Gå til innhold

Moren skal plutselig gifte seg samme år som datteren sin


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Moren på over 60 år skal gifte seg for andre gang og planlegger brylup noen mnd før datteren skal gifte seg..

 Er det greit? 

Anonymkode: f826d...192

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I utgangspunktet ikke, tenker jeg. Hvordan blir morens bryllup? Reiser hun bort, dvs gjør dette i stillhet? Hva syns datteren? Kan hende hun syns det er ok, og til og med stas! Hvis hun derimot syns det er unødvendig av moren, syns jeg absolutt at moren bør drøye sitt giftemål, og la sin datter ha bryllupsfokuset alene! Det ville i alle fall jeg gjort, om jeg hadde en datter som skulle gifte seg!:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvorfor ikke?

Morens bryllup kommer nok uansett ikke til å overskygge bryllupet til datteren sin. Men det kan jo være mye arbeid med bryllup, så det som er dumt er jo at de to ikke kan hjelpe hverandre like mye. Og så lenge ikke moren har tenkt til å "stjele"/kopiere datter og svigersønn/datter sitt bryllup, eller ønsker å ha utdrikkingslaget sammen, så burde det ikke være noe problem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for innspill:.

Mener ikke at man skal ha enerett på ett helt år. Men såpass nært som mor og datter synes jeg at blir rart. Jeg mener man bør respektere datteren som tross alt har planlagt sitt bryllup i over ett år nå. Som alle i nær familie har visst om. Bryllupsdagene kommer til å bli med knappe 2 mnd i mellom. Og da morens først. På den tiden datteren kanakje mest av allt trenger hjelp og støtte med siste rest ifht eget bryllup. Lov å ha andre meninger. Jeg ønsket bare tilbakemeldinger på hva andre mente om dette temaet. ;)

Anonymkode: f826d...192

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt. Hvem F bryr seg om bryllup sånn egentlig?

Anonymkode: 635cc...6e7

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om en som hadde samme problem med sin bror. Dvs broren skulle "også gifte seg". Det endte med at det første paret utsatte giftermålet, og til slutt gikk de fra hverandre. Broren, er fremdeles lykkelig gift. Folk er rare. Skjønner ikke at man kan reagere på slikt. Man må da kunne se at den andre har sine behov, og sende gratulasjoner med et åpent sinn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg ikke ser problemet. Hadde min mamma funnet den store kjærligheten på ny så ville jeg heiet på henne - det er tross alt ikke så lett når man er voksen. (Og kanskje særlig ikke om hun har et så usympatisk barn som ikke vil at hun skal få vise sin kjærlighet).

Man eier ikke rettighetene på mer enn den ene dagen man gifter seg, og to måneder er LANG tid. Har datteren problemer med dette får hun trekke hodet litt ut av eget rumpehull og skjerpe seg!

Anonymkode: 05a58...876

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for innspill:.

Mener ikke at man skal ha enerett på ett helt år. Men såpass nært som mor og datter synes jeg at blir rart. Jeg mener man bør respektere datteren som tross alt har planlagt sitt bryllup i over ett år nå. Som alle i nær familie har visst om. Bryllupsdagene kommer til å bli med knappe 2 mnd i mellom. Og da morens først. På den tiden datteren kanakje mest av allt trenger hjelp og støtte med siste rest ifht eget bryllup. Lov å ha andre meninger. Jeg ønsket bare tilbakemeldinger på hva andre mente om dette temaet. ;)

Anonymkode: f826d...192

Det er vel ikke morens oppgave å planlegge datterens bryllup, det må vel voksne mennesker klare selv.

Anonymkode: 1fb23...7e6

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg må innrømme at jeg ikke ser problemet. Hadde min mamma funnet den store kjærligheten på ny så ville jeg heiet på henne - det er tross alt ikke så lett når man er voksen. (Og kanskje særlig ikke om hun har et så usympatisk barn som ikke vil at hun skal få vise sin kjærlighet).

Man eier ikke rettighetene på mer enn den ene dagen man gifter seg, og to måneder er LANG tid. Har datteren problemer med dette får hun trekke hodet litt ut av eget rumpehull og skjerpe seg!

Anonymkode: 05a58...876

Helt enig med denne

Anonymkode: ef134...6e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren høres ut som en selvopptatt kjerring. 

Anonymkode: f1c9a...605

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor skulle dette være et problem? Selv om datteren gifter seg betyr ikke det at hun har enerett på et helt år. Mine søsken giftet seg med kun et par måneders mellomrom, og det var ingen som tenkte at noen stjal glansen fra noen andre. 

Anonymkode: d164d...31f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er litt rart av moren hvis datter hadde annonsert dato først så skal mor slenge seg på "samtidig". Hvis det er tilfelle syns jeg mor enten kunne valgt en dato som gjorde at det kanskje ble 3-4mnd mellomrom mellom bryllupene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Olaug Olsen said:

Jeg vet om en som hadde samme problem med sin bror. Dvs broren skulle "også gifte seg". Det endte med at det første paret utsatte giftermålet, og til slutt gikk de fra hverandre. Broren, er fremdeles lykkelig gift. Folk er rare. Skjønner ikke at man kan reagere på slikt. Man må da kunne se at den andre har sine behov, og sende gratulasjoner med et åpent sinn.

:nori:

Anonymkode: f813e...3da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Morten1 said:

Syns det er litt rart av moren hvis datter hadde annonsert dato først så skal mor slenge seg på "samtidig". Hvis det er tilfelle syns jeg mor enten kunne valgt en dato som gjorde at det kanskje ble 3-4mnd mellomrom mellom bryllupene.

Ja, enig, og hun er vel såpass gammel at hun kan vente til neste år.

Anonymkode: f813e...3da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på om mannen hennes er død eller ikke.

Anonymkode: 2a954...b4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom moren skal ha et stort bryllup med slekt 2mnd før datteren, er det jo litt dumt for det blir jo de samme gjestene nesten. Men om moren skal ha et lite enkelt bryllup ser jeg ikke problemet.

Anonymkode: 48446...46b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg synes det er dårlig gjort av moren, hun er såpass gammel at det å vente et år er ikke noe krise, det gjelder faktisk fleste.

De eneste gangene det er innafor er hvis du har familie på størrelsen til Duggar og Bates. 

Anonymkode: f813e...3da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...