Gå til innhold

Flere og flere menn er barnløse, samtidig som flere og flere menn ønsker å være barnløse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen ganger må man bare akseptere sin skjebne. Jeg aksepterer f.eks. at jeg ikke er morsemne, og ikke kommer til å oppleve å få barn.

Anonymkode: 882f9...48a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Minesveiper
17 hours ago, AnonymBruker said:

Er ikke dette logisk, egentlig? Her på KG leser man mange tråder om hvor mange menn som synes synd på seg selv for at de ikke får barn, medier rapporterer at menn med lav inntekt og/eller status har mindre sannsynlighet for å få barn, osv. Samtidig har det vært uttallige tråder hvor menn har skrevet at det verste som kunne skje dem er å bli far, at å bli far ville ødelagt livet deres, at de ønsker å kunne økonomisk abortere barnet, osv. Hvorfor er det slik? Kan ikke menn godta at de burde få barn før fylte 50 dersom de faktisk vil ha barn innerst inne og slutte å skylde på 30 år gamle kvinner fordi vi ikke vil ha barn med 20 år eldre menn som dør før barna har "flydd redet"? 

Anonymkode: b6fcb...33d

Jeg synes du blander sammen menn som er i ulike grupper, og også menn som ikke er på samme stadiet i livet. Det er klart at jeg ikke ønsket å få barn når jeg var 22 år og studerte. Å studere samtidig som man skal passe på en baby i tillegg til å jobbe på siden er ikke en ideell situasjon. Derfor ønsket jeg ikke barn da.

Ellers burde man skille mellom ufrivillige og frivillige barnløse menn. De ufrivillige barnløse mennene sliter på damefronten, og siden antall barnløse menn har økt de siste 30 årene kan man anta at antall menn som sliter med damer også har økt. Hvis du har lest flere av artiklene ts har du sikkert lest den som viser at flere kvinner resirkulerer menn som har barn fra før, og gir disse nye barnekull istedenfor å bli sammen med en mann som ikke har barn. Man burde stille spørsmålet om hvorfor det har blitt flere barnløse menn i det moderne samfunn, og min personlige mening er at dette skjer som følge av at man har beveget seg vekk fra kristne verdier (spesielt det å inngå og holde ekteskapet livet ut), og fordi menn har mistet sin rolle som forsørger. Når kvinner ikke trenger menn til å forsørge seg lengre får man nye spilleregler, og utseende til mannen (erotisk kapital) blir viktigere. Sosiologene hevder at moderne kvinner i større grad bytter erotisk kapital mot erotisk kapital. 

Jeg synes du og flere kvinner her inne er smålige når dere skriver at menn syter om å være barnløse, og ting som "det er ingen menneskerettighet å få en kjæreste". Hvis du har lest noe forskning om de som ikke finner seg kjæreste vs det som ikke har problemer med dette, så vil du finne at de som ikke finner seg kjæreste har en mye større tendens til å føle seg ensomme, og være ulykkelige. Videre er det slik at når man er misfornøyd med hvordan samfunnet fungerer får man mindre insentiver til å bidra. Hvorfor skal man bidra til å holde oppe et samfunn som gjør en ulykkelig? På samfunnsnivå synes jeg dette er en farlig utvikling, og i England for eksempel har de en egen minister som jobber direkte mot å hjelpe folk som sliter med ensomhet. De ensomme består i hovedsak av syke, uføre og eldre, men jeg kan garantere at mange ufrivillige single og barnløse også sliter med ensomhet. Det at dere bagatelliserer dette problemet vitner om liten forståelse av hvordan menn som kjønn har det i det moderne samfunn. Fordi mennene som snakker om disse problemene ofte er bitre og skriver innlegg i frustrasjon blir ikke disse tingene tatt på alvor. Personlig er jeg drittlei av å lese om metoo og alle problemene kvinner har i samfunnet i nettavisene når jeg vet at menn har ganske mange alvorlige problemer, men ingen bryr seg. Når problemene blir tatt opp, blir de bagatellisert. "Menn syter".    

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er rimelig sikker på at de ikke ville hatt noe med deg å gjøre også:fnise:. Det ene utelukker ofte det andre.

Anonymkode: a9509...06e

Det er sant ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Cuckold said:

Her hadde det vært en fordel at du tok deg tid til å lenke til kilder. At det er langt flere barnløse menn enn kvinner i dag enn for noen tiår tilbake er godt belagt:

http://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/stadig-flere-menn-i-norge-er-barnlose

https://forskning.no/kjonn-og-samfunn-likestilling-sosiologi/2014/05/en-av-fire-menn-far-ikke-barn

https://www.nrk.no/norge/dramatisk-okning-i-andelen-barnlose-i-norge-1.13759502

– Menn og kvinner vil i like stor grad ha barn, men det er gapet mellom de som er frivillig og ufrivillig barnløse som er stort. Der er det nesten tre ganger flere menn som kvinner, og det vil øke, sier Kolshus.

Det vi kunne trenge en kilde på er påstanden din om at det stadig blir færre menn som ønsker barn. Hvis du da ikke bare tar debattinnlegg fra menn som ikke er klar til å bli far hver gang de har sex som bevis på at det er mange menn som ønsker å dø barnløse. For når ble det at en kvinne ønsker rett til abort bevis på at hun ikke er interessert i å bli mor? Menn har ikke mulighet til å kreve abort, og både menn og kvinner kan ha sex med uønsket befruktning som konsekvens, hvis prevensjon var 100 % sikker ville vi jo ikke trenge rett til selvbestemt abort annet enn i tilfeller der kvinnen var voldtatt.

En del menn synes det er kjipt at kvinnen har fått all makt over reproduksjonen og rett til å kunne ha sex helt uten fare for å få barn mot sin vilje, mens menn må leve med risikoen for å få barn med alle man har sex med. At man ikke ønsker barn med enhver kvinne man har sex med er ikke det samme som at man ikke ønsker barn med den rette. Vi tillater selvbestemt abort, vi tilbyr ikke kvinner som har blitt gravid å operere bort livmoren fordi vi tar for gitt at en kvinne som ikke vil ha barn her og nå aldri vil ønske seg barn.

 

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette stemmer nok ikke helt. Dersom en mann overhodet ikke klar for barn og ønsker kontroll på sin reproduktive rolle har han noen valg; han kan bruke kondom, avstå fra sex eller ligge med en likesinnet kvinne (sjansen for dette er nok støsrst i et forhold, ikke one-night-stands).

Anonymkode: 324c9...3ec

Hvis du skal delta i debatt vil det som regel være lurt å ta seg tid til å lese innlegget du svarer på. La meg gjenta fra innlegget du siterer: For når ble det at en kvinne ønsker rett til abort bevis på at hun ikke er interessert i å bli mor? Menn har ikke mulighet til å kreve abort, og både menn og kvinner kan ha sex med uønsket befruktning som konsekvens, hvis prevensjon var 100 % sikker ville vi jo ikke trenge rett til selvbestemt abort annet enn i tilfeller der kvinnen var voldtatt.

Så når politikerne åpnet for rett til abort var det jo fordi men mente at prevensjon ikke er nok, selv om kvinnen har tilgang til prevensjon er det likevel behov for rett til selvbestemt abort. Fordi uønsket graviditet kan oppstå. Det du sier til menn er akkurat det abortmotstanderne kan si til kvinner:

Dere trenger da ikke denne retten, for hvis dere vil være helt sikre på å ikke få barn når dere ikke ønsker det kan dere bare avstå fra sex! Eller ta sjansen på at prevensjonen funker!

Men i virkelighetens verden oppstår det uønskede graviditeter, og menn er ikke så annerledes enn kvinner, så mennene som ikke er klar for å bli far i slike tilfeller likner på kvinner som tar abort. Det er bare at kvinnene har loven på sin side og kan gå til helsevesenet og ta abort, mennene kan ikke gjøre annet enn å godta kvinnens valg og uffe seg litt over det. F.eks her på KG. Det er ikke slik at disse ufrivillige fedrene har ønsket et liv uten barn, de ville bare ikke ha det her og nå og med denne kvinnen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, AnonymBruker said:

Er ikke dette logisk, egentlig? Her på KG leser man mange tråder om hvor mange menn som synes synd på seg selv for at de ikke får barn, medier rapporterer at menn med lav inntekt og/eller status har mindre sannsynlighet for å få barn, osv. Samtidig har det vært uttallige tråder hvor menn har skrevet at det verste som kunne skje dem er å bli far, at å bli far ville ødelagt livet deres, at de ønsker å kunne økonomisk abortere barnet, osv. Hvorfor er det slik? Kan ikke menn godta at de burde få barn før fylte 50 dersom de faktisk vil ha barn innerst inne og slutte å skylde på 30 år gamle kvinner fordi vi ikke vil ha barn med 20 år eldre menn som dør før barna har "flydd redet"? 

Anonymkode: b6fcb...33d

Så hvis du i den fase i livet ditt, la oss si som student og har 5000 kroner på bok og er uten jobb, skulle få et barn tvunget på deg mot din vilje så hadde du syntes dette var helt ok? Både du og de som har plusset innlegget ditt her må jammen meg skjerpe dere.

Anonymkode: a0e92...97c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 hours ago, AnonymBruker said:

Ja jeg syns det er ganske hyklersk, for vi ser flere og flere alenemødre og det er ikke fordi de ønsker å være det men fordi barnefedrene har meldt seg ut selv. Vi ser flere og flere som får barn uten å være gift, og det er jo nesten tabu for menn å bruke kondom i dag, allikevel stikker de av så fort dama blir gravid eller to måneder etter at ungen har kommet.

Mennene på KG som sitter å klager over å være barnløs har jo vist seg å ha et elendig kvinnesyn, og for at noen skal ville ha barn med en så må man jo være et godt forbilde for barn og et godt partneremne og det er man jo absolutt ikke med et dårlig kvinnesyn. Det virker som mange bare liker å klage og hate på kvinner for enten det ene eller det andre, eller helst begge deler og alle mulige ting. Det burde ikke være vanskelig å forstå at kvinner ikke vil ha barn med en mann som har registrert seg på et kvinneforum for å rakke ned på kvinner, og som klager over at han er barnløs og hater på innvandrere i stedet for å gjøre seg selv til et bedre kjæresteemne og forbilde for et barn, og at en mann som mener at kvinner som ber mannen om å støvsuge eller skifte bleier er kravstore ikke er en attraktiv partner for kvinner. :a034:

Anonymkode: a8eb2...9d4

Kanskje de sa skulle bli gravid med noen som faktisk har lyst på barnet fremfor å presse det på noen som ikke vil ha det, hmm? Den hykleriske her er deg som klager på at det er flere alenemødre som ikke vil være det, uten å peke fingeren på at de da kanskje heller skulle tatt abort fremfor å velge å beholde når de visste at de ville bli alenemor av det.

Anonymkode: a0e92...97c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så hvis du i den fase i livet ditt, la oss si som student og har 5000 kroner på bok og er uten jobb, skulle få et barn tvunget på deg mot din vilje så hadde du syntes dette var helt ok? Både du og de som har plusset innlegget ditt her må jammen meg skjerpe dere.

Anonymkode: a0e92...97c

Jeg tenkte også det, men nå som jeg er eldre må jeg bare slå fast at det blir ikke bedre med alderen..

Anonymkode: 324c9...3ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje de sa skulle bli gravid med noen som faktisk har lyst på barnet fremfor å presse det på noen som ikke vil ha det, hmm? Den hykleriske her er deg som klager på at det er flere alenemødre som ikke vil være det, uten å peke fingeren på at de da kanskje heller skulle tatt abort fremfor å velge å beholde når de visste at de ville bli alenemor av det.

Det er mange alenemødre fordi kvinner driter seg ut på byen og har ubeskyttet sex med vilt fremmede menn. De kan ikke forvente en fremmed mann skal gifte seg og være en far til barnet i en sånn situasjon. Så det at menn "stikker" av fra ansvaret er pur bullshit.

Dersom kvinner driter seg ut på byen må de ta ansvar for det.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Minesveiper skrev:

Jeg synes du blander sammen menn som er i ulike grupper, og også menn som ikke er på samme stadiet i livet. Det er klart at jeg ikke ønsket å få barn når jeg var 22 år og studerte. Å studere samtidig som man skal passe på en baby i tillegg til å jobbe på siden er ikke en ideell situasjon. Derfor ønsket jeg ikke barn da.

Ellers burde man skille mellom ufrivillige og frivillige barnløse menn. De ufrivillige barnløse mennene sliter på damefronten, og siden antall barnløse menn har økt de siste 30 årene kan man anta at antall menn som sliter med damer også har økt. Hvis du har lest flere av artiklene ts har du sikkert lest den som viser at flere kvinner resirkulerer menn som har barn fra før, og gir disse nye barnekull istedenfor å bli sammen med en mann som ikke har barn. Man burde stille spørsmålet om hvorfor det har blitt flere barnløse menn i det moderne samfunn, og min personlige mening er at dette skjer som følge av at man har beveget seg vekk fra kristne verdier (spesielt det å holde ekteskapet livet ut), og fordi menn har mistet sin rolle som forsørger. Når kvinner ikke trenger menn til å forsørge seg lengre får man nye spilleregler, og utseende til mannen (erotisk kapital) blir viktigere. Sosiologene hevder at moderne kvinner i større grad bytter erotisk kapital mot erotisk kapital. 

Jeg synes du og flere kvinner her inne er smålige når dere skriver at menn syter om å være barnløse, og ting som "det er ingen menneskerettighet å få en kjæreste". Hvis du har lest noe forskning om de som ikke finner seg kjæreste vs det som ikke har problemer med dette, så vil du finne at de som ikke finner seg kjæreste har en mye større tendens til å føle seg ensomme, og være ulykkelige. Videre er det slik at når man er misfornøyd med hvordan samfunnet fungerer får man mindre intensiver til å bidra. Hvorfor skal man bidra til å holde oppe et samfunn som gjør en ulykkelig? På samfunnsnivå synes jeg dette er en farlig utvikling, og i England for eksempel har de en egen minister som jobber direkte mot å hjelpe folk som sliter med ensomhet. De ensomme består i hovedsak av syke, uføre og eldre, men jeg kan garantere at mange ufrivillige single og barnløse også sliter med ensomhet. Det at dere bagatelliserer dette problemet vitner om liten forståelse av hvordan menn som kjønn har det i det moderne samfunn. Fordi mennene som snakker om disse problemene ofte er bitre og skriver innlegg i frustrasjon blir ikke disse tingene tatt på alvor. Personlig er jeg drittlei av å lese om metoo og alle problemene kvinner har i samfunnet i nettavisene når jeg vet at menn har ganske mange alvorlige problemer, men ingen bryr seg. Når problemene blir tatt opp, blir de bagatellisert. "Menn syter".    

Ja, det er ganske så vanskelig å diskutere med disse mennene fordi de gjerne går til personangrep, virker ofte ikke som de er interessert i å diskutere og kommer med stygge karakteristikker av kvinner. 

Det er litt vanskelig å få noe konstruktivt ut av det da, og man tar gjerne ikke noen som er nedlatende og stygg mot en særlig alvorlig. Det blir nok en ond sirkel. 

Jeg er egentlig også lei av metoo, og jeg er ikke så sikker på at slike kampanjer bare er positive når de bare fokuserer på kvinner og demoniserer menn. 

Nå vet jeg ikke hva som skal til for å endre dette. Kanskje noe drastisk må skje? 

Anonymkode: 29d97...c04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, hocane skrev:

Det er mange alenemødre fordi kvinner driter seg ut på byen og har ubeskyttet sex med vilt fremmede menn. De kan ikke forvente en fremmed mann skal gifte seg og være en far til barnet i en sånn situasjon. Så det at menn "stikker" av fra ansvaret er pur bullshit.

Dersom kvinner driter seg ut på byen må de ta ansvar for det.

Mitt inntrykk er at mange ender opp som alenemødre etter å ha fått barn med en kjæreste tidlig i 20-årene. Før i tiden var det forventet at man skulle gifte seg når kvinnen ble gravid. Som en konsekvens av at dette ikke lenger er en forventning i samfunnet, så får vi alenemødre. 

Anonymkode: 56c24...7e7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uhumskheter
51 minutter siden, hocane said:

Det er mange alenemødre fordi kvinner driter seg ut på byen og har ubeskyttet sex med vilt fremmede menn. De kan ikke forvente en fremmed mann skal gifte seg og være en far til barnet i en sånn situasjon. Så det at menn "stikker" av fra ansvaret er pur bullshit.

Dersom kvinner driter seg ut på byen må de ta ansvar for det.

De driter seg jo ut sammen. De har sex med hverandre, uten beskyttelse. Dårlig samarbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Uhumskheter said:

De driter seg jo ut sammen. De har sex med hverandre, uten beskyttelse. Dårlig samarbeid.

Men hvem sitter med den hele og fulle bestemmelsesretten over absolutt alt ved en graviditet?

Anonymkode: a0e92...97c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Uhumskheter skrev:

De driter seg jo ut sammen. De har sex med hverandre, uten beskyttelse. Dårlig samarbeid.

Ja men det er bunn i grunn kvinner som ender opp gravide. Alt de trenger å gjøre er å si nei til ubeskyttet samleie. Eller forsikre seg på forhånd at de er på pillen.

Ender de opp gravide på grunn av et ons er de nødt til å ta konsekvensene for det. Ikke start å klandre menn for ikke å ville ha et uønsket barn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uhumskheter
4 minutter siden, hocane said:

Ja men det er bunn i grunn kvinner som ender opp gravide. Alt de trenger å gjøre er å si nei til ubeskyttet samleie. Eller forsikre seg på forhånd at de er på pillen.

Ender de opp gravide på grunn av et ons er de nødt til å ta konsekvensene for det. Ikke start å klandre menn for ikke å ville ha et uønsket barn.

Alt mannen trenger å gjøre for å unngå barn er å sette på en kondom. Det er så sjukt enkelt å ikke ende opp som pappa, at det finnes ikke synd på noen av dem. Og det er jo ikke bare unger man burde ha lyst til å unngå, det er HIV, herpes, pikkpest og hpv. Ta ansvar for eget liv, egen helse og egen sperm.

Endret av Uhumskheter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Uhumskheter said:

Alt mannen trenger å gjøre for å unngå barn er å sette på en kondom. Det er så sjukt enkelt å ikke ende opp som pappa, at det finnes ikke synd på noen av dem. Og det er jo ikke bare unger man burde ha lyst til å unngå, det er HIV, herpes, pikkpest og hpv. Ta ansvar for eget liv, egen helse og egen sperm.

Alt du trenger gjøre er å gidde å lese innleggene som er skrevet i tråden, så ser du at argumentene du spar opp er de samme som abortmotstandere kan bruke mot rett til selvbestemt abort, for hvis prevensjon var nok trengte vi vel heller ikke rett til selvbestemt abort:

1 hour ago, Cuckold said:

 

Hvis du skal delta i debatt vil det som regel være lurt å ta seg tid til å lese innlegget du svarer på. La meg gjenta fra innlegget du siterer: For når ble det at en kvinne ønsker rett til abort bevis på at hun ikke er interessert i å bli mor? Menn har ikke mulighet til å kreve abort, og både menn og kvinner kan ha sex med uønsket befruktning som konsekvens, hvis prevensjon var 100 % sikker ville vi jo ikke trenge rett til selvbestemt abort annet enn i tilfeller der kvinnen var voldtatt.

Så når politikerne åpnet for rett til abort var det jo fordi men mente at prevensjon ikke er nok, selv om kvinnen har tilgang til prevensjon er det likevel behov for rett til selvbestemt abort. Fordi uønsket graviditet kan oppstå. Det du sier til menn er akkurat det abortmotstanderne kan si til kvinner:

Dere trenger da ikke denne retten, for hvis dere vil være helt sikre på å ikke få barn når dere ikke ønsker det kan dere bare avstå fra sex! Eller ta sjansen på at prevensjonen funker!

Men i virkelighetens verden oppstår det uønskede graviditeter, og menn er ikke så annerledes enn kvinner, så mennene som ikke er klar for å bli far i slike tilfeller likner på kvinner som tar abort. Det er bare at kvinnene har loven på sin side og kan gå til helsevesenet og ta abort, mennene kan ikke gjøre annet enn å godta kvinnens valg og uffe seg litt over det. F.eks her på KG. Det er ikke slik at disse ufrivillige fedrene har ønsket et liv uten barn, de ville bare ikke ha det her og nå og med denne kvinnen.

 

Endret av Cuckold
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 hours ago, AnonymBruker said:

Er ikke dette logisk, egentlig? Her på KG leser man mange tråder om hvor mange menn som synes synd på seg selv for at de ikke får barn, medier rapporterer at menn med lav inntekt og/eller status har mindre sannsynlighet for å få barn, osv. Samtidig har det vært uttallige tråder hvor menn har skrevet at det verste som kunne skje dem er å bli far, at å bli far ville ødelagt livet deres, at de ønsker å kunne økonomisk abortere barnet, osv. Hvorfor er det slik? Kan ikke menn godta at de burde få barn før fylte 50 dersom de faktisk vil ha barn innerst inne og slutte å skylde på 30 år gamle kvinner fordi vi ikke vil ha barn med 20 år eldre menn som dør før barna har "flydd redet"? 

Anonymkode: b6fcb...33d

Hva skjer hvis kvinneunderskuddet blir for stort ?  det er klart at da øker andelen barnløse menn betraktelig. 
Hadde det vært mer likevekt i antall single kvinner og menn ...så hadde nok den reelle andelen av dem som faktisk ikke ønsket å ha barn vært den faktiske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Cuckold skrev:

Vis meg et folk der alle har evnen til å bli akademikere. Jeg tror ikke det finnes. En god del menn sliter på skolen og velger praktiske yrker. Mange blir boende i distriktet der de er oppvokst, mens kvinner i større grad tar høyskole- og universitetsutdannelse og flytter til byen. For å bli der.

Det er et dramatisk kvinneunderskudd i mange av våre kommuner, og vi løser ikke dette problemet med å peke nese av de praktisk orienterte mennene og si at de kan ha det så godt når de velger de dumme praktiske yrkene sine. 

Norge har faktisk et høyt antall akademikere sammeniknet med andre folk, så her har du ett eks: nordmenn.

Fra spøk til alvor: vi er mange som sliter på skolen i perioder, selv sleit jeg med realfag. På tross av at jeg var en lett deprimert og lei skoleungdom, ga jeg aldri opp. Jeg sto opp på morgenen og gikk på skolen, videregående og universitetet. Nå som voksen er jeg tidvis også ei, men jeg jobber likevel. Hvorfor? Jeg har gjennomføringsevne, arbeidsmoral og jeg gir helt enkelt ikke opp. Der er muligens fraværet av slike egenskaper hos menn som får varselsklokkene hos en del damer å ringe. Dessuten; menn som velger praktisk yrker som rørleggere, snekkere og så videre er ikke tapere. De kan kanskje ikke velge en 10`er dame men slik er det for alle. Bare perfekte menn får perfekte damer og vis versa.

Jeg syns fremdeles en god del av disse "mislykka" mennene har urealistiske forventninger til livet, selv selv og til samfunnet rundt seg.

Anonymkode: 324c9...3ec

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Xcase33 skrev:

Hva skjer hvis kvinneunderskuddet blir for stort ?  det er klart at da øker andelen barnløse menn betraktelig. 
Hadde det vært mer likevekt i antall single kvinner og menn ...så hadde nok den reelle andelen av dem som faktisk ikke ønsket å ha barn vært den faktiske. 

I Norge i dag er 1/4 av menn barnløse ved 45 årsalder mot 1/6 av kvinner på samme alder. Kvinneadelen er økende så forskjellene kommer til å jevne seg ut etterhvert.

Anonymkode: 324c9...3ec

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

I Norge i dag er 1/4 av menn barnløse ved 45 årsalder mot 1/6 av kvinner på samme alder. Kvinneadelen er økende så forskjellene kommer til å jevne seg ut etterhvert.

Anonymkode: 324c9...3ec

SSB har mye statistikk om dette ...min erfaring er at du får gå å lese det selv. Nytter ikke hva en refererer til her da det ikke blir lest av en eller annen rar grunn. Det er meget få kommuner i Norge hvor det er like mange single kvinner som menn. Det er kanskje storbyene som kommer nærmest. I Nord Norge og mange små til middels store kommuner så er det så mange som 200 single menn pr 100 single kvinner. Så en del kommer an på hvor du bor ...er du kvinnfolk og enda sutrer over hvor mennene i Norge er så tror jeg du er kandidat til neste Spec saver reklame ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...