Gå til innhold

–De som sitter på makten bør speile befolkningen


Gjest PaN

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

De burde ha en araber som fiskeriminister. Så er alle fornøyd.

Anonymkode: f347e...83b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, la oss ignorere at de som kommer til Norge i all hovedsak er elendig utdannet og ikke kan språket godt sammenliknet med nordmenn flest. Hvor mange irakere sitter i ledelsen i Telenor?

Anonymkode: aafb8...d58

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye verre at nord Norge ikke er representert. 

Anonymkode: adff6...626

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja, la oss ignorere at de som kommer til Norge i all hovedsak er elendig utdannet og ikke kan språket godt sammenliknet med nordmenn flest. Hvor mange irakere sitter i ledelsen i Telenor?

Anonymkode: aafb8...d58

Det er da andre, tredje og sikkert fjerdegenerasjon også. Og flere av disse gruppene tar faktisk høyere utdanning. Så de kan velge fra en av disse naturligvis.

Anonymkode: f347e...83b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Det er da andre, tredje og sikkert fjerdegenerasjon også. Og flere av disse gruppene tar faktisk høyere utdanning. Så de kan velge fra en av disse naturligvis.

Anonymkode: f347e...83b

Ja, 99.9% av befolkningen over 40 år er jo ikke andre eller fjerdegenerasjon iraker. Og du må ha betydelig erfaring for å bli en av landets mektigste personer. 

Anonymkode: aafb8...d58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra vi har fått inn Trine Skei Grande da, så har overgriperne også fått sin stemme.

Anonymkode: 0024d...ab8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

No går det t hælvett folkens, ikke betal skatt, ikke betal for krims og krams mer, så går d bærre godt.

(((makten)))

Anonymkode: 76e19...216

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv Trumps regjering rommer flere personer med minoritetsbakgrunn enn den norske, sa lederen i Antirasistisk senter, Rune Berglund Steen til NRK. Det var en særdeles dårlig sammenligning av Berglund Steen. USA har en ganske annen demografisk sammensetning enn europeiske land. Nær sagt alle amerikanere kan sies å ha minoritetsbakgrunn, deriblant Donald Trump selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff

Så nå handler det ikke om å få de beste inn i maktposisjoner, det handler om å KVOTERE INN personer i maktposisjoner? Jeg tror skandinaviske mennesker har en alvorlig genfeil som påvirker hjernen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Klossmajor skrev:

Selv Trumps regjering rommer flere personer med minoritetsbakgrunn enn den norske, sa lederen i Antirasistisk senter, Rune Berglund Steen til NRK. Det var en særdeles dårlig sammenligning av Berglund Steen. USA har en ganske annen demografisk sammensetning enn europeiske land. Nær sagt alle amerikanere kan sies å ha minoritetsbakgrunn, deriblant Donald Trump selv.

Jeg tenkte akkurat det samme. Det er langt høyere andel av folk med minoritetsbakgrunn, da er det helt meningsløst å sammenligne. 

Jeg skjønner ikke problemet. Hvorfor skal man på død og liv ha folk med minoritetsbakgrunn? Skal man kvotere inn folk på bakgrunn av hudfarge? Er hudfarge virkelig et viktig kriterium? Jeg vil heller at de bruker kunnskap og intelligens som grunnlag for om man er egnet eller ikke, uansett om man nå er same, mørkhudet, homofil, fotballsupporter, eller handicappet. 

Anonymkode: 9fba9...271

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Neinøff said:

Så nå handler det ikke om å få de beste inn i maktposisjoner, det handler om å KVOTERE INN personer i maktposisjoner? Jeg tror skandinaviske mennesker har en alvorlig genfeil som påvirker hjernen.

Det har vært sånn i årevis, det er derfor det er så mange kvinner der.

Anonymkode: 92fc4...23e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er mann med ikke-vestlig bakgrunn (ikke mange av oss på Kvinneguiden, skulle jeg tro), og det plager meg overhodet ikke at det tre tyngste statsrådpostene besittes av kvinner og at ingen ikke-vestlige er statsråder i denne omgang.

De som er best egnet til det bør sitte i regjering. Vi trenger ikke for alt i verden balansere på kjønn, hudfarge og hjemkommune. Er to kandidater omtrent like er det greit nok om man tar hensyn til hvordan det ser ut og hvordan landsdelene er vektet, men om kompetanse og erfaring taler for en løsning som ikke stemmer overens med at regjeringen perfekt matcher befolkningen bør kompetanse og erfaring veie tyngst.

Anonymkode: dd1c0...fe1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge vi bor i Norge hadde det vært underlig om vi ikke skulle hatt en norsk regjering. Det finnes politikere som ikke er etnisk norske også, men det var vel ikke nettopp de som skulle i regjering nå da.

Anonymkode: 21fdc...306

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skulle kanskje satt en muslim inn som kulturminister og en som integreringsminister?

Da hadde det blitt bra 👏👏👏

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, EvaLena skrev:

Vi skulle kanskje satt en muslim inn som kulturminister og en som integreringsminister?

Da hadde det blitt bra 👏👏👏

 

Visste du at det mest kvinneundertrykkende landet i verden (Saudi-Arabia) er blitt valgt inn som leder av FN's kvinnekommisjon? En kommisjon som hadde som hensikt å fremme kvinners rettigheter på verdensbasis. 

Saudi-Arabia har også lederverv i FN's menneskerettighetsråd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, WubWub skrev:

Visste du at det mest kvinneundertrykkende landet i verden (Saudi-Arabia) er blitt valgt inn som leder av FN's kvinnekommisjon? En kommisjon som hadde som hensikt å fremme kvinners rettigheter på verdensbasis. 

Saudi-Arabia har også lederverv i FN's menneskerettighetsråd. 

Nei, det visste jeg ikke.

Saudi Arabia er en sterk oljenasjon, så det er ikke så rart de får lederstillinger og verv i FN. Allikevel så er det rart de fikk lederstilling og verv i det du har nevnt.

Money talks 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, EvaLena skrev:

Nei, det visste jeg ikke.

Saudi Arabia er en sterk oljenasjon, så det er ikke så rart de får lederstillinger og verv i FN. Allikevel så er det rart de fikk lederstilling og verv i det du har nevnt.

Money talks 

Ja det er veldig rart.

https://www.dagbladet.no/nyheter/saudi-arabia-valgt-inn-i-fns-kvinnekommisjon---som-a-la-en-pyroman-bli-brannsjef/67513334

Saudi-Arabia valgt inn i FNs kvinnekommisjon: - Som å la en pyroman bli brannsjef

Å velge Saudi-Arabia til å fremme kvinners rettigheter, er som å gi en pyroman jobben som byens brannsjef. Det er absurd og moralsk forkastelig

Endret av WubWub
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, WubWub skrev:

Ja det er veldig rart.

https://www.dagbladet.no/nyheter/saudi-arabia-valgt-inn-i-fns-kvinnekommisjon---som-a-la-en-pyroman-bli-brannsjef/67513334

Saudi-Arabia valgt inn i FNs kvinnekommisjon: - Som å la en pyroman bli brannsjef

Ja, er jo til å le av 😂

Eller skal vi grine?? 

Endret av EvaLena
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...