Gå til innhold

Hund og tregulv?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har kjøpt hus som må rehabiliteres. I et par av rommene er det veldig fine tregulv. Men må nok få ordnet gulvet litt siden det er litt slitt. 

Mem jeg har hund og lurer på om neglene lett kan lage stygge riper? Ellers finnes det noe gulvet kan behandles med som hjelper?

Anonymkode: 12cac...0c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tregulv og hund går ikke sammen, en må nesten ha laminat for å ha et gulv som ser pent ut, da laminat er det hardt underlag, tregulv er meget mykt, så det kommer nok til å bli skraper i

Anonymkode: de906...79e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må også henge meg på AB over hee, tregulv er på ingen måte ideelt med hund. Det kan kanskje komme litt an på størrelsen, men min golden retriever lager riper som ville helvete :P

 

Anonymkode: b00d3...d36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer til å bli riper så det holder ja. Ikke så mye du kan gjøre noe med. Anbefaler laminat beregnet for høy slitasje.

Anonymkode: 43cc0...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke brydd meg om riper på tregulvet. Det viser bare at hjemmet er for alle dens beboere, og hundens behov hadde gått før tanken på plettfrie gulv. Laminat er å anbefale, men et tregulv som viser tegn på at det er blitt brukt er langt mer sjarmerende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tregulv er så mykt så til og med katter kan lage riper :P det vil synes at du har hund. 

Anonymkode: 54644...bc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke helt ideelt med tregulv for hundens del, de skal helst ikke ha så glatt underlag at de sklir. Det kan gi hofte og ryggproblemer.

Anonymkode: 7626e...7f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er ikke helt ideelt med tregulv for hundens del, de skal helst ikke ha så glatt underlag at de sklir. Det kan gi hofte og ryggproblemer.

Anonymkode: 7626e...7f4

Det er jeg enig i, helst bør man ha sånne "røde løpere" så hunden(e) kan unngå å skli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...