Gå til innhold

Har gjort noe skikkelig dumt!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, herzeleid skrev:

Kommer jo an på hva slags forhold dere har, og om du klarer å omgås han uten å fortelle det og hvordan han vil reagere. For min del er det nok stor sjanse for at en slik hendelse ville ført til at jenta ble sortert under "artig moro men ikke kjærestemateriale" så det er nok en fare for at noe sånt kan ødelegge mye som ellers kunne blitt fint. Det beste svaret er nok at du selv må finne ut hva du er komfortabel med, hva du klarer å leve godt med og hvilke konsekvenser du tror det å fortelle/ikke fortelle vil medføre. 

Trodde jo egentlig ikke vi var superseriøse. Dessuten er det noen ting som må avklareres helt om jeg skal bli kjæreste med han på sikt! Men jeg angret dødsmye etterpå, så har vel kanskje innsett at jeg holder på bli forelsket i han. Mer en jeg trodde. Selv om det var stygt og ufint gjort kan ingen kalle meg utro, for vi er ikke kjærester. Vi er enda i bli-kjent fasen. 

Anonymkode: 7a34b...1e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 20.1.2018 den 13.46, AnonymBruker skrev:

Jeg holder ikke på med andre. Dette var en glipp. Blir ikke skje igjen. Var veldig dum som gjorde det.. 

Anonymkode: 7a34b...1e6

Å ha sex med andre er å "holde på" med andre i min bok. Glipp er når man velter et glass. Ikke når man tar et valg med å bli med noen andre hjem, kle av seg, legge seg i sengen og ha sex. Her er det en hel del bevisste valg på rekke og rad som man velger å ta i stedet for å fokusere på forholdet som holder på å utvikle seg med han andre. I min bok er sex med andre å velge bort forholdet man var i startfasen på. Det er ikke sånn at man kan løpe rundt og ha sex med alle man rekker før man spør om man skal være kjærester.

Anonymkode: eee07...be0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Å ha sex med andre er å "holde på" med andre i min bok. Glipp er når man velter et glass. Ikke når man tar et valg med å bli med noen andre hjem, kle av seg, legge seg i sengen og ha sex. Her er det en hel del bevisste valg på rekke og rad som man velger å ta i stedet for å fokusere på forholdet som holder på å utvikle seg med han andre. I min bok er sex med andre å velge bort forholdet man var i startfasen på. Det er ikke sånn at man kan løpe rundt og ha sex med alle man rekker før man spør om man skal være kjærester.

Anonymkode: eee07...be0

Dersom man ikke har en gjensidig avtale om å være eksklusive, så er dette en glipp. En ufin som sådan, men man har jo i prinsippet ikke forpliktet seg. 

Anonymkode: d5fa4...780

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe lignende dette skjedde meg, ca en mnd etter at jeg startet å date kjæresten min. Vi hadde ikke avtalt at vi var ekslusive og hun fortalte meg ikke om det som hadde skjedd. Jeg fant det ut på en annen måte. Det var sårende (og det svir fortsatt litt ca et halvt år senere), men jeg kom frem til at hun var for bra til å ikke satse på henne. Om jeg kunne velge ville jeg helst ikke visst om det. Men hadde hun fortalt meg om det når det skjedde, så hadde det nok ikke blitt oss.

Jeg forsøker å se det i lys av at vi ikke visste hvor vi kom til å ende opp, og at hun har/hadde et annet forhold til sex enn meg. 
Dvs. at hun kunne ha sex uten følelser innvolvert. Det er noe jeg aldri har kunnet. 

Vrient det der.

Anonymkode: 08bce...9ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at det kan være et vanskelig tema å ta opp, for det er jo en reel stor sjanse for at man mister den man dater. Jeg har erfaring fra din date sitt ståsted, hvor han jeg datet hadde en annen mens vi var i startgropa. Vi hadde ikke snakket om såkalt eksklusivitet, men særlig etter at vi ble intime så tok jeg det i grunn som en selvfølge - spesielt siden vi begge var seriøse i jakten på kjærligheten. Om det var en kombo av naivitet fra min side og kynisme fra hans skal jeg ikke si for sikkert, men det føles slik.. Jeg fant ut om dette en god stund etter at vi ble seriøse, det sjokkerte og var rett og slett en utrolig vond oppdagelse. Jeg hadde nok fått noe kalde føtter om jeg visste at han møtte andre, og hadde absolutt holdt igjen og ikke klart å være meg selv.

Om du velger å fortelle ham får være ut fra din egen vurdering  - hvor seriøst du tar forbindelsen med ham, hvilket plan forholdet deres egentlig er på, hva du mener han har rett på å vite, og ikke minst din egen integritet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Noe lignende dette skjedde meg, ca en mnd etter at jeg startet å date kjæresten min. Vi hadde ikke avtalt at vi var ekslusive og hun fortalte meg ikke om det som hadde skjedd. Jeg fant det ut på en annen måte. Det var sårende (og det svir fortsatt litt ca et halvt år senere), men jeg kom frem til at hun var for bra til å ikke satse på henne. Om jeg kunne velge ville jeg helst ikke visst om det. Men hadde hun fortalt meg om det når det skjedde, så hadde det nok ikke blitt oss.

Jeg forsøker å se det i lys av at vi ikke visste hvor vi kom til å ende opp, og at hun har/hadde et annet forhold til sex enn meg. 
Dvs. at hun kunne ha sex uten følelser innvolvert. Det er noe jeg aldri har kunnet. 

Vrient det der.

Anonymkode: 08bce...9ee

Vet kjæresten din at du vet det, eller har du valgt å la temaet ligge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, Mirelurk said:

Vet kjæresten din at du vet det, eller har du valgt å la temaet ligge?

Hun vet at jeg vet. Jeg tok det opp med henne da jeg fant det ut og hun la seg helt flat. Hun skulle veldig gjerne hatt det ugjort selv også. Dette var en fyr hun hadde vært intim med over lengre tid, men som hun visste at det ikke var aktuelt å bli seriøs med. 
Vi snakker fortsatt om det av og til, og hun er veldig åpen og fin rundt det hele. Men igjen... Dette handlet nok mye om hvilke forventninger hver av oss hadde da vi startet å date.
 

Anonymkode: 08bce...9ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.1.2018 den 11.32, AnonymBruker skrev:

Har datet en fyr i 2 mnd og har hele tiden kun hatt han. Dvs ikke hatt sex med andre..

Men igår ble jeg altfor full og tok med meg en gutt hjem. Føler meg billig og dum, burde ikke drukket så mye. Ikke minst har jeg sykt dårlig samvittighet for han daten min! Sexen betød ingenting. Bør jeg fortelle han det? Vi er jo ikke kjærester. Enda hvertfall. 

Anonymkode: 7a34b...1e6

At du hadde drukket forsvarer ikke det du har gjort synes jeg, men gjort er gjort og det får du ikke endret nå...

Hva du skal gjøre nå... Hvis du ærlig og oppriktig angrer det du har gjort og er sikker med deg selv at du aldri vil være utro igjen, så tenker jeg at du ikke skal fortelle han du dater hva du har gjort, i alle fall ikke dersom du er trygg på at du vil satse på han.

Da er det du som må leve med dårlig samvittighet for det du har gjort, og det kan jo være ille nok for deg og preventivt med tanke på at du aldri gjentar en slik dumhet. Om du forteller det så vil det bare være destruktivt, og han fortjener ikke smerten og usikkerheten det vil gi han... Så leve med det du...

Dere som par i fremtiden defineres ikke basert på den feilen du har begått nå, ta lærdom av den, fra min utenforstående side kan jeg si det slik at dere defineres ut fra hva dere gir hverandre fra NÅ og i fremtiden. Din dumhet og feilgrep trenger absolutt ikke prege hva dere kan bli negativt, dere kan bli et sterkt og godt par (men det forutsetter jo at dere ikke ødelegger det med slik som dette).

På en måte var det bra at det kom nå før dere har bundet dere og mundlig forpliktet dere til hverandre, hadde det vært senere så burde jo du vært åpen og ærlig med han og fortalt sannheten... Men nå, nei du trenger ikke å fortelle han det...

Dette rådet forutsetter at du oppriktig angrer og er trygg på at du aldri mer vil begå en slik dumhet, om du ikke er trygg på det så burde du trekke deg bort fra hele han for ellers ender du jo med å såre han til sist og det fortjener ingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun vet at jeg vet. Jeg tok det opp med henne da jeg fant det ut og hun la seg helt flat. Hun skulle veldig gjerne hatt det ugjort selv også. Dette var en fyr hun hadde vært intim med over lengre tid, men som hun visste at det ikke var aktuelt å bli seriøs med. 
Vi snakker fortsatt om det av og til, og hun er veldig åpen og fin rundt det hele. Men igjen... Dette handlet nok mye om hvilke forventninger hver av oss hadde da vi startet å date.
 

Anonymkode: 08bce...9ee

Det er nok alltid ting man gjerne skulle ha sett ugjort i etterkant, som virket "riktig" der og da. Jeg har ikke innrømmet at jeg vet, og det gnager meg veldig at vi ikke har snakket om det. Jeg har tatt den feige veien og kommet med små hint, og laget situasjoner/tatt opp temaer hvor det "passer" å kunne fortalt dette for ham men han er veldig fornektende og stiller seg helt uforstående til en sånn situasjon - eller latt være å kommentere/snakke om det i det hele tatt. 

Jeg hadde veldig ærlige og seriøse hensikter og hadde blind tillit til at det var det samme fra hans side, det er nok derfor det kom som et kjempesjokk så lang tid etterpå. Så flott å høre at dere har fått snakket ut og kommet dere igjennom det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Snabeldyr skrev:

At du hadde drukket forsvarer ikke det du har gjort synes jeg, men gjort er gjort og det får du ikke endret nå...

Hva du skal gjøre nå... Hvis du ærlig og oppriktig angrer det du har gjort og er sikker med deg selv at du aldri vil være utro igjen, så tenker jeg at du ikke skal fortelle han du dater hva du har gjort, i alle fall ikke dersom du er trygg på at du vil satse på han.

Da er det du som må leve med dårlig samvittighet for det du har gjort, og det kan jo være ille nok for deg og preventivt med tanke på at du aldri gjentar en slik dumhet. Om du forteller det så vil det bare være destruktivt, og han fortjener ikke smerten og usikkerheten det vil gi han... Så leve med det du...

Dere som par i fremtiden defineres ikke basert på den feilen du har begått nå, ta lærdom av den, fra min utenforstående side kan jeg si det slik at dere defineres ut fra hva dere gir hverandre fra NÅ og i fremtiden. Din dumhet og feilgrep trenger absolutt ikke prege hva dere kan bli negativt, dere kan bli et sterkt og godt par (men det forutsetter jo at dere ikke ødelegger det med slik som dette).

På en måte var det bra at det kom nå før dere har bundet dere og mundlig forpliktet dere til hverandre, hadde det vært senere så burde jo du vært åpen og ærlig med han og fortalt sannheten... Men nå, nei du trenger ikke å fortelle han det...

Dette rådet forutsetter at du oppriktig angrer og er trygg på at du aldri mer vil begå en slik dumhet, om du ikke er trygg på det så burde du trekke deg bort fra hele han for ellers ender du jo med å såre han til sist og det fortjener ingen.

Jeg skal aldri være utro nei. Men har jeg vært det nå, når vi ikke er kjærester? Er utroskap definert som utroskap FØR man er kjærester? Jeg tenkte ikke på det sånn. Men jeg skal hvertfall ikke gjøre noe slikt igjen nei. Og ja, jeg angrer. Dette var ekstremt dumt og det finnes ikke unnskyldning for det. Om jeg satser på han vil tiden vise. 2 mnd bekjentskap er for kort tid å vite om han er min fremtidige mann. 

Anonymkode: 7a34b...1e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JakeGreen

Jeg synes det er useriøst og kanskje til og med respektløst å gjøre noe slikt hvis forholdet deres er slik at dere har blitt godt kjent og er på vei til å bli kjærester.

Hvis dette var uproblematisk hadde du ikke laget denne tråden her, men du føler tydeligvis at du har gjort noe galt. Alternativene er å legge kortene på bordet vel vitende om at en mann med litt ryggrad kanskje ikke ville akseptert det eller å gå inn i forholdet med en løgn. Hva du velger avhenger av hva slags person du er. 

Jeg vet at jeg hadde fortalt det om jeg var i dine sko, vel vitende om risikoen det innebar å fortelle det. Jeg greier rett og slett ikke være uærlig om slikt. Så hadde jeg heller lært av mine feil og ikke gjort det igjen neste gang.
:)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal aldri være utro nei. Men har jeg vært det nå, når vi ikke er kjærester? Er utroskap definert som utroskap FØR man er kjærester? Jeg tenkte ikke på det sånn. Men jeg skal hvertfall ikke gjøre noe slikt igjen nei. Og ja, jeg angrer. Dette var ekstremt dumt og det finnes ikke unnskyldning for det. Om jeg satser på han vil tiden vise. 2 mnd bekjentskap er for kort tid å vite om han er min fremtidige mann. 

Anonymkode: 7a34b...1e6

Hvis man har møttes i to måneder som det dere har og er på vei mot noe så vil jeg si at det kan sidestilles med utroskap, det er et svik du har begått definitivt slik jeg ser det. Hva tror du f.eks. han ville følt for det du har gjort? Hvis du ikke ser det så synes jeg du burde forlate han, noen som ikke forplikter seg i handling (og det ser det ut til at du ikke gjør siden du ikke ser det som utroskap) er det ikke alle som vil ha... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg hadde datet i måneder, så ville jeg skilt mellom en som ville se om oss to kunne bli noe mer, og en som testet flere...... Selv om han ikke hadde gjort noe galt, så hadde jeg valgt å avslutte datingen. Hadde jeg ikke visst, så føler jeg at jeg ikke hadde fått sjans til å gjøre et valg som var riktig for meg.

Anonymkode: eee07...be0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...