Gå til innhold

Eks på frivillighetssentralen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er ikke så lett for meg å skrive men la oss prøve. 

En kompis av meg jobber som administrasjonsmedarbeider på frivillighetssentralen noe denne kompisen aldri har nevnt for meg. Dette er noe jeg har funnet ut gjennom vennersvenner og aldri diskutert med vedkommende. Samtidig og på en annen side har det vært en veldig vanskelig tid mellom min eks og meg. Vi alle kjenner hverandre fra tidligere gjennom en kristelig organisasjon men vi omgås ikke lenger her. 

Så kommer det som har såret meg veldig og det er at min kompis og eks har plutselig fått kontakt og eksen har gjennom frivillighetssentralen godsnakket og sikkert sagt masse usanne ting om meg til min kompis. Det var selvsagt ikke så smart av meg å fortelle eksen at min kompis jobbet på frivillighetssentralen men gjort er gjort! 

Uansett så har min kompis nå snudd ryggen til eller stukket kniven i ryggen min. Igjen. For ja dette har   også skjedd før i vårt vennskap (eller hva jeg anså som et) og jeg tilga vedkommende for det den hadde gjort. Men jeg forstår ikke motivet bak å oppføre seg slik mot venner igjen og igjen? Jeg har aldri gjort denne personen noe. Betyr ikke vennskap noenting? 

Anonymkode: 2ab1d...12e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser jo selvfølgelig at jeg nok har lett etter lojalitet på helt feil sted! 

Anonymkode: 2ab1d...12e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

jeg vet ikke helt hva frivillighetssentralen har med det å gjøre, men ja, det er sårende når ekser sier ting en selv opplever som usanne eller ihvertfall veldig rart framstilt til venner og kjente. Men det er ikke noe å gjøre med det, hun kan framstille ting som hun ønsker, og det samme kan du. Om du vil fortelle kompisen din side av saka, så kan du gjøre det. Hvis kompisen din ønsker å være lojale mot dere begge, så må han få lov til det. 

Ikke gjør så stor sak ut av dette. Hva som egentlig er "sant" får vi kanskje aldri noengang vite. Brudd er dritt, og det kjennes rart når andre blander seg. Sånn er det bare...

Anonymkode: 4d25e...d78

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

jeg vet ikke helt hva frivillighetssentralen har med det å gjøre, men ja, det er sårende når ekser sier ting en selv opplever som usanne eller ihvertfall veldig rart framstilt til venner og kjente. Men det er ikke noe å gjøre med det, hun kan framstille ting som hun ønsker, og det samme kan du. Om du vil fortelle kompisen din side av saka, så kan du gjøre det. Hvis kompisen din ønsker å være lojale mot dere begge, så må han få lov til det. 

Ikke gjør så stor sak ut av dette. Hva som egentlig er "sant" får vi kanskje aldri noengang vite. Brudd er dritt, og det kjennes rart når andre blander seg. Sånn er det bare...

Anonymkode: 4d25e...d78

Vel jeg har kjent på hva som er sant og ikke. 

Anonymkode: 2ab1d...12e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og forresten "ikke gjør så stor sak ut av dette"? Nei sist dette skjedde så gjorde jeg ikke det. Snakket ikke om det til NOEN om det forferdelige sviket jeg opplevde. Flere år tok det før jeg snakket om det og det tok nesten livet av meg. 

Anonymkode: 2ab1d...12e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være lojale med begge kan også være et svik under rette omstendigheter. 

Anonymkode: 2ab1d...12e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel jeg har kjent på hva som er sant og ikke. 

Anonymkode: 2ab1d...12e

Kanskje. Kanskje ikke. Du forteller ikke noen detaljer, så det er ikke mye å ha meninger om. 

Anonymkode: 4d25e...d78

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kanskje. Kanskje ikke. Du forteller ikke noen detaljer, så det er ikke mye å ha meninger om. 

Anonymkode: 4d25e...d78

Veldig arrogant svar fra deg. 

Anonymkode: 2ab1d...12e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å være lojale med begge kan også være et svik under rette omstendigheter. 

Anonymkode: 2ab1d...12e

Ja, det kan det være. Men igjen, det er lite å ha meninger om så lite detaljer som du skriver om her. 

Jeg skjønner at alt dette er sårt for deg. Men alt du sier er at du er blitt sveket, og samtidig vil du ikke si noe om hvordan og hvorfor det er grusomt for deg. 

Altså, min eks har også spredd "morsomme" historier om meg og vårt forhold til felles venner etter bruddet. Og blitt trodd på det, selv om noen ganske essensielle detaljer er blitt utelatt. Men det er ikke verre enn at jeg også kan fortelle mine side av saka til de samme folkene. Og så tenker de vel at sannheta er et sted i midten eller noe. Det er jo uansett våre personlighet synspunkter på det som skjedde, hva vi syntes var viktig å si. 

Anonymkode: 4d25e...d78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig arrogant svar fra deg. 

Anonymkode: 2ab1d...12e

Vel, hva er det du vet er sant da? Hva er det eksen din lyver om, som aldri har skjedd? 

Og hvordan sviktet han kompisen deg første gang?

Anonymkode: 4d25e...d78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kameraten kan da vel få lov til å være venn med dere begge? 

Anonymkode: 05c39...79f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han kameraten kan da vel få lov til å være venn med dere begge? 

Anonymkode: 05c39...79f

Da kan ikke jeg fortsette vennskapet 

Anonymkode: 2ab1d...12e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, hva er det du vet er sant da? Hva er det eksen din lyver om, som aldri har skjedd? 

Og hvordan sviktet han kompisen deg første gang?

Anonymkode: 4d25e...d78

Aner ikke hva eksen sier men det går mer på at jeg tydeligvis ikke har blitt trodd på det jeg har fortalt min kompis angående eksen. 

Det går jeg ikke i detaljer på men det er mange år siden og det var derfor jeg greide å tilgi. 

Anonymkode: 2ab1d...12e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da avslutter du vennskapet. Det er utenfor dine hender, dette må kompisen din avgjøre. Bisarrt innlegg forøvrig.. du burde gjerne hatt noen å prate med?

hva frivillighetssentralen har med dette å gjøre aner jeg ikke.. men jobber dere begge der- da får du avslutte frivillighetsarbeidet om du ikke kan ha en vennskapelig tone med vedkommende

Anonymkode: 65827...33b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da avslutter du vennskapet. Det er utenfor dine hender, dette må kompisen din avgjøre. Bisarrt innlegg forøvrig.. du burde gjerne hatt noen å prate med?

hva frivillighetssentralen har med dette å gjøre aner jeg ikke.. men jobber dere begge der- da får du avslutte frivillighetsarbeidet om du ikke kan ha en vennskapelig tone med vedkommende

Anonymkode: 65827...33b

Bisarrt? Har lest mye annet her inne som er veldig mye mer bisarrt. Det har vel allerede blitt avgjort slik jeg ser det uansett. 

Anonymkode: 2ab1d...12e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...