Gå til innhold

Sover normalt, men er ekstremt trøtt på dagtid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sover normalt om nettene, får ca. 8 timer søvn hvilket er det jeg trenger. Flott! Men i mange år har jeg slitt med dagtrøtthet - det tar kanskje rundt 6 timer etter jeg står opp til jeg begynner å kjenne trøttheten, og denne kan vare i noen timer til helt til jeg skal legge meg. Det er irrelevant om jeg er aktiv eller ikke, jeg kjenner det komme innover meg som en bølge. 

Jeg har tatt alle mulige fysiske tester - alt er normalt, og jeg er generelt frisk som en fisk.

Jeg tar omtrent aldri naps, da dette ikke er godt for så mye. Jeg blir ikke mer våken av å sove 15 min til en times tid. Det er ikke narkolepsi. Hva kan det feile meg? Jeg vet at mange sliter med lavt energinivå, men jeg nekter å tro at det er normalt å bli så trøtt utover dagen for no reason.

Anonymkode: ebff2...b2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jegskulleønskeat

Jeg er konstant trøtt, og har vært det i nærmere 6 år. Ingen ting hjelper, jeg er trøtt uansett. Noen ganger er jeg så utslitt at jeg kaster opp. 

Endret av Jegskulleønskeat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville hørt med legen om de kan sjekke eventuelle mangler. 

Jeg var ekstremt trøtt i en periode hvor blodprosenten min var lav. Jeg hadde også en trøtt periode nesten ti år senere hvor de fant akutt lavt d-vitamin så jeg ble satt på en høy dose og det kom seg etter 1-2 måneder. 

Men tretthet kan altså være noe en blodprøve eller legetime kan avdekke og løse. 

 

Anonymkode: 35a6c...131

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket søvnkvaliteten? Kanskje du har fått søvnapné eller noe annet som påvirker søvnen?

Anonymkode: 6ed7c...8c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

Var sånn selv . Oppe og i full vigør om morgenen , og plutselig utpå dagen kom et akutt søvnbehov.  Var nesten nytteløst å holde seg våken uten å komme seg ut i friluft . Utrolig slitsomt ! 

Det er en del år siden nå , og jeg vet ikke helt hvordan eller hvorfor det gikk over . Men jeg har også hatt søvnparalyser , så et søvnproblem har jeg . Jeg er iblant våken ett døgn av gangen , og det gjør meg ingenting . Så kan jeg få perioder jeg sover mye . Mulig det er noe psykisk , men nå fungerer det jo bra så tenker ikke så mye over det .

Det fins jo flere måter å ha søvnproblemer på , og av ulike grunner . Det ser jo ut som om du har ett . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...