeg bare skjerpe meg så jeg aldri glemmer å skrive dato på?

Anonymkode: d6661...e14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har aldri hørt om. Han er tydeligvis livredd for ting som har gått ut på dato. Nå kommer det jo kampanjer med best før, men ikke dårlig etter. Kanskje han skal lese om dem. Bruk nesa, så skjønner man fort når ting har gått ut. 

Anonymkode: 58b35...9f7

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri klart å leve med en som blir sur av det.

Anonymkode: 473b7...92e

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere en veldig stor familie siden det må skrives dato på matvarene for å holde styr på dem?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Axl Rose

Jeg skriver alltid dato på juice. Den er jo bare holdbar i ca 4 dager etter åpning. 

Men høres ut som en tvangstanke han har. Tvangstanker kan behandles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er vanskelig. Det står holdbarhetsdato stemplet på matvarene, utover det så holder det meste så lenge at det blir spist/drukket før dårlig. Og så er det fint å bruke kritisk sans i det daglige, hvis skinken i pakken har grønnskjær eller ser litt glatt ut så tar man en lukt-test - lukter den rart eller surt så kaster man den. Hvis man rister melkekartongen og den har klumper - lukt - kast. Hva skal han med nesa si ellers?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Axl Rose skrev:

Jeg skriver alltid dato på juice. Den er jo bare holdbar i ca 4 dager etter åpning. 

Men høres ut som en tvangstanke han har. Tvangstanker kan behandles.

Den blir ikke magisk dårlig akkurat på dagen. Produsent skriver "holdbar etter åpnet" med god margin, deres garanti. Den er i realiteten holdbar lenger, en uke.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh.. han er vanskelig ja. Er det så vanskelig å ha noenlunde oversikt over det som er i kjøleskapet i et privat hjem? Evt bare lukte/småsmake for å se om det er ok? Det skal uansett laaang tid til før juice blir helsefarlig å drikke.

Kanskje dere må ha hver deres hyller i kjøleskapet?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også en mann som er hysterisk på «best før» dato og livredd for at noe skal smake rart osv. 

Hva skjedde med å bruke øyne og nese?? 

Helt utrolig..

Du må ikke skjerpe deg!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Tusen takk for svar, alle sammen.

Jeg begynner å lure på meg selv av og til, det var grunnen til at jeg måtte spørre her. Helt enig med de dere skriver, at det er tvangstanker. Han mener at det er meg, selvsagt.

 

 Vi er to voksne og to små barn i familien, så det er ikke store mengder mat i kjøleskapet heller.

 

Og ja, han er meget rigid på flere områder. Har lurt på i flere år om jeg gidder dette. 

Anonymkode: d6661...e14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts igjen.  Han nekter å lukte eller smake på noe, for i det han har gjort det kan maten ikke spises.

Anonymkode: d6661...e14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lukter og smaker på maten, og har aldri tenkt på å skrive dato på.

Det høres ut som tvangstanker. Du er ikke vanskelig. Det er han som er sær.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, dette har jeg aldri hørt om før, faktisk. Tror man går glipp av mye bra mat om man skal kaste det helt etter datoen.

Anonymkode: c8809...293

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. Tusen takk for svar, alle sammen.

Jeg begynner å lure på meg selv av og til, det var grunnen til at jeg måtte spørre her. Helt enig med de dere skriver, at det er tvangstanker. Han mener at det er meg, selvsagt.

 

 Vi er to voksne og to små barn i familien, så det er ikke store mengder mat i kjøleskapet heller.

 

Og ja, han er meget rigid på flere områder. Har lurt på i flere år om jeg gidder dette. 

Anonymkode: d6661...e14

Dette blir ikke bedre uten at han får hjelp. 

Anonymkode: ac907...131

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Jentadi skrev:

Jeg lukter og smaker på maten, og har aldri tenkt på å skrive dato på.

Det høres ut som tvangstanker. Du er ikke vanskelig. Det er han som er sær.

Man er ikke sær om man har tvangstanker. 

Snakk med mannen din om at du mener at han viser tegn på tvangstanker og trenger hjelp..

Anonymkode: c2efd...0b4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt å skrive dato på ting, men mannen din drar det for langt. Det er ikke normalt å reagere sånn. Han er sykelig opptatt av det og trenger hjelp. 

Anonymkode: 25f0b...047

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...