Gå til innhold

Hvor sikker er en clearblue plus test?


tussi84

Anbefalte innlegg

Jeg målte for noen timer siden og fikk et tydelig pluss tegn. Ifg hva jeg leser skal denne testen være ca 99 % sikker, men jeg har ikke hatt noen symptomer på graviditet eller som har gjort meg mistenkelig.

Jeg har pcos og at mensen ikke har vært der de to siste mnd går ikke vært noe unormalt i seg selv da det har hendt ofte at jeg har vært uten mensen i flere mnd. Ingen kvalme, heller varierende matlyst og hete tokster, samt en del luft i magen har det vært. Men jeg har trodd dette var pga noen medisiner jeg tar. Hadde også en liten spot blødning for et par uker siden men trodde det da var mensen som kom utenat den dukket opp..

Så hvor sikre er disse testene? Burde jeg ta en ny en for å være 100 prosent sikker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

99% sikker. Ta flere tester i andre merker hvis du tviler.

Anonymkode: 89567...0d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan få falsk negativ, men falsk positiv er uhyre sjeldent! Dersom man får et tydelig plusstegn er man enten gravid, eller så er det noe annet som gjlr at man produserer HCG, og da må man til legen 

Anonymkode: 36c52...042

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kommer jo an på når man tester...

Anonymkode: f9ff6...31b

Nei. Positiv test kommer ikke an på når man tester. Man kan få falsk negativ av å teste for tidlig, ikke positiv.

Anonymkode: 36c52...042

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...