Gå til innhold

Hvorfor ødelegger han vennskapet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ble kjent med en mann for et par år siden gjennom felles bekjente. For et år tid siden begynte vi å snakke mye sammen på Facebook og møttes hos hverandre for å fjase og drikke vin.

Han er 40 år og jeg er 29. Nå skal det sies at dette høres sketchy ut til et vennskap, men han har ALDRI lagt an på meg og det har heller aldri vært noe tema. Han er snill som dagen er lang selv,  jobber med musikk og han kjenner alle - så han er en naturlig sosial type. 

Jeg har begynt å date en han vennen min  visste litt hvem er. Han begynte da å fortelle meg ting om denne daten min, noe som er ulikt kameraten min - for han sier aldri noe stygt om noen. Jeg tenkte ikke noe særlig over det. Men i går spurte vennen min i om han kunne komme en tur innom for å snakke med meg. Han fortalte da at han hadde bladd to år tilbake i Messenger og lest alt vi har skrevet til hverandre og han skjønte ikke hvorfor jeg ikke har datet han.

Jeg ble bare så tatt på senga at jeg svarte at han og jeg var jo venner og kunne aldri blitt sammen på den måten. Han svarte at det var nettopp det han ikke var sikker på, for han trodde at jeg og han kunne fått det fint. Og at han hadde sterke følelser for meg. Han kjente meg mye bedre enn han jeg dater nå, så han skjønte ikke hva som var greia. Jeg er jo overhodet ikke tiltrukket av han kameraten min og det knytter seg i magen (ikke på en god måte) om jeg tenker på det. Jeg måtte bare si at vi har vært venner i to år nå og han er som familie for meg og jeg ikke tenker på han på den måten. 

Hvordan i all verden fikser vi ting herfra nå? Er det sånn at jeg ikke burde være venn med denne mannen om han føler det sånn? Jeg er på en måte skikkelig skuffa og sint på han, selv om jeg vet det er urasjonelt. 

Anonymkode: 7093c...551

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror løpet er kjørt her dessverre. Høres ut som han har vært venn med deg for å komme i buksa på deg. Eller så har det oppstått følelser over tid.  Syntes det er rart at han stiller deg til veggs, du har ikke slike følelser for ham og det må han respektere. Har opplevd det der mange ganger, derfor er jeg ikke " venner" med mannfolk. 

Anonymkode: c8d72...80f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tror løpet er kjørt her dessverre. Høres ut som han har vært venn med deg for å komme i buksa på deg. Eller så har det oppstått følelser over tid.  Syntes det er rart at han stiller deg til veggs, du har ikke slike følelser for ham og det må han respektere. Har opplevd det der mange ganger, derfor er jeg ikke " venner" med mannfolk. 

Anonymkode: c8d72...80f

Nei, jeg er egentlig ikke det jeg heller. Men akkurat han så har det aldri vært noe styr. Vi har vært ute på byen sammen en haug av ganger, sett filmer, hatt fine samtaler. Han er en stor mann med skjegg og null hår på hodet, og han er absolutt ikke typen til å prøve å komme seg i buksa til noen. Han har ihvertfall aldri gjort det med meg. 

Ja, jeg synes jeg virkelig ble tatt på senga der. 

Anonymkode: 7093c...551

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, GiftMann38 skrev:

Han kan bare skylde på seg selv som ikke har tilkjennegjort sine intensjoner. 

Det hadde han aldri fått lov til uansett hvor tidlig eller sent i "vennskapet" det hadde vært snakk om 😉

Anonymkode: 7093c...551

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det hadde han aldri fått lov til uansett hvor tidlig eller sent i "vennskapet" det hadde vært snakk om 😉

Anonymkode: 7093c...551

Han hadde aldri fått lov å tilkjennegjort sine intensjoner? Hvorfor ikke?

Anonymkode: 120ef...c8a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, padawan skrev:

Det virker litt som den klassiske "fellen" med at den andre part blir tiltrukket av den andre.

Er det alltid bare én som blir tiltrukket? Alltid mannen? Hvorfor?

Anonymkode: 99532...84c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det alltid bare én som blir tiltrukket? Alltid mannen? Hvorfor?

Anonymkode: 99532...84c

Jeg har ikke grunnlag for å påstå den ene eller andre part blir oftere tiltrukket av den andre eller at det aldri er gjensidig. På diverse fora har jeg sett haugevis av tilsvarende tråder, hvor to av motsatt kjønn er venner, hvor folk har blitt tiltrukket av hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det alltid bare én som blir tiltrukket? Alltid mannen? Hvorfor?

Anonymkode: 99532...84c

fordi menn sjeldent går inn i vennskapsforhold uten å ville noe mer.

Anonymkode: baebc...27e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har jo hatt et håp om at du skal falle for han, og har sett på kontakten deres som mer enn vennskapelig. Har desverre samme erfaring fra mannlige "nettvenner", som for meg blir som brødre men som plutselig når jeg får kjæreste kommer med confessions om at de er såra og trodde at vi hadde noe å bygge noe på ...
Jeg syns du burde kutte kontakten med denne vennen din nå ja, for det er ikke fair for din nye date at du har kontakt med en som ser på deg som mer enn venn, og blir jo aldri det samme vennskapet for din del heller når du vet at han har hatt håp om noe mer. Mens du har sett på han som venn så har hann åpenbart sett på deg som sin yngre flørt og vedlikeholdt kontakten nettopp i håp om å utvikle relasjonen mellom dere og ikke fordi han verdsetter deg som venn.

Anonymkode: d3b3c...3a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...