Gå til innhold

Utdanning flyvertinne


Wenchegs

Anbefalte innlegg

Hei!

Har lenge drømt om å bli flyvertinne. Nå har den drømmen kommet litt tilbake i tankene mine.

Det jeg lurer på som jeg føler det står litt forskjellig om på nettet er:

Trenger man å ha studiekompetanse for å søke på jobb som flyvertinne?

Jeg har bare gått 1 år på vgs før jeg droppet ut. Gikk design og håndverk. Etter det har jeg jobbet 7 år i butikk. Butikksjef i 3,5 av de årene.

Er det et pluss for min del? :)

 

Håper det er noen der ute som vet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Wenchegs said:

Har lenge drømt om å bli flyvertinne.

Nei, nei, nei. Det er et yrke hvor du konkurrerer med folk som ikke krever mer enn lønningene i Asia, og på sikt kommer det til å bli kraftige innskrenkninger i flybransjen, på grunn av klimaforskrifter.

Anonymkode: bbbef...3d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha studiekompetanse.

Dessuten er det ikke noe glamorøst yrke. Det er stress, mas, jag og klaging. Ja, noen passasjerer er hyggelige da.

Arbeidstider ut av en annen verden. Er ofte på jobb 3-4 om morran og selv om arbeidstiden er 8 timer, så er den ikke over før siste flighten jeg er satt opp på har landet der den skal. Blir ekstra timer ved overtid. 

Nå flyr jeg langdistanse, så det er mye overnattinger borte fra kjæresten min.

Jeg skal bort fra dette yrket så fort det lar seg gjøre.

Anonymkode: d12c5...5e9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må ha studiekompetanse, så hjelper ikke at du har erfaring fra andre bransjer.

Anonymkode: a7e2b...1b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha studiekompetanse. Det er ikke for sent å fikse det! Oppmeldingsfristen til privatisteksamener går ut 1. feb, og om jeg hadde ha vært deg hadde jeg funnet ut hvilke fag du trenger før denne datoen. Da vil du komme ett steg nærmere!

Arbeidserfaringen din kommer uten tvil veldig godt med, da du jobber med mennesker. 

Endret av Beach
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...