Gå til innhold

Kontakte advokat angående Kripos?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

De sløser ikke med tid og ressurser på den måten. Det kan jeg garantere deg. Du er paranoid.

Anonymkode: 61333...992

👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest NotNaomi
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går ikke til legen og sier at jeg tror jeg blir spanet på 😂

Anonymkode: 1d3fe...07a

Ok . Da ser du sikkert selv det noe absurde ved saken ? Du forteller det til venner , og du kunne fortalt det til en advokat ? Vel , gå til sistnevnte og legg fram saken da ? Så får du kanskje en respons som vil avklare for deg ? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om noen som har fått beskjed i ettertid at de var blitt spanet på så jeg kommer til å kontakte politiet for en samtale uansett. Jeg vet jeg ikke er syk. 

Anonymkode: 1d3fe...07a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, NotNaomi skrev:

Ok . Da ser du sikkert selv det noe absurde ved saken ? Du forteller det til venner , og du kunne fortalt det til en advokat ? Vel , gå til sistnevnte og legg fram saken da ? Så får du kanskje en respons som vil avklare for deg ? 

 

Selvsagt ser jeg det. Ja det er nok det jeg må gjøre. Takk for svar. 

Anonymkode: 1d3fe...07a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

HA bruker heller ikke tid på nobodys og "beskytter" ikke folk gratis på den måten. Kanskje om du betalte de 15.000 kroner dagen pr pers men :rolleyes:

Anonymkode: 61333...992

Men uansett hva vet fu egentlig om noe som helst her? 

Anonymkode: 1d3fe...07a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt ser jeg det. Ja det er nok det jeg må gjøre. Takk for svar. 

Anonymkode: 1d3fe...07a

Ja ja . Det var ikke helt åpenbart akkurat med det samme at du så det selv . Sorry . Ja , snakk med en advokat . Hvis det er det som skal til for at du føler deg forstått.  Lykke til uansett .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du paranoid eller? Kripos spanern ikke.

Du bør komme deg til lege og videre til psykolog.

En annen ting er kanskje å endre omgangskretsen din så slipper du å være sammen med folk som soner dommer i fengsel.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror TS har funnet ut av det og det var ikke innbildning. Det var visst noe med motorsykler. 

Anonymkode: 63b96...cb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.1.2018 den 12.03, AnonymBruker skrev:

Jeg vet om noen som har fått beskjed i ettertid at de var blitt spanet på så jeg kommer til å kontakte politiet for en samtale uansett. Jeg vet jeg ikke er syk. 

Anonymkode: 1d3fe...07a

Ok. Har du snakket med politiet enda? Hva sa de da?


(Mitt tips: Du er ikke i politiets søkelys fra før selvom du har noen kriminelle bekjente, du er aldri dømt og sier du aldri har vært innblandet i noe sak. Du bæsjer på leggen om du kontakter politiet nå å sier du vet at de spaner på deg, for da havner du hvertfall i polities søkelys, de tenker som oss at ok hva driver han med siden han er så redd for å bli spana på)
Det finnes folk som blir spana på ja, men da skal de være mistenkt for brudd på mafiaparagrafen. IKKE noe annet. Og bevisene skal være sterke for at retten skal godkjenne å gi status som mistenkt
 

Anonymkode: 61333...992

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vennene dine har rett i at du er paranoid. Hvorfor skulle kripos følge med på deg? Er du kriminell? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.1.2018 den 23.45, AnonymBruker skrev:

Hva er gangen i det å få vite om man blir spanet på eller har blitt spanet på av Kripos? Det nytter vel ikke bare å ringe dem? Har hatt en del dårlige bekjentskaper som også nylig har sonet med strafferabatt av ukjent grunn og nå opplever jeg hva jeg anser som spanere hver gang jeg er på tur med bil. Venner jeg forteller dette til sier jeg er paranoid men de har aldri vært vitne til spaningen. Er det mulig å få noe informasjon om dette fra politiet?  

Anonymkode: 1d3fe...07a

Blir du telefonavlyttet, spanet på i all hemmelighet eller lignende så får du oppnevnt en bistandsadvokat og politiet skal gå til Tingretten FØR de igangsetter spaning og eller avlytting for å få lov til å sette i verk disse tiltakene. Perioden skal være kortest mulig og når den avsluttes skal den som har vært avlyttet informeres om at han har vært avlyttet. Alt dette er nøye regulert i lovverket. 

Politiet finner deg ikke så interessant at de bruker resurser på deg over lang, lang tid, så her er det nok mer behov for en psykiater enn en advokat. 

Anonymkode: 8ab78...6c2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.1.2018 den 23.45, AnonymBruker skrev:

Hva er gangen i det å få vite om man blir spanet på eller har blitt spanet på av Kripos? Det nytter vel ikke bare å ringe dem? Har hatt en del dårlige bekjentskaper som også nylig har sonet med strafferabatt av ukjent grunn og nå opplever jeg hva jeg anser som spanere hver gang jeg er på tur med bil. Venner jeg forteller dette til sier jeg er paranoid men de har aldri vært vitne til spaningen. Er det mulig å få noe informasjon om dette fra politiet?  

Anonymkode: 1d3fe...07a

Hvis de spaner på deg akkurat nå så vil de selvsagt ikke fortelle deg det.

Hvis de spanet på deg tidligere så vil de nok ikke fortelle deg det heller.

Forøvrig tror jeg neppe du ville ha visst det hvis du ble spanet på. Hva nøyaktig er det som gjør at du anser disse du ser som spanere egentlig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.1.2018 den 3.02, AnonymBruker skrev:

Ganske så sikker. Bilmerket på panseret har blitt fjernet på biler som har fulgt etter meg, ting har blitt flyttet på eller åpnet inne i bilen mens jeg har vært borte, faste biler som følger etter meg, folk som følger etter meg på butikker som jeg kjenner igjen. Jeg er god på å gjenkjenne ansikter og menneskelig atferd generelt så trenger bare se en person veldig kjapt en gang.

Hvorfor skulle de fjerne bilmerket på panseret?

Hvorfor skulle de flytte på ting inne i bilen din?

Hvordan vet du at faste biler følger etter deg, og at det ikke bare er folk som bor i nærheten som er ute og kjører?

Folk du kjenner igjen på butikken? Eh ja, man møter gjerne de samme menneskene på butikken, siden de som bor på samme sted gjerne bruker samme butikker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 19.1.2018 den 3.08, AnonymBruker skrev:

En av mine gamle kjente fikk bekreftet av politiet at h*n hadde blitt spanet på.

Og hvordan fikk han bekreftet dette?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.1.2018 den 3.48, AnonymBruker skrev:

Ts det du kan gjøre for å få mer ro i sjela, i tillegg til å få hjelp hos psykolog, er å konfrontere de skikkelsene du mener at du kjenner igjen. Gå rett opp til de og spør "er du politi?" , ingen politi har lov til å si nei hvis de er ansatt i politiet og på jobb, da er de pliktet til å si ja.
 

Anonymkode: 61333...992

Tullprat. En spaner vil naturligvis kunne lyve og si at han ikke er politi.

Dersom de bruker fysisk makt mot deg plikter de imidlertid å legitimere seg som politi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.1.2018 den 3.53, AnonymBruker skrev:

De er plikta til det. Så jo. Det må de. De har ikke lov til å si nei, men de kan sno seg unna og prøve å unngå å svare på spørsmålet, men da skjønner man jo greia.
For eksempel i Cappelen saken måtte de jo avblåse spaningen og ta pause i etterforskningen fordi Cappelen avslørte dem.

Anonymkode: 61333...992

Ja, Cappelen visste allerede at de var spanere. Han sa det til dem på telefon. Det er noe helt annet enn å ikke vite om det e spanere og spørre dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 19.1.2018 den 4.11, AnonymBruker skrev:

Har dere vurdert sannsynligheten for at dere sitter å forteller et annet menneske at det er paranoid men at dere tar feil? 

Det finnes mennesker som blir spanet på bare sånn til opplysning. 

Anonymkode: 1d3fe...07a

Ja, men det er ikke deg. Hva gjør deg så spesiell at politiet ønsker å bruke enorme ressurser på akkurat deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.1.2018 den 5.31, AnonymBruker skrev:

For å få spane på folk må politiet få beslutning fra retten.

Nei. Beslutning fra retten kreves kun hvis de benytter seg av maktmidler som kommunikasjonskontroll eller ransaking. Det å bare hold øye med noen krever ingenting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, jabx skrev:

Nei. Beslutning fra retten kreves kun hvis de benytter seg av maktmidler som kommunikasjonskontroll eller ransaking. Det å bare hold øye med noen krever ingenting.

Men hva legger du i "holde øye med?"  Det kan umulig bety over lengre tid. Ikke at jeg tror en tilfeldig person blir spanet på i det hele tatt altså. 

Anonymkode: a6d3f...63b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir du telefonavlyttet, spanet på i all hemmelighet eller lignende så får du oppnevnt en bistandsadvokat og politiet skal gå til Tingretten FØR de igangsetter spaning og eller avlytting for å få lov til å sette i verk disse tiltakene. Perioden skal være kortest mulig og når den avsluttes skal den som har vært avlyttet informeres om at han har vært avlyttet. Alt dette er nøye regulert i lovverket.

Hva er det du snakker om?

Poenget med avlytting er at vedkommende ikke skal vite om det. Da er det rimelig søkt å påstå at man får oppnevnt advokat.

Og mistenkte i en sak får ikke bistandsadvokat. En bistandsadvokat ivaretar fornærmede i alvorlige saker, ikke mistenkte.

At politiet må gjennom retten for å kunne bruke tvangsmidler innebærer ikke at de må si noe til siktedes advokat. Og generell spaning (holde øye med vedkommende uten å bruke maktmidler) krever ikke beslutning fra retten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...