Gå til innhold

Hvorfor gleder du deg til våren?


AmandaVI

Anbefalte innlegg

Jeg gleder til:

Første softisen

Så salat og urter

Tenkte jeg skulle skaffe et fuglebad til hagen

Hva med dere? :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Varmere temperaturer

lysere dager

vårblomster

lettere klær

forhåpentligvis gått ned i vekt

kjæresten kommer på besøk

fullføre utdannelsen

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest solavskjerming

Hvorfor glede seg til våren allerede nå, når man kan nyte den fantastiske vinteren enda i mange måneder til? 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, solavskjerming skrev:

Hvorfor glede seg til våren allerede nå, når man kan nyte den fantastiske vinteren enda i mange måneder til? 😀

Jeg gjetter at du ikke er hagegal? :P

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg til urter og grønnsaker fra kassene på verandaen, is i solveggen og mindre klær! Nyter dog fortsatt vinteren. Snødekket landskap er vakkert :hjerte:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solavskjerming
Akkurat nå, Rumle skrev:

Jeg gjetter at du ikke er hagegal? :P

 

Gal og gal...joda, jeg er veldig glad i hage. Forsåvidt også sommer, sol hele døgnet, varmere vær og lettere klær. Og kunne ikke fordra høst og vinter for bare få år tilbake, men har heldigvis funnet en måte å nyte også denne delen av året. Livet ble egentlig langt lettere å leve den dagen jeg klarte det, da vi tross alt har 7-8 mnd vinter i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker vinteren når det er skikkelig vinter, men jeg gleder meg til lenger og lysere dager. Er veldig glad i våren også, ofte mye pent vær, men ikke for varmt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg veldig til snøen er borte. Gleder meg til det blir lyst og varmere og grønt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gleder meg til bare veier. Blir som regel drittlei av is og det å være obs på å ikke gå på trynet hele tiden. 

At det blir lysere. Det å gå fra mørke til lange lyse dager er egentlig litt magisk :P

At det blir mer behagelig å være ute og at jeg slipper å kle meg som en eskimo bare jeg skal ut av døren. 

Å se at det spirer og gror ute. Ekstra glade nordmenn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hellokaty

Fordi det blir ti ganger enklere å få to små i barnehagen. Om våren er det bare å slenge på dem en tynn jakke og et par småsko, så tar vi sparkesykkelen og er der på 10-15 minutter. Nå er det en halv time med vogn i snøskavlene, tjukke vinterdresser, kalde fingre, eller en biltur i kø med snø som drypper fra våte sko. Mørkt er det også. 

Jeg liker alle årstidene sånn egentlig, men praktisk sett blir alt så mye tyngre om vinteren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg så utrolig masse til våren, er så drittlei snø, boblejakker og "innekos": Skal bli en fryd å finne frem sommergarderoben, gå i småsko, kjenne solen varme, grille mat, lyse kvelder og alt annet som hører våren til. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 minutter siden, solavskjerming skrev:

Gal og gal...joda, jeg er veldig glad i hage. Forsåvidt også sommer, sol hele døgnet, varmere vær og lettere klær. Og kunne ikke fordra høst og vinter for bare få år tilbake, men har heldigvis funnet en måte å nyte også denne delen av året. Livet ble egentlig langt lettere å leve den dagen jeg klarte det, da vi tross alt har 7-8 mnd vinter i året.

7-8 måneder?! :overrasket:

Joda, ser absolutt poenget ditt, jeg må visst øve meg litt på å like vinteren mer :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

Denne tråden gjorde meg glad ! Jeg elsket vinteren med mye snø i mange år , men nå de siste årene , nei . Det kunne vært snø og vinter fra November til ut Januar . Blir lei mørket , så snø er nesten et must da . 

Og så kunne våren kommet fra 1.Februar :-) den første dagen som sola varmer ordentlig . Ta med grill og en sixpack øl og fiske en sen vårkveld :-) bare gå og gå og nyte lukten av vår:-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solavskjerming
Akkurat nå, Rumle skrev:

7-8 måneder?! :overrasket:

Joda, ser absolutt poenget ditt, jeg må visst øve meg litt på å like vinteren mer :)

 

 

 

8 mnd var kanskje å ta litt hardt i, men opp mot 7 mnd er langt fra uvanlig her jeg bor. Første snøen i midten av oktober, og siste rest tint i midten av mai. For å si det slik er det langt fra uvanlig at vi ikke har raket løv til 17.mai fordi det ikke har tørket skikkelig opp.

min erfaring er at det kan være fint å finne seg en utendørs vinteraktivitet man liker eller lærer seg å like. Så fort man får noe gledelig å fylle tida med (som ikke kan gjøres andre årstider) blir vinteren mye enklere å komme igjennom 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, solavskjerming skrev:

---

min erfaring er at det kan være fint å finne seg en utendørs vinteraktivitet man liker eller lærer seg å like. Så fort man får noe gledelig å fylle tida med (som ikke kan gjøres andre årstider) blir vinteren mye enklere å komme igjennom 😊

Smart! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...