Gå til innhold

Å presentere kjæresten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis en mann presenterer en ny kjæreste for familie og venner, de blir venner med hverandres familie etc., og offentliggjør forhold på facebook osv - betyr det alltid at de har kommet over eksen/tidligere flørter da? 

Ja, det lurer jeg på i dag ;) 

Anonymkode: 269c3...04d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke det kan definere om man har glemt eksen eller ikke, men man mener ihvertfall noe seriøst med det nye forholdet sitt og har forsonet seg med at det ikke kan bli seg og eksen igjen i og med at han velger å satse seriøst og gå ut offentlig og seriøst med forholdet til alle venner og bekjente (som sikkert er venner og bekjente med hans eks også)

Anonymkode: 1d433...30c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke det kan definere om man har glemt eksen eller ikke, men man mener ihvertfall noe seriøst med det nye forholdet sitt og har forsonet seg med at det ikke kan bli seg og eksen igjen i og med at han velger å satse seriøst og gå ut offentlig og seriøst med forholdet til alle venner og bekjente (som sikkert er venner og bekjente med hans eks også)

Anonymkode: 1d433...30c

Eller kan man gå ut og offentliggjøre det i håp om å provosere/vekke interesse for tidligere forelskelser? Spør, fordi jeg har sett det før (hvertfall hatt sterk mistanke til det), og tror jeg ser det igjen.... dessverre

Anonymkode: 269c3...04d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er isåfall helt idiotisk å gjøre om man håper å bli sammen med eksen igjen...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eksen min var ikke over sin eks enda da jeg hadde blitt godt kjent med hans familie og venner. Heller ikke da vi flyttet sammen..

Anonymkode: 0590d...a43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs sikkert hva man mener med å være over eksen. Det er mange nivåer med å bli over noen.

Det første er vel å akseptere at det er over, altså at håpet om forsoning er drept.

Det andre er å begynne å se på eksen som en annen person enn den man datet

Den tredje er å gjøre seg selv til "en annen" enn den man var - får opplevelser som forandrer en

Det fjerde er å drømme om ei framtid uten eksen

Jeg gjør alt det, og har ny kjæreste også, men vet likevel ikke om jeg er "over" eksen min. Det er jo mange småting - som at ting andre sier, kan minne meg om kritikk eksen min kom under bruddet og dermed såre meg - som at da jeg var på butikken i dag, så jeg yndlingskjeksen til eksen min og måtte minne meg på at den ikke skulle kjøpes (det er ikke en kjeks jeg liker) - som at venner jeg av ulike grunner ikke har hatt kontakt med (fordi de har vært opptatt med sine barn feks) ikke vet at det er slutt og så må jeg "oppleve bruddet en gang til" ved å fortelle dem om det osv. 

Jeg tror jeg blir endelig over eksen min når jeg gifter meg, eller får barn. Og kan gjøre det uten å tenke "å, eksen min skulle sett meg nå". 

 

Anonymkode: 84487...3e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eller kan man gå ut og offentliggjøre det i håp om å provosere/vekke interesse for tidligere forelskelser? Spør, fordi jeg har sett det før (hvertfall hatt sterk mistanke til det), og tror jeg ser det igjen.... dessverre

Anonymkode: 269c3...04d

Nei det kan jeg virkelig ikke se for meg!

3 timer siden, Ulla Ullsokk skrev:

Det er isåfall helt idiotisk å gjøre om man håper å bli sammen med eksen igjen...

Enig! Ville fungert helt mot sin hensikt å gjøre!
Mulig at en nølende eks ville fått vekt sin interesse av å se en eks bli i nytt forhold, men den som går i et nytt forhold gjør ikke det offisielt fordi han eller hun håper å bli sammen med eksen igjen. For meg er det et tydelig signal om at tidligere forhold er utelukket og at man har valgt å etablere en seriøs fremtid med den nye.

Anonymkode: 1d433...30c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja som regel. Når har jeg aldri hatt noen langvarige forhold før kona (bare tidligere forhold på 1-2 år, aldri samboerskap - ser ikke på noen forhold på under 2 år som seriøse, spesielt ikke de som har bodd sammen mindre enn 1 år), og da jeg møtte kona, og introduserte henne for familie osv var eksene mine glemt, de var/er ingenting i forhold. 

Anonymkode: d9522...606

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem har sagt at livet er så ukomplisert at det finnes noe fasitsvar på dette?

Anonymkode: 0d885...009

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...