Gå til innhold

Er det greit å ta med samboer på lønningspils?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes ikke det er greit. Takler ikke når noen skal ha med seg kjæresten eller samboeren på absolutt alt. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TS her. Jeg tok han med, og det gikk dritbra faktisk. Topp kveld! Så min konklusjon er at man må gjøre det man selv føler for å gjøre i stedet for å bli en "slave" for alle de uskrevne reglene som fins der ute. De er faktisk ikke viktig i det hele tatt. Samboeren min er min aller beste venn i tillegg til kjæreste og samboer, og vi har det topp sammen. Hvorfor i all verden skal jeg være nødt til å tilbringe den lille fritiden min uten han fordi at det er den såkaldte "normen"? Jeg sier ja takk, begge deler :D 

Anonymkode: 19437...497

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Jeg tok han med, og det gikk dritbra faktisk. Topp kveld! Så min konklusjon er at man må gjøre det man selv føler for å gjøre i stedet for å bli en "slave" for alle de uskrevne reglene som fins der ute. De er faktisk ikke viktig i det hele tatt. Samboeren min er min aller beste venn i tillegg til kjæreste og samboer, og vi har det topp sammen. Hvorfor i all verden skal jeg være nødt til å tilbringe den lille fritiden min uten han fordi at det er den såkaldte "normen"? Jeg sier ja takk, begge deler :D 

Anonymkode: 19437...497

Topp kveld for dere to. Ikke sikkert alle kollegene er enige. Jeg hadde synes det var kjipt om vi var f eks ti kolleger PLUSS fem kjærester. Er jo kollegene jeg vil nli kjent med, ikke "random fyr som Camilla på it-drift møtte på byen i fjor".

Anonymkode: 13ee6...2c3

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier nei.

Og jeg hadde selvsagt bare vært hyggelig dersom noen hadde gjort det, slik kollegene dine var, men jeg hadde vært litt mindre motivert for det om folk begynte å ta med partner, da det egentlig hadde endt opp som et vanlig sosialt treff, ikke "lønningspils".

Anonymkode: 41066...4fb

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, AnonymBruker said:

TS her. Jeg tok han med, og det gikk dritbra faktisk. Topp kveld! Så min konklusjon er at man må gjøre det man selv føler for å gjøre i stedet for å bli en "slave" for alle de uskrevne reglene som fins der ute. De er faktisk ikke viktig i det hele tatt. Samboeren min er min aller beste venn i tillegg til kjæreste og samboer, og vi har det topp sammen. Hvorfor i all verden skal jeg være nødt til å tilbringe den lille fritiden min uten han fordi at det er den såkaldte "normen"? Jeg sier ja takk, begge deler :D 

Anonymkode: 19437...497

Ja, neste gang tar du med han på jentekveld med 10 jenter :)

Anonymkode: 6eecb...dfd

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GoldenLioness
På 19.1.2018 den 15.59, AnonymBruker skrev:

Ja, hvordan er normene blandt folk? Jeg og samboeren min ser utrolig lite til hverandre da vi jobber til ulike tider på døgnet. Jeg ønsker å tilbringe tid sammen med han, men samtidig ønsker jeg å være sosial med jobben. Er det ikke like greit å bare ta han med? 

Anonymkode: 19437...497

Vi har alltid åpnet opp for å ta med kjæreste på lønningspils. Bare hyggelig det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer an på miljøet, som mange skriver. Hos oss hadde det ikke vært naturlig, men samtidig er alle så oppegående at man ikke hadde reagert dersom det hadde skjedd. 

Når det gjelder å møte partnerne til kollegaer er det noe jeg er positiv til. Du bruker mye tid med kollegaene, og hører gjerne om kjæreste/mannen nå  og da. Så veldig hyggelig å bli kjent. Og det samme gjelder andre veien - jeg setter stor pris på å kjenne min manns kollegaer. 

På min jobb dukker innimellom partnere opp litt senere på kvelden, gjerne hvis de har vært på noe annet først. Vi har også egne arrangement som er med følge, blant annet julebord. 

Anonymkode: a5ef2...c9f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok ha takket nei til lønningspils, og forklart at det var for at du føler at dere allerede har så lite tid siden dere jobber forskjellige tider på døgnet. Om kollegaene svarer, "men kan du ikke bare ta samboeren din med?" Eller "Ok, vi skjønner" Så får du fort svar på om det er greit og ta med kjæreste eller ikke. For som folk nevner, det er forskjellig miljø fra arbeidsplass til arbeidsplass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.1.2018 den 1.03, The Kitten skrev:

Jeg synes ikke det er greit. Takler ikke når noen skal ha med seg kjæresten eller samboeren på absolutt alt. 

Enig. Kjenner noen som er sånn - som alltid spør om å få ha med typen sin på alt mulig. Enten det er jentekveld, lønningspils med jobben eller hva som helst. Fryktelig irriterende synes jeg, så lenge det ikke er vanlig å ha med partnere på de arrangementene. 

Det varierer vel litt fra jobb til jobb antar jeg, hva som er normalt, men hvis noen hadde tatt med partner på lønningspils på min jobb, så hadde jeg tenkt at de hadde veldig korte sosiale antenner.

Anonymkode: 6539f...4e1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke mennesker er dere egentlig?? 

Har man veldig korte sosiale antenner hvis man tar med seg parter på en lønningspils?? Herregud. De korte antennene er det vel flere av dere som har. Hvorfor i all verden skulle dere ellers bruke fredagskvelden og lørdagskvelden deres på internettforum? Jeg er mildt sagt sjokkert over hva flere her kan få seg til å skrive.   

Anonymkode: 19437...497

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.1.2018 den 15.59, AnonymBruker skrev:

Ja, hvordan er normene blandt folk? Jeg og samboeren min ser utrolig lite til hverandre da vi jobber til ulike tider på døgnet. Jeg ønsker å tilbringe tid sammen med han, men samtidig ønsker jeg å være sosial med jobben. Er det ikke like greit å bare ta han med? 

Anonymkode: 19437...497

Nei. Med mindre det er spesifisert har ikke samboere, venner, søsken, bestemødre etc noen ting på lønningspils å gjøre.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Enig. Kjenner noen som er sånn - som alltid spør om å få ha med typen sin på alt mulig. Enten det er jentekveld, lønningspils med jobben eller hva som helst. Fryktelig irriterende synes jeg, så lenge det ikke er vanlig å ha med partnere på de arrangementene. 

Det varierer vel litt fra jobb til jobb antar jeg, hva som er normalt, men hvis noen hadde tatt med partner på lønningspils på min jobb, så hadde jeg tenkt at de hadde veldig korte sosiale antenner.

Anonymkode: 6539f...4e1

JEG VET! Det er så irriterende med folk som skal ha med kjærestene på alt mulig. Man er faktisk to selvstendige individer selv om man er i et forhold - man er ikke en enhet. Det kunne aldri falt meg inn å tatt med kjæresten min på lønningspils med jobben.

Anonymkode: 96927...5e9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Lønningspils er en sosial greie med kollegaer, noe som skjer 1 gang i måneden. Man må da kunne greie å ikke dra med seg kjæresten på noe som skjer 1 gang i måneden?

Personlig hadde jeg synes det var rart om noen av mine kollegaer hadde gjort dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg nok heller planlagt det sånn at kvelden starter med kollegaer, så kommer han innom senere, og om stemningen tillater det kan han jo joine, om ikke får dere ta en liten date. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja hos oss hender det at de gjør det.  Jeg har også tatt med søsteren min engang.  Greit det. Lønningspils er uformelt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.1.2018 den 16.02, i så fall skrev:

Kommer helt an på. Jeg ville ikke gjort det med mindre de kjenner han og det ikke blir pinlig stillhet fordi du plutselig dukker opp med ham. Men kun som engangstilfelle i så fall.

Er det alkohol der, så blir det aldri pinlig stillhet :P

Anonymkode: 522c8...fe9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.1.2018 den 16.11, Million skrev:

Jeg trodde lønningspils var til for å ha en sosial sammenkomst med kollegene sine, og sitte og prate litt uformelt med dem for en gangs skyld. Ikke for å sitte og kosemose med samboeren sin, som man bor sammen med....

Så nei. Jeg ville ikke tatt med samboeren på et jobbtreff. Det er snakk om en gang i måneden (lønningspils), og den ene gangen må du vel kunne klare å treffe andre enn samboeren din?

Samme tenker jeg. Lønningspils er jo for å være med kollegaer utenfor jobben. Vi er kun oss kollegaer og ingen kommer med partner på slep, heldigvis  

Anonymkode: 522c8...fe9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...