Gå til innhold

Hvor mye bevegelse kjenner/kjente dere i uke 26?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er så dagomtil om hvor mye den lille beveger seg, iallefall det jeg kjenner...har morkaken frem, så er vel kanskje derfor jeg kjenner den lille lite til tider.. Blir alltid så bekymret de dagene som er så stille.. Hvis jeg vil ha kontakt, så prikker jeg litt på magen og får kanskje 2 dulter tilbake, så blir det så stille leeenge igjen, halve dagen kan gå også... Burde dette bekymre meg? Kan ligge lenge om natten å vente på at den skal begynne å sprelle, men kjenner da også bare 1-2 dulter.. Så har den de dagene/nettene som jeg kjenner mye bevegelser igjen. 

Anonymkode: b1cf1...9f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er så dagomtil om hvor mye den lille beveger seg, iallefall det jeg kjenner...har morkaken frem, så er vel kanskje derfor jeg kjenner den lille lite til tider.. Blir alltid så bekymret de dagene som er så stille.. Hvis jeg vil ha kontakt, så prikker jeg litt på magen og får kanskje 2 dulter tilbake, så blir det så stille leeenge igjen, halve dagen kan gå også... Burde dette bekymre meg? Kan ligge lenge om natten å vente på at den skal begynne å sprelle, men kjenner da også bare 1-2 dulter.. Så har den de dagene/nettene som jeg kjenner mye bevegelser igjen. 

Anonymkode: b1cf1...9f5

Jeg har også morkaken foran, og syns de ukene der var de vanskeligste mtp bevegelse. Du forventer mye liv, men snur babyen seg "feil" så kjenner du så lite av bevegelsene, enten sparker de bak eller frem i morkaken. Ikke hadde han en døgnrytme heller, så jeg visste aldri når det liksom skulle være noe å kjenne. Men de gangene jeg ble bekymret, så la jeg meg nedpå, tok på noe musikk i nærheten av magen, og bare kjente etter og dultet litt i magen for å vekke han. Fikk alltid nok spark til å roe meg ned. Men er du bekymret så ringer du føden og hører hva de tenker:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at fosteret sover mesteparten av døgnet. Det er veldig variabelt her.

Først etter uke 28 blir man bedt om å følge med, da det først er da de får mer fast rytme. Her er det liv stort sett etter jeg har spist og sittet i ro litt, og om natten. Det kan være lange perioder med knapt noe.

Etter uke 28 skal man kjenne 10 bevegelser ila 2 timer den tiden på døgnet babyen pleier være våken. Dette når man ligger/sitter i ro (bevegelse bysser dem i søvn). 

Jeg har ringt føden en gang grunnet engstelse for lite liv. Da fikk jeg beskjed om å drikke noe iskaldt, spise/drikke noe (helst søtt) og sitte/ligge helt i ro med hendene på magen, uten distraksjoner (ikke tv, bok, mobil, snakke mye). Om jeg kjente 5 bevegelser på en time bekymret de seg ikke. Ellers ville de ta meg inn for sjekk.

Anonymkode: af5e2...a5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har morkaken foran og har ikke kjent så mye liv frem til nå. Uke 26+2. Men de siste dagene er det liv flere ganger daglig, som regel når jeg sitter/ligger i sofaen. Snakket med legen om dette for en uke siden, og jeg fikk beskjed om å ikke være redd om det var litt lite bevegelse da morkaken er som en pute og tar imot det meste :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 26 og kjenner nesten ingenting. Eller så ubetydelig st jeg ikke vet om det er baby eller luft. Håper virkelig det blir mer etterhvert. Ikke snakk om å kunne telle bevegelser sånn som det er nå:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...