Gå til innhold

Gallestein - fjerne galleblæren?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har slitt med gallestein, smerter og ubehag i flere år - men fastlegen min har anbefalt meg å ikke fjerne galleblæren. Hun synes det var en drastisk ting å gjøre da jeg ikke har det så ofte. Men hvor ofte er ofte nok? Jeg var hos legen sist i august. Da hadde jeg hatt to gallesteinsanfall i løpet av sommeren og før det hadde jeg vært flere måneder uten. Men etter jeg var hos legen har jeg hatt anfall hver måned og gjerne 1-2 ganger i mnd. Det er sikkert ikke veldig mye, aner ikke hva som er vanlig, men i det siste har det tatt lang tid før smertestillende har virket (tar 100 mg Voltaren). Det er jo helt uutholdelig mens det står på. Jeg har ikke lappen og anfallene kommer som regel på natten, og da er det vanskelig for meg å komme meg på legevakten for eksempel. Har nå fått ny vikar for fastlegen min og har bestilt time der neste måned. Da tenker jeg å si at jeg vurderer å fjerne galleblæren - håper hun er mer positiv. Jeg går jo rundt og er redd for å få anfall.

Er det noen som har fjernet galleblæren her? Ble du kvitt smertene? :) Har vært plaget med dette i over 5 år. Er 29 år

Anonymkode: 5d39a...5a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har gallestein og spurte legen om akkurat det. Årsaken til at de ikke ønsker å fjerne gallen er bla at steinene er for små, dvs de kommer ut slik de skal selv om det er smertefullt. Det andre er at man kan få andre problemer etterpå som ikke kan fikses f.ks en veldig overfølsomhet for mat og diare. Hadde jeg vert deg ville jeg bedt om å få prøve ut andre smertestillende og gjerne noe som virker hurtigere enn voltaren. 

Anonymkode: 9d6d6...4f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å ta noen leverrenser? Hulda Clark sin for eksempel? 

Anonymkode: 61d0c...0b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste er å få tatt bort den galleblæra en gang for alle. Så blir du kvitt problemet. Enkel operasjon, dagkirurgi. 

Anonymkode: 33638...2ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare ta hele leveren i samme slengen, så er du sikker på at du blir kvitt problemet?

Anonymkode: f84d1...406

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff

Jeg har hatt gallesteinanfall 1 gang pr år, likevel anbefalte legen min meg å fjerne den. 

MEN OBS.. MANGE sliter med kronisk diare etter et sånt inngrep

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest N-Nøff
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Beste er å få tatt bort den galleblæra en gang for alle. Så blir du kvitt problemet. Enkel operasjon, dagkirurgi. 

Anonymkode: 33638...2ff

med masse bivirkninger for de uheldige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...