Gå til innhold

Trine Skei Grande saken- Nå med fakta


Gjest HanenIFlokken

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Rainstorm skrev:

Verden er et ganske håpløst sted når folk virkelig tror at Giske "fikk sparken" fordi han kysset ei jente. Du er klar over at det ikke handler om hvorvidt han kysset dem eller hadde gjort mer, og dette med Grande ikke handler om hvorvidt hun hadde sex med ham eller mindre. Det handler om hvorvidt personene har varslet fra om det selv, og om det har blitt påtvunget. 

Jeg synes det er forbanna skammelig at dette blir dratt opp på denne måten. Stakkars fyr. Og ikke fordi han selv valgte å ha sex med en godt voksen kvinne, men fordi resett og blant annet folk på KG har nektet å la dette ligge til tross for at det har vært helt KLINKENDE klart fra starten at verken han eller familien ønsket at dette skulle bli dratt opp igjen. Det må være rimelig jævlig at det du kanskje ser på som en stor tabbe fra ti år tilbake skal bli slamra i fjeset ditt fra nasjonale medier hvor enn du går om dagen. 

Rettssikkerheten til menn når det gjelder seksuelle overgrep er enda dårligere enn det den er for kvinner. Det er mer enn nok av saker å ta tak i, hvis det er dette en bryr seg om. Hva med å ta tak i dem, og stå på barrikadene for dem? I stedet for å velge å kverne og spekulere og dra ut og inn denne saken der hovedpersonen ønsker det gjemt og glemt. Det virker igjen som en sensasjonslyst, og at rett skal være rett. Men hva er egentlig rett med å dra dette opp igjen når den det gjelder åpenbart ikke ønsker det? (Og da snakker jeg ikke om Skei Grande. Såpass må hun tåle dersom dette hadde vært et varslet eller initiert fra noen som var opptatt av "offeret".) 

Takk! De som skriver at det er pga "rettferdighet" at saken er viktig og at siden menn må fratre sine posisjoner så må TSG det også, virker nesten mer lei seg over at menn blir avslørt enn andre  grunner som gjør at de må gå av...!

 

Anonymkode: 42dfc...2b3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det må nok være kjønn som er avgjørende i denne saken.  Det kan i hvert fall ikke ha sammenheng med varsler og at de som behandler sakene har trodd på varslerne. 

Kan for øvrig legge til at jeg(kvinne) hadde sex med en mann og aldri blitt kritisert for det. Naboen er mann og hadde sex med en dame. Han fikk voldsomt kritikk for det og endte i fengsel.  Enkelte mener  han havnet i fengsel fordi sexen var voldtekt, men jeg tror ikke det var så relevant. Det var nok fordi han var mann. 

Anonymkode: 22a6e...eaa

🤣🤣🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Wow så hvis det var massiv korrupsjon på statlig nivå der noen tjente flerfoldige millioner ulovlig i året så mener du at å betale noen for å lekke den historien er meget problematisk og aldri burde blitt gjort? Bare wow... tror du burde ta av deg den tinfoil-hatten og gå litt ut i den virkelige verden litt oftere.

Anonymkode: 6379d...035

Skulle likt å sett den rettssaken. 

Dommer: Så du anklager person B for korrupsjon?

Person A: Ja, det stemmer. 

Dommer:  For å vitne mot person B så har du fått betalt en større pengesum?

Person A: Ja, det stemmer. 

Dommer: Bare sjekket, det er jo ikke relevant for troverdigheten din at du har fått betalt for å vitne mot person B. 

Anonymkode: 22a6e...eaa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Litt rart. Hvorfor følte denne gutten seg mobbet i ettertid og fått traume av det? Vil tro det er status i de fleste miljøer om du som tenåringsgutt får knulle en moden eldre dame?

Anonymkode: 01bd1...95f

Er vel stor forskjell på HVEM man ligger med. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hårstrikk79 skrev:

Er vel stor forskjell på HVEM man ligger med. 

Yup.

Anonymkode: 17fbf...60e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker said:

 

Det er jo nesten du som må ha drevet med betaling for å sverte andre siden du mener det er helt uproblematisk å betale noen for å fortelle en historie som skal sette andre i dårlig lys. 

Du jobber kanskje for resett.no?  Ganske klart at resett har sendt folk rundt på nettforumer for å spre lenkene deres. Er du en av dem?

Anonymkode: 22a6e...eaa

Konspirasjonsteoretiker, du?

Hvordan kan det være sverting, hvis noen forteller sannheten? Betaling eller ikke betaling, det er innholdet som betyr noe.

Mener du at politikere som skriver bøker, og tjener penger på det, sverter folk hvis det kommer frem noe negativt?

 

Endret av ops2
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nok nå. Det er KG som trakasserer denne unge mannen, ikke Grande. (Og jeg har aldri stemt på Venstre!)

Anonymkode: 5c211...805

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det med deg og sverting? Testet har ikke tilbudt noen noe som helst for å sverte noen. De har tilbudt å betale for førsterett på et intervju om en veldig stor og viktig sak som de er opptatt at skal frem i lyset. Har du drevet med denne typen kjøp av svertemateriale selv eller siden du er så på at det er dette testet var ute etter? Se sier jo at man kjenner det best igjen når man har gjort det selv...

Anonymkode: 6379d...035

Hvorfor er det en viktig sak??? Er det viktig hvem politikere har sex med når sexen er lovlig og frivillig fra begge to? Jeg forstår ikke at det er noe mer å snakke om?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe enestående med å tilby penger, heller ikke er beløpet enestående. Se hva som ble betalt for noen bilder i 2007. https://www.dn.no/etterBors/2007/06/11/betaler-kjendiser-i-fleng

Quote

Ifølge boken til eks-Se og Hør-reporter Håvard Melnæs fikk fotograf Per Heimly, som også er venn av Ari Behn, 250.000 kroner for noen eksklusive bilder han hadde tatt av Behn.

Stikkprøver i Se og Hør viser at 10-15 prosent er betalingsjournalistikk. Kjendiser kan få betalt fra 10.000 og opp til 300.000 kroner for å stille opp i eksklusive reportasjer. Reiser sponses, det samme gjør brylluper og bursdager.

Igjen.... å gjøre dette til en sak om betaling for å stille opp i intervju, er å febrilsk lete etter noe som kan sette Resett i et dårlig lys.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, ops2 said:

Konspirasjonsteoretiker, du?

Hvordan kan det være sverting, hvis noen forteller sannheten? Betaling eller ikke betaling, det er innholdet som betyr noe.

Mener du at politikere som skriver bøker, og tjener penger på det, sverter folk hvis det kommer frem noe negativt?

 

Betaling påvirker selvsagt hvor troverdig innholdet er.   Betaler jeg noen 400 000 for å fortelle en pinlig historie om deg så er det selvsagt grunn til å tro at noen som har sterkt behov for pengene eller bare lav integritet er villig til å fortelle akkurat det jeg ønsker å høre. 

Ja, jeg er også skeptiske til de som kommer med sladder i bøker de ønsker å selve.  Det er all grunn til å frykte at folk er villige til å legge inn litt sladder som ikke trenger å være sant for å få solgt bøkene sine. Politikere får jo publisitet i pressen uansett, men er man mindre kjent og ønsker å skrive en bok så er det grei strategi å legge inn litt kjendissladder slik at boken får publisitet i pressen. Det er gratisreklame som kan være verdt store summer. 

Man trenger ikke være konspirasjonsteoretiker for å skjønne at folk blir påvirket av penger. 

Anonymkode: 22a6e...eaa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, tirben skrev:

Hvorfor er det en viktig sak??? Er det viktig hvem politikere har sex med når sexen er lovlig og frivillig fra begge to? Jeg forstår ikke at det er noe mer å snakke om?

Tror VG blåser opp en forside i morgen. De er forsiktige på nettet i dag for å bruke mest mulig i papiravisa i morgen.

Anonymkode: 17fbf...60e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, tirben said:

Hvorfor er det en viktig sak??? Er det viktig hvem politikere har sex med når sexen er lovlig og frivillig fra begge to? Jeg forstår ikke at det er noe mer å snakke om?

Du har ikke sett at det er to versjoner, hvor TSG hevder at unggutten "hoppet på" henne og trakk henne med bak huset?

Noe som sikkert er det hun har fortalt statsministeren - at han tok initiativet.

Sa du det samme når Søviknes hadde sex med en 17-åring? Det var mindre aldersforskjell der.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ops2 said:

Ikke noe enestående med å tilby penger, heller ikke er beløpet enestående. Se hva som ble betalt for noen bilder i 2007. https://www.dn.no/etterBors/2007/06/11/betaler-kjendiser-i-fleng

Igjen.... å gjøre dette til en sak om betaling for å stille opp i intervju, er å febrilsk lete etter noe som kan sette Resett i et dårlig lys.

Så det du sier er at resett.no har samme troverdigheten og presseetikken som Se og Hør.

Anonymkode: 22a6e...eaa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har mer tiltro til guttungen enn til Åker-Grande i denne saken.

image.thumb.png.89246691321d4adde818ceac3b624e94.png

Anonymkode: 45b61...af2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå mener jeg at siden det var frivillig og han var over 16 år, så er det greit. Det jeg derimot synes er litt trist, er at jeg vet, vi alle vet at en mann aldri hadde slippet unna med det samme. Det gjør hele likestillingsdebatten veldig useriøs. Vi er åpenbart ikke like.

Anonymkode: 9d2d0...ad1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter med følelsen at saken hadde fått en helt annen karakter om kjønnene var byttet om..Til tross for at 17 årige jenter ofte er langt mer modne enn gutter i samme alder.

Kanskje folk bør innse at det går an å ha frivillig sex med hverandre selv om det er stort aldersspenn.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest supernova_87
3 minutter siden, ops2 skrev:

Igjen.... å gjøre dette til en sak om betaling for å stille opp i intervju, er å febrilsk lete etter noe som kan sette Resett i et dårlig lys.

Resett setter seg selv i dårlig lys. Med å plage en privatperson som har sagt tydelig fra om at han ikke ønsker noe snakk om dette, og så fortsette å ringe ham oftere. 

De kan vel også med fordel ta noen kurs i logikk og deduksjon, og for så vidt også ta av seg sølvfoliehattene som forteller dem at vi snart blir infiltrert av russiske spioner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Så det du sier er at resett.no har samme troverdigheten og presseetikken som Se og Hør.

Anonymkode: 22a6e...eaa

Ooh, noen liker ikke å tape debatten....

Quote

- Men er de andre sakene journalistikk? ville PFU vite.

- Vi kaller en spade for en spade. Er det noe verre å betale for en eksklusiv sak enn for eksklusive bilder?

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Rainstorm said:

Resett setter seg selv i dårlig lys. Med å plage en privatperson som har sagt tydelig fra om at han ikke ønsker noe snakk om dette, og så fortsette å ringe ham oftere. 

De kan vel også med fordel ta noen kurs i logikk og deduksjon, og for så vidt også ta av seg sølvfoliehattene som forteller dem at vi snart blir infiltrert av russiske spioner. 

Hallo, alle andre media har ringt og ringt også. Slutt med den j---vla dobbeltmoralen, takk. " Selv om ingen av de store mediene skrev noe, ringte de ham stadig oftere. "

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, ops2 said:

Ooh, noen liker ikke å tape debatten....

 

Vet ikke hvordan du tror nettdiskusjon fungerer, men det pleier sjeldent å fungere ved at man uten argumenter hevder at den andre personen tapte debatten. 

Anonymkode: 22a6e...eaa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...