Gå til innhold

Søke ny jobb etter bare 4 mnd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Begynte i ny jobb i høst. 

Mistrives da det ikke er i nærheten av hva jeg ble forespeilet på intervjuet. «Hektisk arbeidshverdag med mange oppgaver» er blitt en jobb hvor jeg i bestefar benytter 30-40 % av min arb.kapasitet. Jeg KJEDER meg rett og slett. Og det er ikke mulig å øke arbeidsmengden uten å gå for mye inn på hvilket felt jeg jobber i. 

Jeg var tydelig på intervju at jeg har stor arb.kapasitet og trives best i hektiske miljøer. 

Nå er det flere stillinger som er aktuelle å søke på men ser jo at det ikke tar seg bra ut på CV å kun ha jobbet 4 mnd før en søker på nytt... 

noen tips?? 

Anonymkode: 80bd5...602

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er en ærlig sak å si at jobben ikke samsvarte med hva du ble forespeilet på intervjuet. Og at du da sier opp mens du fremdeles er i prøvetid og har kort oppsigelsestid. 

Ett sånt kort forhold, som du har god begrunnelse for et ikke krise. Det er verre om du har mange slike. 

Jeg angrer selv på at jeg ikke pakket snippsekken i prøvetiden, da jobben her også var noe helt annet enn lovet. 

Anonymkode: cc399...d25

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med den over. Jeg opplevde noe av det samme for noen år siden. Holdt på å kjede vettet av meg og følte jeg ikke fikk brukt meg selv i det hele tatt. Jeg ble værende der i over et år,  presset meg selv fordi jeg tenkte det var bedre enn en kortvarig jobb. I ettertid tenker jeg det hadde vært bedre å slutte tidlig og rett og slett droppet å ha den jobben på CV. Men men..

Anonymkode: 93eaf...819

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får legge det frem for din leder. Og be om å bli kjøpt ut. 

Anonymkode: 618e8...397

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk nye jobber med en gang, og kryss fingrene for at du får napp slik at du kan si opp før prøvetiden er over slik at du slipper å sitte der og kjede deg i 3 måneders oppsigelsestid. 

 

Anonymkode: c8188...685

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å legge til at desom du legger det fram du gjør her, at du ikke får benyttet arbeidskapasiteten din i nåværende jobb, så vil ikke fremtidige arbeidsgivere se negativt på det. 

Anonymkode: c8188...685

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville bare begynt å søke.

Dersom man virkelig trives i en jobb og har gode muligheter for å stige i gradene, så blir man jo der noen år. Hvis man uansett mistrives i den grad at man vil bytte er det ikke noen gevinst mht. CVen å bli der i 6 mnd, 9 mnd eller ett år...Det er uansett snakk om et kortere perspektiv, og da ville jeg heller dratt før enn senere. 

Det blir først problematisk om dette blir en 'trend' for deg. At man har hatt noen kortere arbeidsforhold er ok, du kan jo bare si det som det er dersom du blir spurt - grunnlaget ditt er jo helt greit, og ikke noe minus overfor arbeidsgivere.

Anonymkode: f2082...194

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i samme situasjon da jeg ble ansatt i min forrige jobb, bare at arbeidssituasjonen var det omvendte av din; rett og slett altfor stor arbeidsmengde, masse ansvar og nesten ingen opplæring. 3 mnd inn i arbeidsforholdet var jeg oppgitt og angret bittert på at jeg sa ja til jobben. Dessverre holdt jeg ut i 2 år og ble fullstendig utbrent.

Enig med gjengen over her, kom deg videre. 

Anonymkode: 78681...87b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...