Gå til innhold

Menn blir sinte om jeg slår opp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er dette vanlig? Det har skjedd med minst fire personer at jeg får slengt grusomme ord etter meg etter jeg har slått opp. Ellers har forholdene vært greie, og mennene har ikke sagt eller gjort noe stygt mens vi var sammen. Men når jeg sier at det ikke funker lenger, blir jeg servert en oppførsel så stygg at jeg rett og slett blir sjokkert. 

Hva er greia? :P Jeg begynner å lure på om det er noe jeg har gjort galt? Jeg er en fredfull person, snill, men om det ikke funker må jeg jo si i fra. Jeg har ikke lagt rette til slik oppførsel selv. Jeg forstår at det er vanlig å bli såret, men så sint? De fleste har unnskyldt seg lang tid i etterkant, og sagt at jeg i realiteten er en fantastisk jente. Likevel hører jeg ikke slike historier fra venninner, hvor mennene nærmest har blitt aggressive etter et breakup.

 

Anonymkode: bbb5a...c59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest anonymjente21

Hvor gammel er du? Du bør ikke gå inn i et forhold du vet ikke funker, du bør bli ordentlig kjent med han først, da slipper du unødvendig mange breakup. Jeg har aldri opplevd at noen har blitt sint, men så har jeg ikke akkurat gjort det slutt så mange ganger heller, så vet ikke helt om det statistisk er vanlig, men det er normalt å reagere når man opplever en krise i livet, og hvordan man reagerer er forskjellig, noen blir lei seg, andre blir sur, føler seg lurt og andre igjen blir likegyldig, eller sjokkert og tar det ikke inn over seg med det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, WubWub skrev:

Menn flest er dessverre aggressive 

Hvor har du det fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker du med dem om det som funker underveis? Og har dere forsøkt å jobbe med det? Eller kommer bruddet som et sjokk på dem?

 

Anonymkode: 7a7c2...adf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan ikke komme på noe mer normalt en å bli lei seg og sint når man blir dumpet. Hvis man ikke tar på vei, er det selvsagt fordi man selv heller ikke har følelser. 

Anonymkode: 44244...71f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, WubWub skrev:

Erfaring

Men mindre du har datet/vært sammen med over halvparten av Norges menn, kan du ikke uttale deg om hvordan de fleste menn er. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Nerine_ skrev:

Men mindre du har datet/vært sammen med over halvparten av Norges menn, kan du ikke uttale deg om hvordan de fleste menn er. 

Alle studier og undersøkelser viser at mine erfaringer har en solid forankring i virkeligheten og faktiske realiteter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres slitsomt ut å være "sammen" med så mange hele tiden. 

Vet dette av erfaring. Holdt på slik selv da jeg gikk på ungdomsskolen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Nerine_ said:

Hvor har du det fra?

Fra seg selv og egen adfard sansynligvis og så trekker han sluttninger for resten av befolkningen basert på seg selv

8 minutter siden, WubWub said:

Erfaring

At du selv erfarer at du er voldelig betyr ikke at vi andre menn er det.

Anonymkode: cbfcc...340

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som blir sinte, er ofte de som blir mest såret. Du har nok betydd en del for dem. Mange reagerer også med sinne når dem blir redde. Mulig de ble redde i tillegg til såret også.

 

Anonymkode: 250d9...652

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fra seg selv og egen adfard sansynligvis og så trekker han sluttninger for resten av befolkningen basert på seg selv

At du selv erfarer at du er voldelig betyr ikke at vi andre menn er det.

Anonymkode: cbfcc...340

Jeg er pasifist. Men det er jo bare å ta en titt på fengselssammensetningen eller volds statistikkene det, menn troner øverst. Nå husker jeg ikke det eksakte tallet men jeg mener huske at menn står for rundt 95% av volden på global basis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du går vel etter en viss type personlighet, da, kanskje. 

Eller så har du kanskje gitt inntrykk av alt var fryd og gammen, og bruddet kommer som et sjokk på vedkommende? I så fall ville sikkert jeg også blitt sint.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er desverre ikke uvanlig at menn prøver å rakke ned på kvinnen, slutshame hun, og si de styggeste ting når hun slår opp. Det er forferdelig og en del av den kvinneundertrykkende oppførselen dems , som mener at de har krav på at kvinnen skal være sammen med de uansett hvordan de oppfører seg eller uansett hva kvinnen føler. Det sier veldig mye om menn når de måler all sin verdi i å ha en kjæreste, så når de blir dumpa føler de seg så små og elendige at de må tråkke på kvinnen for å føle seg litt bedre og booste egoet sitt igjen. Fryktelig barnslig.
Det beste man kan gjøre er å ikke reagere med en eneste mine, for det de vil oppnå er jo å såre og ødelegge selvbildet ditt, og hvis det er face to face bare si rolig og behersket tilbake at nettopp en sånn reaksjon gjør at de beviser at du ikke tok feil avgjørelse med å dumpe de, og hvis det er på melding skrive det samme og ignorere de , evn blokke de. Når de senere trekker tilbake det de har sagt så fortsett å ignorer de, de viser ikke noe respekt når de tillater seg å oppføre seg sånn mot en som har dedikert livet og kroppen sin til dem og fortjener ingen forståelse eller tilgivelse.

Alle menn reagerer heldigvis ikke sånn, en voksen reaksjon er jo å akseptere det og eventuelt snakke ut om det for å lære og forstå, og ikke forbanne og såre personen som slår opp.
 

Anonymkode: 191c0...ef4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS

Er det sånn at du kanskje uttrykker deg slik, og gir deg helt hen til forholdet og forelskelsen slik at de får et skikkelig slag i tryne når du sier at det ikke fungerer?

 

Anonymkode: 282cf...31a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De fleste er svin dessverre. Og bare fordi de som gifter seg elsker dama de er sammen med og synes hun er så fantasisk er bare tull. De er utro og vil alltid ha andre damer. Svært få mennesker som føler kjærlighet. De fleste er vel sammen bare for et behov for å ikke være alene osv. 

Anonymkode: ec552...99d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har du sagt til dem fram til at d det ikke funket for deg? 

Hvis du brått bestemmer deg for et brudd, mens forholdet ellers har vært fint, så kan jeg skjønne at folk blir sint. 

Hvis du er veldig "snill", så er du kanskje ikke så flink til å ta opp underveis ting som ikke funker? 

Anonymkode: a36d8...c83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva har du sagt til dem fram til at d det ikke funket for deg? 

Hvis du brått bestemmer deg for et brudd, mens forholdet ellers har vært fint, så kan jeg skjønne at folk blir sint. 

Hvis du er veldig "snill", så er du kanskje ikke så flink til å ta opp underveis ting som ikke funker? 

Anonymkode: a36d8...c83

Jeg er ikke veldig flink til det, nei. De trenger ikke nødvendigvis ha gjort noe feil, bare at jeg har mistet følelsene. Man vil jo se det litt an før man slår opp med en person - for meg er det ikke bare å si at jeg har fått mindre følelser - før jeg i det hele tatt vet om det er varig. Sier man at følelsene minker, uten at de har forsvunnet helt, vil man jo gi det en sjanse. Hvis noen hadde fortalt meg at følelsene deres for meg ikke var like sterke som i starten, ville jo jeg allerede ha avskrevet det forholdet. 

Så ja, det kan absolutt ha kommet som et sjokk på nesten samtlige, som flere her foreslår. Jeg forstår at det er veldig leit, men at det setter de i en posisjon hvor de har "rett" til å gå verbalt løs på meg - det er jeg jo ikke enig i. -TS

Anonymkode: bbb5a...c59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis noen hadde fortalt meg at følelsene deres for meg ikke var like sterke som i starten, ville jo jeg allerede ha avskrevet det forholdet. 

Så ja, det kan absolutt ha kommet som et sjokk på nesten samtlige, som flere her foreslår. Jeg forstår at det er veldig leit, men at det setter de i en posisjon hvor de har "rett" til å gå verbalt løs på meg - det er jeg jo ikke enig i. -TS

Anonymkode: bbb5a...c59

Du fungerer nok litt annerledes enn mange andre. De fleste liker å vite når de er på feil spor, så de kan gjøre noe annerledes og kanskje redde forholdet. 

Du foretrekker å føre folk bak lyset angående din tvil til du er helt sikker på at du vil ut (med ingen mulighet til å endre). Og da blir folk sint på deg, fordi de opplever at du har opptrådt uærlig. 

Anonymkode: a36d8...c83

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...