Gå til innhold

Kontakte advokat angående Kripos?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

B/S de kommer selvsagt ikke til å blåse coveret sitt om de tror de er på noe stort. 

Anonymkode: 1d3fe...07a

De er plikta til det. Så jo. Det må de. De har ikke lov til å si nei, men de kan sno seg unna og prøve å unngå å svare på spørsmålet, men da skjønner man jo greia.
For eksempel i Cappelen saken måtte de jo avblåse spaningen og ta pause i etterforskningen fordi Cappelen avslørte dem.

Anonymkode: 61333...992

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De er plikta til det. Så jo. Det må de. De har ikke lov til å si nei, men de kan sno seg unna og prøve å unngå å svare på spørsmålet, men da skjønner man jo greia.
For eksempel i Cappelen saken måtte de jo avblåse spaningen og ta pause i etterforskningen fordi Cappelen avslørte dem.

Anonymkode: 61333...992

Haha kanskje jeg er beskyttet av HA eller noe 😂

Anonymkode: 1d3fe...07a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha kanskje jeg er beskyttet av HA eller noe 😂

Anonymkode: 1d3fe...07a

HA bruker heller ikke tid på nobodys og "beskytter" ikke folk gratis på den måten. Kanskje om du betalte de 15.000 kroner dagen pr pers men :rolleyes:

Anonymkode: 61333...992

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

HA bruker heller ikke tid på nobodys og "beskytter" ikke folk gratis på den måten. Kanskje om du betalte de 15.000 kroner dagen pr pers men :rolleyes:

Anonymkode: 61333...992

Ja jeg skjønner det ikke. Hvem kan det være. 

Anonymkode: 1d3fe...07a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruker du narkotika/alkohol/piller?

Anonymkode: 31ad4...818

Nei ingenting 

Anonymkode: 1d3fe...07a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg skjønner det ikke. Hvem kan det være. 

Anonymkode: 1d3fe...07a

Det er ingen. Det er bare i hodet ditt.....

Du bør prate med fastlege og psykolog om dette, og prøve medisiner, da vil du merke at paranoiaen blir borte ganske fort å innse at det bare var i hodet ditt.

Anonymkode: 61333...992

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, bare husk at vi mennesker er ikke unike som vi tror, om du noen gang har jobbet i butikk lærer du raskt det. Folk har vaner, og disse vanene er de ikke alene om. 

Jeg tror på deg når du sier at du kjenner igjen folk på butikken og slikt, men mest sannsynlig er dette folk som er på butikken samtidig som deg. Selv om du er på butikken til varierende tider, så kan det likevel være folk som lever ganske lignende liv som deg, og derfor tilfeldigvis også er på butikken til samme tider (eller så har de ikke noe liv og henger der hele dagen ;)). Husker ett treningssenter jeg trente på en gang, jeg studerte og trente mellom alt fra kl 7 om morgenen til 21 om kvelden. Absolutt hver eneste gang, og da er dte snakk om 3-5 ganger i uken, så var den samme fyren der og trente også. Det ble jo nesten helt sykt til slutt, vi tok også samme buss ofte til og med, men ingen av oss ante hvem hverandre var, vi bare tilfeldigvis var der samtidig. Vi kom jo i snakk til slutt, fordi det ble så påfallende :fnise: Han trodde jeg stalket han og omvendt.

Og samme med bilene du ser, folk skal steder, folk har rutiner. Vi er veldig mange mennesker som lever her i verden, det er ikke rart at noen av livene våre overlapper i større eller mindre grad. 

Anonymkode: 61967...5a1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere vurdert sannsynligheten for at dere sitter å forteller et annet menneske at det er paranoid men at dere tar feil? 

Det finnes mennesker som blir spanet på bare sånn til opplysning. 

Anonymkode: 1d3fe...07a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts, bare husk at vi mennesker er ikke unike som vi tror, om du noen gang har jobbet i butikk lærer du raskt det. Folk har vaner, og disse vanene er de ikke alene om. 

Jeg tror på deg når du sier at du kjenner igjen folk på butikken og slikt, men mest sannsynlig er dette folk som er på butikken samtidig som deg. Selv om du er på butikken til varierende tider, så kan det likevel være folk som lever ganske lignende liv som deg, og derfor tilfeldigvis også er på butikken til samme tider (eller så har de ikke noe liv og henger der hele dagen ;)). Husker ett treningssenter jeg trente på en gang, jeg studerte og trente mellom alt fra kl 7 om morgenen til 21 om kvelden. Absolutt hver eneste gang, og da er dte snakk om 3-5 ganger i uken, så var den samme fyren der og trente også. Det ble jo nesten helt sykt til slutt, vi tok også samme buss ofte til og med, men ingen av oss ante hvem hverandre var, vi bare tilfeldigvis var der samtidig. Vi kom jo i snakk til slutt, fordi det ble så påfallende :fnise: Han trodde jeg stalket han og omvendt.

Og samme med bilene du ser, folk skal steder, folk har rutiner. Vi er veldig mange mennesker som lever her i verden, det er ikke rart at noen av livene våre overlapper i større eller mindre grad. 

Anonymkode: 61967...5a1

Fin historie. Ja jeg har jobbet i butikk :) så jeg forstår at folk lever livet sitt og at ting overlapper. 

Anonymkode: 1d3fe...07a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Har dere vurdert sannsynligheten for at dere sitter å forteller et annet menneske at det er paranoid men at dere tar feil? 

Det finnes mennesker som blir spanet på bare sånn til opplysning. 

Anonymkode: 1d3fe...07a

Men i og med at du ikke driver med noe kriminelt er det antagelig ikke deg.

Anonymkode: 922d6...1e5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men i og med at du ikke driver med noe kriminelt er det antagelig ikke deg.

Anonymkode: 922d6...1e5

Godt poeng 👍

Anonymkode: 1d3fe...07a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er gangen i det å få vite om man blir spanet på eller har blitt spanet på av Kripos? Det nytter vel ikke bare å ringe dem? Har hatt en del dårlige bekjentskaper som også nylig har sonet med strafferabatt av ukjent grunn og nå opplever jeg hva jeg anser som spanere hver gang jeg er på tur med bil. Venner jeg forteller dette til sier jeg er paranoid men de har aldri vært vitne til spaningen. Er det mulig å få noe informasjon om dette fra politiet?  

Anonymkode: 1d3fe...07a

Hvorfor nevner du strafferabatt av ukjent grunn ? Mener du at de fikk det på grunn av opplysninger om deg ? Jeg regner med at du kjenner disse kriminelle for en grunn ? Uansett så er det ikke sannsynlig at du blir spanet på . Vennene dine har vel oversikt over hvem du er , og hvis de mener at du er paranoid , så burde du kanskje snakke med fastlegen din ? H*n vil nok kunne berolige deg . Når du begynner å bli sliten og lei , så går det jo ut over den psykiske helsa .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, NotNaomi skrev:

Hvorfor nevner du strafferabatt av ukjent grunn ? Mener du at de fikk det på grunn av opplysninger om deg ? Jeg regner med at du kjenner disse kriminelle for en grunn ? Uansett så er det ikke sannsynlig at du blir spanet på . Vennene dine har vel oversikt over hvem du er , og hvis de mener at du er paranoid , så burde du kanskje snakke med fastlegen din ? H*n vil nok kunne berolige deg . Når du begynner å bli sliten og lei , så går det jo ut over den psykiske helsa .

Jeg går ikke til legen og sier at jeg tror jeg blir spanet på 😂

Anonymkode: 1d3fe...07a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går ikke til legen og sier at jeg tror jeg blir spanet på 😂

Anonymkode: 1d3fe...07a

Hvorfor ikke?

Anonymkode: 8f92e...400

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det har pågått så lenge som du påstår at det har pågått, så har det ikke pågått. Og alle rådene du får her til å gå videre, oppsøke hjelp osv, avfeier du glatt, så man må kanskje tolke det dithen at du trives litt i denne fantasien? Ser du mye filmer, tv-serier om fenomenet? Høres ut som du har skapt deg din egen virkelighet, og overtolker ting. Så vidt jeg forstår følger som regel ikke spanere etter folk inn på matbutikken, det er ikke der det store skjer. Hva om du forsøkte å forklare hver enkelt hendelse naturlig? Synes uansett ikke noe av det du sier tyder på at du blir spanet på. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis du blir spanet på er det garantert ikke Kripos/politiet. For å få spane på folk må politiet få beslutning fra retten. For å få dette kreves en godt underbygd rapport. For å ta seg inn i hus/biler må politiet dokumentere brudd på stfl 60a. Det er mafiaparagrafen og gjelder kun i helt spesielle tilfeller ifm organisert kriminell gruppe... 

Dersom du seriøst tror noen spaner på deg så er det IKKE politiet.. Skylder du penger? Noen som vil skremme deg? Noter ned bilnr og sjekk hvem som eier bilene da vel!?

Anonymkode: 15f95...b11

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, bortebra skrev:

Hvis det har pågått så lenge som du påstår at det har pågått, så har det ikke pågått. Og alle rådene du får her til å gå videre, oppsøke hjelp osv, avfeier du glatt, så man må kanskje tolke det dithen at du trives litt i denne fantasien? Ser du mye filmer, tv-serier om fenomenet? Høres ut som du har skapt deg din egen virkelighet, og overtolker ting. Så vidt jeg forstår følger som regel ikke spanere etter folk inn på matbutikken, det er ikke der det store skjer. Hva om du forsøkte å forklare hver enkelt hendelse naturlig? Synes uansett ikke noe av det du sier tyder på at du blir spanet på. 

Nei jeg synes mafiafilmer er kjedelige og Sopranos også. Ok da skal jeg prøve å forklare det naturlig hvis jeg opplever noe slikt igjen. Takk for svar 

Anonymkode: 1d3fe...07a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du blir spanet på er det garantert ikke Kripos/politiet. For å få spane på folk må politiet få beslutning fra retten. For å få dette kreves en godt underbygd rapport. For å ta seg inn i hus/biler må politiet dokumentere brudd på stfl 60a. Det er mafiaparagrafen og gjelder kun i helt spesielle tilfeller ifm organisert kriminell gruppe... 

Dersom du seriøst tror noen spaner på deg så er det IKKE politiet.. Skylder du penger? Noen som vil skremme deg? Noter ned bilnr og sjekk hvem som eier bilene da vel!?

Anonymkode: 15f95...b11

Ja? Som i hvilke tilfeller? 

Nei skylder ikke penger og tror ikke noen ville skremme meg som jeg vet om. Da ville det uansett vært underlig å gjøre det på denne måten fordi jeg føler meg ikke særlig skremt. 

Anonymkode: 1d3fe...07a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tar ingen rusmidler. Så hvis det ikke er politiet da er det noen andre. 

Anonymkode: 1d3fe...07a

Ikke rart man blir syk og sliten som du sier når man har forfølgelsesvanvidd. Som jeg allerede nevnte så bør du prate med legen om dette, om du kan fortelle ting som det her til venner så kan du også fortelle det til legen. Jeg mener du vil få stort utbytte av det og at det er særs viktig. 

Det er jo åpenbart ikke noe hold i disse paranoide tankene, politiet bruker ikke et hav av ressurser på å spane 1 år på noen som ikke driver med noe kriminelt - sier seg jo egentlig selv men det er rart at du ikke ser hvor ulogisk disse tankene er?

Endret av WubWub
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...