Gå til innhold

Europaparlamentet skal utvide EUs asyllovgivning.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Europa-parlamentet (EP) skal reformere EUs asyllovgivning. Dublin-avtalen som sier at asylsøkere skal egentlig søke kun i det  første trygge landet, skal endres. Og den nye loven foreslår blant annet at asylansøkninger ikke lenger behandles i det landet der flyktningene først legger bena på europeisk jord, men i landet der slektninger til søkeren bor.

Dette kommer etter at president av EU, Juncker, sa at Europa trenger migrasjon.

https://www.welt.de/politik/ausland/article172619808/EU-Asylgesetz-Der-erweiterte-Familienbegriff-ist-gefaehrlicher-Unsinn.html

https://www.politico.eu/article/jean-claude-juncker-migration-calls-for-migrants-to-have-legal-ways-to-reach-europe/

Anonymkode: 68270...0dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, GiftMann38 said:

Dette kommer til å bli EUs død.

Har hørt folk si det i snart 15 år. Om noe så virker det som EU og dens fløyer får mer grep på Europa. 

Anonymkode: 68270...0dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GiftMann38
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Har hørt folk si det i snart 15 år. Om noe så virker det som EU og dens fløyer får mer grep på Europa. 

Anonymkode: 68270...0dd

Ja mye tyder på det når et av de største medlemslandene er på vei til å forlate unionen og 4 av de nyeste medlemslandene nekter å etterfølge direktiver fra Brussel.:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, GiftMann38 said:

Ja mye tyder på det når et av de største medlemslandene er på vei til å forlate unionen og 4 av de nyeste medlemslandene nekter å etterfølge direktiver fra Brussel.:fnise:

Bra du er optimist. Jeg for min del er pessimist. De er sleipe og jeg for min del er rimelig sikker på at de fortsatt holder på om f.eks. 10år. Og da er det egentlig for seint. 

Anonymkode: 68270...0dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GiftMann38
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Bra du er optimist. Jeg for min del er pessimist. De er sleipe og jeg for min del er rimelig sikker på at de fortsatt holder på om f.eks. 10år. Og da er det egentlig for seint. 

Anonymkode: 68270...0dd

Bare for å klargjøre så tror jeg ikke EU er borte om 10 år, men at innflytelsen til unionen blir lavere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor stor er arbeidsledigheten da? 

Så lenge det er arbeidsledighet, trenger man ikke immigranter.

Så lenge en kan hente ut restarbeidsevne fra den aldrende og syke delen av begolkningen trenger man ikke immigranter. 

Det medfører ikke riktighet at EU trenger immigranter.

Anonymkode: 8a938...93a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tenkt å kommentere Juncker sine fabuleringer og tar dem ikke seriøst.

Men det reelle forslaget ser bra ut og vil kunne resultere i en nedgang i antall innvandrere.

Endret av Druid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Druid skrev:

Jeg har ikke tenkt å kommentere Juncker sine fabuleringer og tar dem ikke seriøst.

Men det reelle forslaget ser bra ut og vil kunne resultere i en nedgang i antall innvandrere.

Hvordan kommer du frem til den konklusjonen? Hvis søknaden behandles i det europeiske landet slektninger bor, så vil det jo være ennå større mulighet til å bli asylant med folk man allerede kjenner (slektninger) og dermed et større insentiv (fremfor å risikere å bli asylant i et land der man ikke har slektninger slik det er i dag). 

Anonymkode: ec894...5cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kommer du frem til den konklusjonen? Hvis søknaden behandles i det europeiske landet slektninger bor, så vil det jo være ennå større mulighet til å bli asylant med folk man allerede kjenner (slektninger) og dermed et større insentiv (fremfor å risikere å bli asylant i et land der man ikke har slektninger slik det er i dag). 

Anonymkode: ec894...5cf

Fordi det sprer asylsøkerene bedre over hele Europa og fjerner muligheten for familier å «shoppe» asylland basert på lands ulike prioriteringer.  Denne spredningen blir også autonom, så i tillegg til å hindre den typen kollaps vi ser i Hellas og Italia, vil presset på gamle koloniland presse fram innstramminger som ellers ville ligge langt inne. Og det øker presset på konseptet familiegjenforening og vil tvinge fram endringer der.

Mye av problemet i dag er at EU har lagt allt ansvar på yttergrensen uten å følge opp med nødvendig økonomiske og andre ressurser for å få ting under kontroll, og land som England, Frankrike et al har vasket hendene sine på problemet. Dette endrer seg raskt når man begynner å spre dritten og disse landene er nødt til å ta paneuropeiske ansvar for politikken sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Galskap. Dette er i praksis liberalisering i stor skala. 

Jeg skammer meg, men i mine yngre år likte jeg EU og hva organisasjonen hadde å tilby. Men de siste årene får jeg mer og mer avsmak særlig når jeg ser hvordan dette med fri flyt av mennesker og åpne grenser fungerer i praksis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...