Gå til innhold

Tyrkia i krig med Kurdistan.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

https://www.aftenposten.no/verden/i/rLWXgA/Tyrkia-har-innledet-sitt-varslede-angrep-pa-Nord-Syria

Det er flere ting som gjør at USA og andre er rasende på Tyrkia. En av de er at Tyrkia for noen dager siden hadde hemmelige drøftninger med Russland, men hemmeligholdt det hele for NATO.

Dersom de kurdiske styrkene blir utryddet, kan det føre til at IS blusser opp på nytt. USA hadde tenkt å plassere styrker langs den tyrkiske grensa for å hindre fremmed styrker for å kunne reise inn i Tyrkia. Nå går selvsagt ikke det siden Tyrkia ønsker å eliminere den kurdiske hær fulstendig denne gangen (i følge BBC). Sett fra Europas  side, så kan dette dessverre sett i gang en ny asyl / flyktninge bølge til Europa som er lei av masse innvandring og terrorisme.

Anonymkode: ee81d...9fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tyrkia lever farlig om dagen, dessverre. Jeg som har leilighet der ser ikke lyst på denne situasjonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg har bekjente der og liker landet veldig godt. Veldig synn at regjeringen skal være så innmari rævva.

Anonymkode: d7643...0cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, kat-e skrev:

Hvorfor kan de ikke kaste ut Tyrkia av NATO?

Det vil bare akselerere vestens fall om vi sender de i i hendene til Russland og Kina. 

Jeg håper Erdogan blir byttet ut så raskt som mulig, NATO trenger Tyrkia nå som vi i vesten er svake.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, WubWub skrev:

Det vil bare akselerere vestens fall om vi sender de i i hendene til Russland og Kina. 

Jeg håper Erdogan blir byttet ut så raskt som mulig, NATO trenger Tyrkia nå som vi i vesten er svake.

Vet du når det er nytt valg der? Er alternativet bedre? 

Anonymkode: d7643...0cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet du når det er nytt valg der? Er alternativet bedre? 

Anonymkode: d7643...0cf

Tror ikke det blir noen nye valg altså med mindre han etteraper Putin å lager et fiktivt valg med bare 1 reelt alternativ ; han selv.

Erdogan har jo fengslet den eneste reelle opposisjonen med anklager om terror støtte. Han har vært fengslet lenge uten engang å ha pratet med en dommer eller fått saken sin opp for retten

Endret av WubWub
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, WubWub skrev:

Tror ikke det blir noen nye valg altså med mindre han etteraper Putin å lager et fiktivt valg med bare 1 reelt alternativ ; han selv.

Erdogan har jo fengslet den eneste reelle opposisjonen med anklager om terror støtte. Han har vært fengslet lenge uten engang å ha pratet med en dommer eller fått saken sin opp for retten

Tyrkia er virkelig et bakvendt land! Rart jeg trives der..

Anonymkode: d7643...0cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tyrkia er virkelig et bakvendt land! Rart jeg trives der..

Anonymkode: d7643...0cf

jeg var der under det såkalte kuppet. så amatørmessig det foregikk så mistenker jeg at det var en false flag operasjon for å befeste makten og skape en fiktiv fiende som han kunne forene landet imot

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, WubWub skrev:

jeg var der under det såkalte kuppet. så amatørmessig det foregikk så mistenker jeg at det var en false flag operasjon for å befeste makten og skape en fiktiv fiende som han kunne forene landet imot

Det var det tyrkiske militæret som stod for kuppet. Jeg mener de gjorde det fordi de ikke vil ha Erdogan som leder?

Anonymkode: d7643...0cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker said:

Og jeg har bekjente der og liker landet veldig godt. Veldig synn at regjeringen skal være så innmari rævva.

Anonymkode: d7643...0cf

Bare synd at majoriteten av befolkningen i Tyrkia ønsker en undertrykkende drittsekk som leder, mener du?

Anonymkode: 8c4a8...619

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bare synd at majoriteten av befolkningen i Tyrkia ønsker en undertrykkende drittsekk som leder, mener du?

Anonymkode: 8c4a8...619

Jaaa

Anonymkode: d7643...0cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe overraskelse det, den mentale ustabile diktatoren Erdogan har jo foraktet kurdene i en evighet, han bombet jo kurdiske byer i eget land til og med, fyren er jo gal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var det tyrkiske militæret som stod for kuppet. Jeg mener de gjorde det fordi de ikke vil ha Erdogan som leder?

Anonymkode: d7643...0cf

Helt sikkert erdogan som stod bak «kuppet» slik at han kunne utvide makten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, ExP skrev:

Ikke noe overraskelse det, den mentale ustabile diktatoren Erdogan har jo foraktet kurdene i en evighet, han bombet jo kurdiske byer i eget land til og med, fyren er jo gal.

Det er ikkje berre Erdogan som foraktar kurdarane. Heilt sidan oppløysinga av det ottomanske rike har kurdarane vert sett på som urokråker. Og det har dei for såvidt også oppført seg som. 

Anonymkode: 2a9e2...002

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikkje berre Erdogan som foraktar kurdarane. Heilt sidan oppløysinga av det ottomanske rike har kurdarane vert sett på som urokråker. Og det har dei for såvidt også oppført seg som. 

Anonymkode: 2a9e2...002

Ikke rart kurdere lager helvette når Tyrkia ledes av en stalin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 hours ago, AnonymBruker said:

Bare synd at majoriteten av befolkningen i Tyrkia ønsker en undertrykkende drittsekk som leder, mener du?

Anonymkode: 8c4a8...619

Tyrkere som bor i Europa kan jo også stemme i tyrkiske valg. Selvom de er født i Tyskland, Norge og andre europeiske land og aldri har bodd i Tyrkia. Og de stemte i enda større grad for Erdogan enn tyrkere i Tyrkia. 

Anonymkode: 6bd88...2d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, ExP skrev:

Ikke rart kurdere lager helvette når Tyrkia ledes av en stalin

Jo då, men det er jo berre dei siste åra at Erdogan har vist sine true colours. 

Hugs 80 og 90-talet og Øtzalan og alt det terrorstyret. Undertrykking av kurdarar, ingen opplæring i kurdisk i skule, Ataturk som forsøkte å gjere alle til nasjonaltyrkarar osv osv 

Ingenting er svart-kvitt her i verda, heller ikkje "kurdarspørsmålet".

Anonymkode: 2a9e2...002

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tyrkere som bor i Europa kan jo også stemme i tyrkiske valg. Selvom de er født i Tyskland, Norge og andre europeiske land og aldri har bodd i Tyrkia. Og de stemte i enda større grad for Erdogan enn tyrkere i Tyrkia. 

Anonymkode: 6bd88...2d0

Ja, det er pinadø fascinerande greier! 

Tyrkisk-amerikanarar stemte mot Erdogan, mens tyrkisk-europerarar stemte for han! 

Anonymkode: 2a9e2...002

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge BBC, så har tyrkiske styrker nå gått inn i Syria og kjemper i mot Kurdiske styrker. Tyrkiske fly er også innvolvert, trolig med full godkjenning fra Russland, men ikke Assad.

Finner ikke noe på norske nettsider, med mye omtalt i Sverige :

https://www.expressen.se/nyheter/turkiet-inleder-offensiv-mot-syrisk-stad/

Anonymkode: ee81d...9fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...