Gå til innhold

Sykehuspasienten fra helvete


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er godt gjort å føle noen som helst lyst på et sykehusrom jeg da.Kan du ikke vente med å tilfredsstlle deg selv til du kommer hjem? Tenk på alle syke som har ligget i sengen og sengetøyet før deg....*turnoff*

Anonymkode: 58861...fff

Jeg har vært der nesten 2 måneder. Får ballespreng uten å onanere på 2-3 dager, går jeg uten å onanere over 3 dager får jeg nattlig ejakulasjon som havner rett på madrassen. For og ikke snakke om den seksuelle frustrasjonen jeg vil oppleve. Nei det høres ut som en kjempe dårlig ide å vente til man er hjemme igjen.

Når det kommer til sengetøy så er det slik at dyne+putetrekk byttes ut hver tredje dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er godt gjort å føle noen som helst lyst på et sykehusrom jeg da.Kan du ikke vente med å tilfredsstlle deg selv til du kommer hjem? Tenk på alle syke som har ligget i sengen og sengetøyet før deg....*turnoff*

Anonymkode: 58861...fff

Forskjell å være psykisk syk og fysisk syk når det kommer til lyster og.

Anonymkode: 03d86...77c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, WubWub skrev:

Jeg har vært der nesten 2 måneder. Får ballespreng uten å onanere på 2-3 dager, går jeg uten å onanere over 3 dager får jeg nattlig ejakulasjon som havner rett på madrassen. For og ikke snakke om den seksuelle frustrasjonen jeg vil oppleve. Nei det høres ut som en kjempe dårlig ide å vente til man er hjemme igjen.

Når det kommer til sengetøy så er det slik at dyne+putetrekk byttes ut hver tredje dag. 

Sengetøy byttes ved behov på sykehuset. Er det synlige flekker byttes sengetøyet. Så hos noen pasienter må man skifte alt sengetøy hver dag. 

Anonymkode: 0a9a2...8f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, AnonymBruker said:

Holdningen om at de er syke og ikke helt tilregnelige og derfor skal alt mulig tolereres er helt feil. Alle burde vært anmeldt, uansett mentalstatus. Jeg syns det er utrolig bra at sykehuset tar denne saken videre, det burde vært gjort mye oftere. Jeg har opplevd seksuell trakassering på jobb, men ledelsen tar det sjelden alvorlig for «de er jo syk stakkars» holdningen er dominerende, samtidig som mange ansatte syns det er flaut å si fra. Nå har jeg begynt å svare pasientene igjen, gjerne i nærvær av pårørende sånn at de blir flau. Av merkelige grunner har det særdeles god effekt, selv om de er syke. 

Anonymkode: d9f65...622

Å anmelde psykotiske pasienter er lite hensiktsmessig og ikke minst elendig behandling.

Anonymkode: ae68c...2f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber som sykepleier i kommunehelsetjenesten, med lignende opplevelser både fra da jeg jobbet i hjemmesykepleien og nå på sykehjem.

Enkelte eldre menn har spurt om jeg vil sitte på fanget, vil legge meg i sengen deres etter jeg har hjulpet de med kveldsstell, har strøket hånden på lår/rygg/midje, har sagt at ereksjonen er for min skyld/sagt at penisen ikke er som før og "unnskylder" manglende ereksjon, lener seg veldig inntil meg når jeg skal hjelpe med påkledning, krever klemmer før leggetid, og andre slibrige kommentarer. Har også hendt rett etter at kona har vært innom på besøk, eller andre i familien. De fleste er klar i hodet, men enkelte har vært svekket i hodet som følge av sykdom.

Har sagt ifra et par ganger, men aldri skrevet avvik/meldt fra. Opplevelsene blir enten ledd av eller grøsset av oss imellom som opplever dette, sannheten er at slike situasjoner over tid er belastende og man kvier seg til å gå til disse mennene. Har ikke opplevd kvinnelige pasienter oppføre seg sånn, heller ikke mot de mannlige kollegene mine.

Bra at de anmelder, det er mange mørketall på dårlig oppførsel fra pasienter...

Anonymkode: 34dcc...fd5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å anmelde psykotiske pasienter er lite hensiktsmessig og ikke minst elendig behandling.

Anonymkode: ae68c...2f8

Det samme tenkte jeg.

Jeg hadde en liten stilling i omsorgsboliger med tunge brukere (psykisk utviklingshemmede som ikke engang hadde språk) og de kunne lett finne på å onanere i upassende situasjoner.

Hvilket formål hadde en anmeldelse av dette hatt når de ikke var kognitivt klare nok til å forstå hva de engang ble anmeldt for?

Om man tenker at slikt skal anmeldes uavhengig av mental status så vurderer jeg det dithen at man ikke burde jobbe i helsesektoren. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, WubWub said:

Det samme tenkte jeg.

Jeg hadde en liten stilling i omsorgsboliger med tunge brukere (psykisk utviklingshemmede som ikke engang hadde språk) og de kunne lett finne på å onanere i upassende situasjoner.

Hvilket formål hadde en anmeldelse av dette hatt når de ikke var kognitivt klare nok til å forstå hva de engang ble anmeldt for?

Om man tenker at slikt skal anmeldes uavhengig av mental status så vurderer jeg det dithen at man ikke burde jobbe i helsesektoren

Tenker det samme. Jeg ble "trakassert" (ikke alvorlig) av en pasient i en tidligere jobb som av åpenbare grunner ikke kunne forstå hva h*n selv gjorde. Selvsagt ikke en hyggelig opplevelse, men man kommer seg ut av situasjonen og skriver det på den kontoen det hører hjemme.

Er det pasienter som er "klare" i hodet og ikke har fysiske plager som påvirker det mentale stiller det seg selvsagt annerledes.

Anonymkode: ae68c...2f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker det samme. Jeg ble "trakassert" (ikke alvorlig) av en pasient i en tidligere jobb som av åpenbare grunner ikke kunne forstå hva h*n selv gjorde. Selvsagt ikke en hyggelig opplevelse, men man kommer seg ut av situasjonen og skriver det på den kontoen det hører hjemme.

Er det pasienter som er "klare" i hodet og ikke har fysiske plager som påvirker det mentale stiller det seg selvsagt annerledes.

Anonymkode: ae68c...2f8

Jepp, det er ikke noe hyggelig men om man jobber innen helsesektoren så burde man vise skjønn.

Om man jobber på en psykiatrisk avdeling for tung problematikk f.eks så er det ikke uvanlig at pasienter har som symptom ; seksuell utagering.

Å anmelde disse vil bare gjøre vondt verre.

Endret av WubWub
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, WubWub said:

Jepp, det er ikke noe hyggelig men om man jobber innen helsesektoren så burde man vise skjønn.

Om man jobber på en psykiatrisk avdeling for tung problematikk f.eks så er det ikke uvanlig at pasienter har som symptom ; seksuell utagering.

Å anmelde disse vil bare gjøre vondt verre

Ja enig! Skjønn er stikkordet.

Anonymkode: ae68c...2f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Poenget mitt var bare at det ikke var så relevant at det var på et somatisk sykehus. Det får man jo alle slags pasienter :P

Anonymkode: 81e67...10c

Det er jo akkurat det det er. Det sto jo i artikkelen også. For på et psykiatrisk sykehus så må man tåle mer, og da anmelder man ikke en som tar på deg på låret og ikke hører etter. 

Anonymkode: 68def...893

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja enig! Skjønn er stikkordet.

Anonymkode: ae68c...2f8

Etter det jeg har hørt så er seksuell utagering faktisk en av grunnene til at sykepleierne kommer så ofte og så uregelmessig på nettene da "vi ikke skal ha det for koslig". Og vi pasienter har forbud om å besøke rommene til hverandre. På dagtid opplever jeg det samme, sykepleierne bare buser inn uten å banke på så det er lett å bli tatt på fersken om man er i dødskamp med det femte lemmet for seg selv.

Men jeg tror dette er for å forhindre at pasientene har sex med hverandre da seksuell utagering kan være et symptom innen en rekke psykiske lidelser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seksuell trakassering av kvinnelige sykepleiere fra mannlige, psykisk tilregnelige pasienter, er problematisk. På den ene ide bør slikt alltid anmeldes, på den annen side gjelder taushetsplikten selv det faktum at vedkommende har vært innlagt på sykehus. Anmeldelse kan derfor være straffbart brudd på taushetsplikten.

Jeg tror som flere andre her, at sykepleierne lærer seg å takle litt av hvert når det gjelder pasientenes oppførsel.

Langt verre er den omfattende seksuelle trakasseringen som mannlige leger gjør seg skyldig i. Dette er i tillegg gjerne personer en må samarbeide med over tid. Det er på tide at sykepleierne ikke lenger finner seg i at disse mennene stadig kommer med bemerkninger og sultne blikk, og at de ofte kontakter sykepleiere de liker, uten god faglig begrunnelse for kontakten. Slik seksuell trakassering bør føre til umiddelbar avskjed dersom en sykepleier varsler om forholdet.

Anonymkode: 80d92...35d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.1.2018 den 20.11, AnonymBruker skrev:

Synes det er godt gjort å føle noen som helst lyst på et sykehusrom jeg da.Kan du ikke vente med å tilfredsstlle deg selv til du kommer hjem? Tenk på alle syke som har ligget i sengen og sengetøyet før deg....*turnoff*

Anonymkode: 58861...fff

Sengetøyet blir kokevasket. Jeg kan garantere deg at det har vært verre etterlatenskaper i sengetøyet

Anonymkode: ce162...193

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...