Gå til innhold

Når kjente du liv i magen (i første svangerskap)?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 16+2 og føler meg ikke så veldig gravid.. har lite mage og ser bare ut som jeg har lagt på meg litt.. nå venter jeg på uke 18-kontrollen og på å kjenne liv! En venninne så at jeg muligens snart kan kjenne liv! Når kjente dere liv første gang i første svangerskap? Til opplysning så er jeg ganske slank og har bakovervendt livmor (aner ikke om det har noe å si).

Anonymkode: df028...fe0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var vel i uke 19 eller 20. Begynner å bli lenge siden. ;) 

Anonymkode: 6de6e...05b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 16+2 og føler meg ikke så veldig gravid.. har lite mage og ser bare ut som jeg har lagt på meg litt.. nå venter jeg på uke 18-kontrollen og på å kjenne liv! En venninne så at jeg muligens snart kan kjenne liv! Når kjente dere liv første gang i første svangerskap? Til opplysning så er jeg ganske slank og har bakovervendt livmor (aner ikke om det har noe å si).

Anonymkode: df028...fe0

Usikkert i uke 18, sånne bobler da som lett kunne tenkes at var luft. Uke 20 begynte jeg å kjenne det mer og da kjente samboer det også. 

Følte meg ikke veldig gravid jeg heller. Verken mage eller vekt økte før i uke 21 og utover. Nå i uke 33 derimot så har jeg ganske synlig struttemage, konstante spark, halsbrann, vekten har økt, vaggestilen har kommet. 

Kan godt hende morkaken din ligger på fremsiden av magen, den gjør det hos meg så jeg brukte lang tid på å kjenne noe.

Anonymkode: 263f2...38f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca uke 16, men også her med morkake som lå bak.

Anonymkode: c5688...97e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fruktfest

Kjente liv for første gang i uke 16 første gangen. Satt i sofaen og spiste lunsj da jeg kjente et lite dunk foran, nederst i magen. Ikke noe jeg har kjent før, så var ikke i tvil. Tok en stund før jeg kjente noe mer etter det (1-2 uker kanskje), men gikk på skole og var veldig aktiv hele dagen så hadde ikke så ofte tid til å slappe av som da. Hadde morkaken på fremsiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente små "killing" fra uke 16. Spark fra uke 19 og dulter utenpå magen fra uke 21

Anonymkode: 59cdf...4c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 19 var jeg sikker på at det var spark, for de kom flere ganger samme plass (og "svarte" når jeg stakk en finger inn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 11 her, men ville ikke bekymret meg før uke 28 😊

Anonymkode: 38dc1...4ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente det mange ganger om dagen fra uke 15/16. I uke 19/20 kunne vi kjenne det utenpå også. 

Anonymkode: 9c93f...4e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15+ ett eller annet. Hadde kjent "noe" tidligere, men da var jeg sikker. Kjente sprelling, ikke direkte spark. Kjente det på ene siden, da jeg har morkaken i front. Har kjent mest på den samme siden hele svangerskapet. 😊 

Anonymkode: 7c836...58f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke stor mage jeg heller, og følte meg ikke gravid. Magen begynte å syntes rundt etter uke 22-23 en gang 😊 men kjente første bevegelser innvendig rundt uke 17. Bare en uke senere kunne både meg og samboer både kjenne og se bevegelser utenfra. 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 19, med morkaken foran. Hadde så vidt en bitteliten mage bare jeg så omtrent da også, men gikk en måned til før den ble mer synlig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er førstegangs og merket det jeg da skjønte var spark uke 19, men hadde kjent noe bobling før dette, men relaterte det ikke at det var spark. 

Anonymkode: 24b3b...320

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente det i uke 17/18, men skjønte ikke at det var spark før i uke 19. Fra uke 19 har hun gitt lyd fra seg hver dag. Mener å huske at mannen kunne kjenne det fra ca uke 21-22, og det var synlig når hun beveget seg fra ca uke 25.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes jeg kjente noe rundt uke 18, men det var da så sjelden og svakt at jeg ikke kunne si 100% sikkert at det var babyen. Fra uke 20 kjente jeg det tydelig, også om jeg presset håndflaten mot magen. Mannen kjente på utsiden rundt uke 21 :)

Anonymkode: ac937...127

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente de første kilingen jeg var sikker på at ikke kunne være noe annet i uke 14-15 i første svangerskap. Godt med liv og spark innen OUL :) Var 11+3 første gangen nå med nr to, sikkert fordi jeg da visste at det jeg kjente var babyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...