Gå til innhold

Trine Skei Grande saken- Nå med fakta


Gjest HanenIFlokken

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så nå er det helt ok at menn på 38 år går ut på byen for å plukke opp fulle 16/17 åringer også da? Så lenge hun så ja til tross for å ha hatt traumer i ettertid så er det jo selvsagt helt innafor eller?

Anonymkode: 6379d...035

Det gjør da 38 år gamle menn hele tiden, uten at noen løfter et øyelokk. 

Anonymkode: 1173a...ae6

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Isambard skrev:

Forskjellen på Grande og Giske er

Frivillig vs ufrivillig. 

Det er en ganske stor forskjell, vil jeg påstå. Andre synes visst det er omtrent det samme. 

Er da ingen som har antydet at frivillighet ikke er en faktor. Men du synes visst å hoppe bukk over at i alle andre saker hvor det har vært seksuell omgang med mindreårige mellom 16-18 så har topp-politikeren måttet gå av...    

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Det gjør da 38 år gamle menn hele tiden, uten at noen løfter et øyelokk. 

Anonymkode: 1173a...ae6

At du gjør det betyr ikke at andre gjør det, så nei dette skjer tilnærmet lik aldri.

Anonymkode: 6379d...035

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Igjen - direkte sitert fra artikkelen i VG: – «Det er ikke fordi jeg er noe offer jeg forteller dette i dag, men fordi jeg ikke er redd for sannheten.»

Har du litt tungt for det i kveld?

 

Anonymkode: 1173a...ae6

Hehe, er nok  ikke jeg som sliter med leseferdighetene i aften. Les den en gang til du.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hva er det med deg og sverting? Testet har ikke tilbudt noen noe som helst for å sverte noen. De har tilbudt å betale for førsterett på et intervju om en veldig stor og viktig sak som de er opptatt at skal frem i lyset. Har du drevet med denne typen kjøp av svertemateriale selv eller siden du er så på at det er dette testet var ute etter? Se sier jo at man kjenner det best igjen når man har gjort det selv...

Anonymkode: 6379d...035

Det er jo nesten du som må ha drevet med betaling for å sverte andre siden du mener det er helt uproblematisk å betale noen for å fortelle en historie som skal sette andre i dårlig lys. 

Du jobber kanskje for resett.no?  Ganske klart at resett har sendt folk rundt på nettforumer for å spre lenkene deres. Er du en av dem?

Anonymkode: 22a6e...eaa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

At du gjør det betyr ikke at andre gjør det, så nei dette skjer tilnærmet lik aldri.

Anonymkode: 6379d...035

Jeg er kvinne og har blitt både forsøkt sjekket opp og blitt sjekket opp av eldre menn siden jeg ble lovlig. Så jo, dette skjer hele tiden. 

Anonymkode: 1173a...ae6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

At du gjør det betyr ikke at andre gjør det, så nei dette skjer tilnærmet lik aldri.

Anonymkode: 6379d...035

Alkoholiserte menn i tretti-førti-årene prøver seg på unge jenter hele tiden, hver helg, i alle byer. De er vant til tannløse hekser, deprimerende nyheter fra legen og morkne hus med dårlig isolasjon, så når det kommer en purung dame med blå leppestift og sorte negler til stampuben med vennene sine, fordi det er det eneste stedet som er slapt og urutinert nok til å se gjennom fingrene på alderen deres, er det klart alkisens ølbriller viser en snarvei til den tapte ungdom, men det blir som regel med uskyldig flørting før han begynner å skråle om noe annet. 

Anonymkode: 17fbf...60e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så nå er det helt ok at menn på 38 år går ut på byen for å plukke opp fulle 16/17 åringer også da? Så lenge hun så ja til tross for å ha hatt traumer i ettertid så er det jo selvsagt helt innafor eller?

Anonymkode: 6379d...035

Hvis noen har frivillig sex blir det ikke plutselig et overgrep selv om vedkommende får vonde følelser etterpå.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er jo nesten du som må ha drevet med betaling for å sverte andre siden du mener det er helt uproblematisk å betale noen for å fortelle en historie som skal sette andre i dårlig lys. 

Du jobber kanskje for resett.no?  Ganske klart at resett har sendt folk rundt på nettforumer for å spre lenkene deres. Er du en av dem?

Anonymkode: 22a6e...eaa

Wow så hvis det var massiv korrupsjon på statlig nivå der noen tjente flerfoldige millioner ulovlig i året så mener du at å betale noen for å lekke den historien er meget problematisk og aldri burde blitt gjort? Bare wow... tror du burde ta av deg den tinfoil-hatten og gå litt ut i den virkelige verden litt oftere.

Anonymkode: 6379d...035

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, man skulle tro at de fleste forstod at det er den avgjørende forskjellen. Og at ikke er at Grande er kvinne og Giske er mann. 
Andre relevante forskjeller er at kvinnene varslet og hevdet at de ble trakassert.  26-åringen har aldri hevdet det. 

Det hele minner meg om Rush Limbaugh:

“You can do anything, the left will promote and understand and tolerate anything, as long as there is one element,” the conservative talk show host said in comments posted online by Media Matters. “Do you know what it is? Consent.”

He continued: 

“If there is consent on both or all three or all four, however many are involved in the sex act, it’s perfectly fine, whatever it is. But if the left ever senses and smells that there’s no consent in part of the equation then here come the rape police. But consent is the magic key to the left.”

https://www.huffingtonpost.com/entry/rush-limbaugh-consent_us_57fee9aae4b0e8c198a6076d

Anonymkode: 22a6e...eaa

Og alder har ingenting å si? Det var forutsigbart at dette kunne føre til konsekvenser for både ham og henne. Han var ikke i stand til å forutse det, men det burde definitivt Grande ha vært. Akkurat som mange av varslingssakene handler dette om dømmekraft, ikke om lovverk. Jeg forventer at en stortingsrepresentant klarer å være såpass forutseende.

Anonymkode: a6e10...f3f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TSG er en av de politikerne jeg liker aller minst, men rett skal være rett, hun har faktisk ikke gjort noe ulovlig her. 

Anonymkode: e8036...914

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, MonsIvar skrev:

Er da ingen som har antydet at frivillighet ikke er en faktor. Men du synes visst å hoppe bukk over at i alle andre saker hvor det har vært seksuell omgang med mindreårige mellom 16-18 så har topp-politikeren måttet gå av...    

En 16-18 åring er ikke mindreårig mhp sex.

Problemet er sex mellom to personer med ulik posisjon i et parti. Altå ulikt maktforhold. Ikke aldersforskjell alene. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

TSG er en av de politikerne jeg liker aller minst, men rett skal være rett, hun har faktisk ikke gjort noe ulovlig her. 

Anonymkode: e8036...914

Det har ikke skjedd noe ulovlig i de fleste varslingssakene som media har skrevet side opp og side ned om heller.

Anonymkode: a6e10...f3f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Isambard skrev:

En 16-18 åring er ikke mindreårig mhp sex.

Problemet er sex mellom to personer med ulik posisjon i et parti. Altå ulikt maktforhold. Ikke aldersforskjell alene. 

Her er det ikke bare aldersforskjell, men det faktum at det er en beruset 17-åring, som ikke har lov til å drikke alkohol. Det endrer saken, og svekker selvfølgelig tilliten til en minister.

Anonymkode: 1c26c...eac

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest supernova_87
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun burde få sparken asap. Ha seg meg en 17 åring når du er nesleder i et parti og 38 år.. Dette viser hvor stor forskjell det er på saker som omhandler kvinner og menn. Og Giske ble sparket for ikke engang å hatt sex men kysset ei jente. Sykt opplegg. Hun er jo over dobbelt så gammel som han. Og i tillegg prøver hun å legge ansvaret over på han. Hadde dette vært min sønn sier jeg bare. 

Anonymkode: 7b699...a63

Verden er et ganske håpløst sted når folk virkelig tror at Giske "fikk sparken" fordi han kysset ei jente. Du er klar over at det ikke handler om hvorvidt han kysset dem eller hadde gjort mer, og dette med Grande ikke handler om hvorvidt hun hadde sex med ham eller mindre. Det handler om hvorvidt personene har varslet fra om det selv, og om det har blitt påtvunget. 

Jeg synes det er forbanna skammelig at dette blir dratt opp på denne måten. Stakkars fyr. Og ikke fordi han selv valgte å ha sex med en godt voksen kvinne, men fordi resett og blant annet folk på KG har nektet å la dette ligge til tross for at det har vært helt KLINKENDE klart fra starten at verken han eller familien ønsket at dette skulle bli dratt opp igjen. Det må være rimelig jævlig at det du kanskje ser på som en stor tabbe fra ti år tilbake skal bli slamra i fjeset ditt fra nasjonale medier hvor enn du går om dagen. 

Rettssikkerheten til menn når det gjelder seksuelle overgrep er enda dårligere enn det den er for kvinner. Det er mer enn nok av saker å ta tak i, hvis det er dette en bryr seg om. Hva med å ta tak i dem, og stå på barrikadene for dem? I stedet for å velge å kverne og spekulere og dra ut og inn denne saken der hovedpersonen ønsker det gjemt og glemt. Det virker igjen som en sensasjonslyst, og at rett skal være rett. Men hva er egentlig rett med å dra dette opp igjen når den det gjelder åpenbart ikke ønsker det? (Og da snakker jeg ikke om Skei Grande. Såpass må hun tåle dersom dette hadde vært et varslet eller initiert fra noen som var opptatt av "offeret".) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Isambard said:

En 16-18 åring er ikke mindreårig mhp sex.

En mindreårig er mindreårig i alle saker, uansett om de har lov til å gjøre det eller ikke.

Anonymkode: a6e10...f3f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Isambard skrev:

En 16-18 åring er ikke mindreårig mhp sex.

Problemet er sex mellom to personer med ulik posisjon i et parti. Altå ulikt maktforhold. Ikke aldersforskjell alene. 

Mindreårig er mindreårig.

Så fordi alderforskjell+skjevt maktforhold er verre enn kun alderforskjell er ikke aldersforskjell problematisk? Er vel ikke helt sånn det funker?

 

Og at dette med at godt voksne har seg med 16-18 åringer blir sett på i aller høyeste grad som en uting er vel bla fordi at aldersforskjell, når den ene er mindreårig er fordi at det automatisk blir sett på som ulikt maktforhold. En 38-åring blir automatisk sett på en som har et maktfirhold i forhold til en 16-18 åring. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

 Vil tro det er status i de fleste miljøer om du som tenåringsgutt får knulle en moden eldre dame?

Anonymkode: 01bd1...95f

Øh, nei?

Anonymkode: 45b61...af2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...