Gå til innhold

Norges bunnslam


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer på hvordan det går med nordmenn som faller utenfor normale jobber og som blir sett ned på av andre fordi de ikke enkelt får seg en butikkjobb eller lagerjobb. Som mange ser på som bunnslammet som ikke forsøker nok eller som ikke duger nok

Anonymkode: be46b...1ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bunnslam? Hvem snakker så nedlatende om sine medmennesker? Og da spesielt om de som ikke har klart seg så bra. Skammelig synes jeg. 

Anonymkode: 642b8...8d1

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Jeg tror det går bedre med dem enn med fordomsfulle mennesker. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Bunnslam? Hvem snakker så nedlatende om sine medmennesker? Og da spesielt om de som ikke har klart seg så bra. Skammelig synes jeg. 

Anonymkode: 642b8...8d1

Skammelig, kanskje, men det er fakta at mennesker i jobber som krever minimalt eller ingen utdannelse blir oppfattet slik

Anonymkode: be46b...1ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Skammelig, kanskje, men det er fakta at mennesker i jobber som krever minimalt eller ingen utdannelse blir oppfattet slik

Anonymkode: be46b...1ec

Hvem er så dette da? Rengjøringsfolka og bosstømmerene? Ja, gi det en uke at disse yrkesgruppene ikke er på jobb, så skulle du sett et samfunn med store problemer veldig fort.

Folk som tenker slik må tenke lenger enn nesen sin

 

 

Anonymkode: 642b8...8d1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skammelig, kanskje, men det er fakta at mennesker i jobber som krever minimalt eller ingen utdannelse blir oppfattet slik

Anonymkode: be46b...1ec

Da er jeg bunnslam🎉 Ikke med vilje, men med minst 20 søkere per jobb, er jeg somregel sistevalg. Er under utdannelse rikitignok, er man bunnslam da, forresten? 

Anonymkode: b6d1c...744

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Try2 said:

Det er ikke slik vi har det i Norge, selv om det er tendenser og vinder som kan gjøre det slik.

.

Hva mener du? Ser du ikke ukentlig hvor mange som snakker ned om mennesker på nav? Eller som snakker ned om mennesker uten utdanning? Som ser ned på de som jobber i praktiske yrker?

Anonymkode: be46b...1ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det går dårlig med dem som a) ser på seg selv som "bunnslam", eller b) tror at andre ser på dem som "bunnslam".

Jeg tror de fleste har medfølelse og/forståelse for at livet, ikke minst yrkeslivet, ikke er like lett for alle uten at det er viljen det står på. Jeg tror også at hvis det finnes noen som kaller folk for "bunnslam" fordi de ikke er i jobb, så er de de samme folka som kaller mange andre grupper tilsvarende stygge ting, være seg kvinner, alenemødre, innvandrere, homofile, vestkantfolk, bønder etc.

Anonymkode: f246a...d24

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg tror det går dårlig med dem som a) ser på seg selv som "bunnslam", eller b) tror at andre ser på dem som "bunnslam".

Jeg tror de fleste har medfølelse og/forståelse for at livet, ikke minst yrkeslivet, ikke er like lett for alle uten at det er viljen det står på. Jeg tror også at hvis det finnes noen som kaller folk for "bunnslam" fordi de ikke er i jobb, så er de de samme folka som kaller mange andre grupper tilsvarende stygge ting, være seg kvinner, alenemødre, innvandrere, homofile, vestkantfolk, bønder etc.

Anonymkode: f246a...d24

Man kan håpe. Men hvor kommer alle meningene om at nordmenn er late og bortskjemte fra? Har du noengang presentert din kjæreste uten jobb for din familie som er høyt utdannet? 

Anonymkode: be46b...1ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du? Ser du ikke ukentlig hvor mange som snakker ned om mennesker på nav? Eller som snakker ned om mennesker uten utdanning? Som ser ned på de som jobber i praktiske yrker?

Anonymkode: be46b...1ec

Nei det ser jeg ikke. Og om det er folk her (inne?) som gjør det vil jeg kalle de små, ynkelige og lite intelligente. Jeg ser opp til de som har praktiske yrker. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Try2 said:

Nei det ser jeg ikke. Og om det er folk her (inne?) som gjør det vil jeg kalle de små, ynkelige og lite intelligente. Jeg ser opp til de som har praktiske yrker. 

Ser opp til?

Anonymkode: be46b...1ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan håpe. Men hvor kommer alle meningene om at nordmenn er late og bortskjemte fra? Har du noengang presentert din kjæreste uten jobb for din familie som er høyt utdannet? 

Anonymkode: be46b...1ec

Også inntrykk av at det er noe sant i dette. Jeg personlig ser ikke på andre mennesker som bunnslam, men samtidig så ønsker nok mange å ha mest mulig ressurssterke mennesker rundt seg, og da velger man kanskje bort de man mener ikke er så ressurssterke, med mindre man har et rent hjelpemotiv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ser opp til?

Anonymkode: be46b...1ec

Evt rett på:edie:Jeg ser ikke ned. God helg:nordvesta:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan håpe. Men hvor kommer alle meningene om at nordmenn er late og bortskjemte fra? Har du noengang presentert din kjæreste uten jobb for din familie som er høyt utdannet? 

Anonymkode: be46b...1ec

Nei, men jeg har aldri hørt noen i min familie ytre noe i nærheten av noe så nedlatende, og vi har da slektninger som sliter og er utenfor arbeidslivet, ingen sier de er late og bortskjemte. Det er nok på nettfora og kommentarfelt du  ser disse meningene, og som sagt, de samme trollene kaller nok andre mindre pene ting også.

Anonymkode: f246a...d24

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Nasse Nøff ❤ said:

Jo takk du som spør. Med meg går det kjempe bra. 

Du opplever at mennesker respekterer deg og ikke spør deg private spørsmål?

Anonymkode: be46b...1ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel en av de, da... Problemet som nyutdannet ung og frisk nordmann er at de typiske "bunnslam" arbeidsplassene ikke vil ha oss. Og de jobbene vi er utdannet til krever erfaring, som vi ikke har. 

Du kan godt kalle meg bunnslam om du vil, men jeg anser ikke min verdi som menneske som avhengig av om jeg har jobb eller ikke. 

Anonymkode: 2a1a1...5f7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...