Gå til innhold

Er hun skeiv?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har hatt mye kontakt på sosiale medier, og hver gang vi møtes tilfeldig gir hun meg en klem og sier at det er godt å se meg. Men jeg vet ikke om hun liker meg som ei venninne eller om hun liker meg som noe mer.

Her er noen fakta: Hun tok kontakt først og tonen mellom oss er veldig flørtete, men jeg vet at enkelte jenter snakker slik med venninnene sine, så jeg tør ikke legge for mye i det. Hun er 10 år eldre enn meg, noe jeg ikke ser på som noe problem, men hun har hintet til ved et par anledninger at hun føler seg gammel ved siden av meg. Vi har søte, interne kallenavn på hverandre, dette var det hun som startet med. Jeg har hintet litt til at jeg er skeiv, uten å si det rett ut, og det ga hun ikke særlig respons på (kan ha vært fordi jeg ikke var tydelig nok, det er tøft å komme ut av skapet til noen man liker når man ikke vet hvordan dem føler det).

Jeg har gått fra å være betatt av ei nydelig jente til å være rimelig forelska i en fantastisk person, og jeg vil bare vite om det vi har er like spesielt for henne som det er for meg, og om det kan utvikle seg til å bli noe mer. Så nå trenger jeg hjelp fra dere KG'ere. Hvordan finner jeg ut om hun liker meg uten å drite meg helt ut? Jeg har ganske alvorlig sosial angst, så det å spørre henne rett ut/be henne med på date ser jeg på som bortimot umulig før jeg vet hvor skapet står.

Anonymkode: e3a8a...1ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ

Anonymkode: f19f9...371

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

HÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ

Anonymkode: f19f9...371

går det bra?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Nicathv said:

Har dere noen felles bekjente du kan spørre?

Nei, dessverre, vi har ikke samme omgangskrets. Det er 10 år forskjell mellom oss, samt at hun kommer fra et annet land, så hun har sin vennegruppe og jeg har min.

Anonymkode: e3a8a...1ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står det noe på Facebooksiden hennes? Kanskje on du sokker i gamle bilder at du kan se noe om hennes tidligere Forhold? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Lill3My said:

Står det noe på Facebooksiden hennes? Kanskje on du sokker i gamle bilder at du kan se noe om hennes tidligere Forhold? 

Hun har ikke Facebook, bare Instagram og Snapchat. Jeg vet at hun har vært i forhold med en mann og har barn med ham, men generelt vet jeg veldig lite om hennes tidligere romantiske liv.

Anonymkode: e3a8a...1ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du vel bare droppe flere hint og se på responsen eller stille* noen spørsmål slik at du kan få svar på det du lurer på. 

Anonymkode: df7eb...d0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) 

Det der er sannelig ikke lett. Som relativt skeiv jente selv, vet jeg alt om gjetting, undring og fortolkning av samme kjønn. ‘ER hun også skeiv, liksom?’ :fnise:

Det jeg har lært, er at man aldri skal anta. Det kan være så mange ‘tegn’ der som man bare vil, men man aner faktisk ingenting før man får høre det fra vedkommende selv. Ikke anta at noen er skeiv, grunnet måten de kler seg på eller hvordan de oppfører seg. For deg kan det virke flørtende, for dem er det bare en hyggelig gest. (Satt på spissen). 

Uansett: jeg ser du skriver at du har sosial angst. Det er leit å høre. Så mitt svar vil kanskje ikke være det letteste for deg. Men jeg mener likevel at du bare må spørre. 

Om du synes det er vanskelig å være såpass direkte når du ikke helt vet hva hun liker, foreslår jeg først å gi et tydelig inntrykk om at du er skeiv. For eksempel, si: ‘Jeg synes Jennifer Aniston er så vakker i Friends, hun er drømmedama, definitivt’. Eller: ‘Jeg gleder meg til Pride i år! Pleier du å feire?’ Eventuelt: ‘Jeg leste om transpersoners rettigheter i månedens nr. av Blikk’, o.l. You name it. Improviser litt, om du klarer. Og se hvordan hun reagerer.

Utifra hennes respons hadde jeg vurdert om jeg skulle ha spurt ut jenta på en kaffe. Om hun sier nei, så ta det med et smil. ‘Jeg måtte jo bare høre om du var interessert, ønsket ikke å la muligheten gå fra meg!’ 

Noe annet du også kan gjøre (dette er litt mer tricky): Klarer du å se hva slags personer hun ‘kikker’ på? De fleste ser mennesker de liker innimellom. Ser hun mest på gutta, eller på jentene? Har du lagt merke til om hun kikker mer på det ene kjønnet, enn det andre? Denne er litt vanskeligere, men om du kan ta henne i å sjekke ut ei jente - det er ganske skeiv oppførsel, synes jeg :P

Lykke til!

Anonymkode: 7479a...e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det må være veldig vanskelig for dere skeive, fordi nå er det jo helt vanlig at venninder sender hjerter til hverandre og snakker kjærlig til hverandre og gir komplimenter.
Jeg er streit, men sier jo til noen venner og også helt nye bekjente at jeg har skikkelig sansen for dem, og mener da som menneske og ikke som noe romantisk eller seksuell partner, jeg kan si til jenter jeg har møtt på byen og snakket med at det hadde vært kjempekoselig å møtes å bli bedre kjent, men jeg mener jo bare som venninder og ikke noe romantisk eller seksuelt..

Ganske nylig ble jeg kjent med en som var bifil, og etter å ha møttes tre ganger så spurte hun meg rett ut om jeg likte jenter, og da måtte jeg jo si nei. Etter det så har hun ikke vært noe interessert i å opprettholde vennskapet, og når jeg ser det fra et "sjekkeperspektiv" så tolket hun det kanskje som date når jeg inviterte på kaffe og museum osv, men da visste jeg jo ikke engang at hun var bifil.
Jeg tror det er helt avgjørende og veldig viktig å med en gang være åpen om sin legning og snakke om intensjonene sine sånn at det ikke blir noen misforståelser.

Jeg syns du burde spørre din venninde du er forelsket i om hun liker jenter, og om hun sier nei så vet du at hun kun ser på deg som en god venninde,(kanskje pakke det inn som "jaja dater du noen for tiden du da? " også svarer hun kanskje ja eller nei, og hvis hun sier ja har øye for en mann så kan du jo spørre om hun noen gang har vært med en jente også eller om hun anser seg som heterofil) og hvis hun sier ja til at hun liker jenter så kan du jo spørre hvordan type jenter hun liker og nevne at du faktisk håpet fra første gang du så hun at hun likte jenter fordi du syntes hun var så pen//søt, og om hun respnderer positivt på det og sier at hun syntes du også er pen/søt så er det jo bare å føle seg trygg på å ta flørten videre til next level :) 

Anonymkode: 115ad...43b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva faen handler dette tullet om????????????????????????

Anonymkode: f19f9...371

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør om hun dater noen, eller har noen hun liker..

Anonymkode: 24255...4bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle gode råd! Å spørre henne om hun dater eller liker noen er jo helt uskyldig, så jeg vet ikke hvorfor jeg ikke har turt å gjøre det. Og jeg skal definitivt fortsette å hinte! Likte mange av forslagene i tråden her :) Kom gjerne med flere! Jeg tar all hjelp jeg kan få. Jeg må ihvertfall finne ut av dette snart, før jeg risikerer å legge ut i det vide og det brede til henne etter et par glass vin, og dét fungerer aldri!

Anonymkode: e3a8a...1ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 hours ago, AnonymBruker said:

Hva faen handler dette tullet om????????????????????????

Anonymkode: f19f9...371

Jenter som liker jenter. Du har kanskje ikke vært borti det?

Anonymkode: e3a8a...1ca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Bäcker

Det på tide at dere møtes :) Behøver ikke være noe fancy greier. Halvor fra homsepatruljen forteller at første møte med ektemannen skjedde over en tallerken suppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Tom Bäcker said:

Det på tide at dere møtes :) Behøver ikke være noe fancy greier. Halvor fra homsepatruljen forteller at første møte med ektemannen skjedde over en tallerken suppe.

Leser du?

De møtes hele tiden..

Anonymkode: 24255...4bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...