Gå til innhold

3 mnd inn i forholdet - positiv test


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå syntes jeg at du går litt for langt. Jeg spørr om noen har vært i samme situasjon - ikke at derre skal rakke ned på et menneske som ikke vet helt hva enn skal gjøre.. takk

Anonymkode: aa30b...914

Truffet eller?? Er man voksen MÅ man ta visse hensyn . Og der er ingen som er så kåt at de ikke kan tenke ;) 

Anonymkode: ec1bd...76a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Strikkagenser skrev:

Her var det mange negative svar. Jeg synes ikke din situasjon høres alt for ille ut. Dette er jo en mann du har kjent i 5 år, og vært i et seriøst forhold med i 3 mnd. Det er jo ikke all verden med tid og ikke en helt ideel situasjon, men heller ikke krise. Dere kjenner sannsynligvis hverandre veldig godt, du vet hva han står for, og hvem han er. Det er jo ikke en fremmed du ble gravid med på ons. 

Det er ofte et sjokk å bli gravid, selv om det er planlagt. Gi det litt tid, og la det synke inn. Du har enda noen uker på deg på å bestemme deg. Men alt i alt synes jeg ikke det høres håpløst ut. Tenker det kan gå veldig fint jeg 😊

Takk for et ordentlig svar :)

Det er godt å se at noen ønsker å svare meg ordentlig enn spydig.
igjen takk for hyggelig melding :)

Anonymkode: aa30b...914

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Strikkagenser skrev:

Her var det mange negative svar. Jeg synes ikke din situasjon høres alt for ille ut. Dette er jo en mann du har kjent i 5 år, og vært i et seriøst forhold med i 3 mnd. Det er jo ikke all verden med tid og ikke en helt ideel situasjon, men heller ikke krise. Dere kjenner sannsynligvis hverandre veldig godt, du vet hva han står for, og hvem han er. Det er jo ikke en fremmed du ble gravid med på ons. 

Det er ofte et sjokk å bli gravid, selv om det er planlagt. Gi det litt tid, og la det synke inn. Du har enda noen uker på deg på å bestemme deg. Men alt i alt synes jeg ikke det høres håpløst ut. Tenker det kan gå veldig fint jeg 😊

Hadde du ment det samme hvis han eller hun hadde barn fra før? Og disse fikk prakket på seg halvsøsken i en fei og alt det medfører for stakkars barn? 

Anonymkode: ec1bd...76a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble gravid etter 3 mnd med samboeren min. Kjente han ikke fra før slik du gjør. Vi fikk en fantastisk jente. Er samboer på 3.året. Han er den beste mannen jeg noen gang har møtt. 

Anonymkode: 72363...faa

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble gravid etter 3 mnd med samboeren min. Kjente han ikke fra før slik du gjør. Vi fikk en fantastisk jente. Er samboer på 3.året. Han er den beste mannen jeg noen gang har møtt. 

Anonymkode: 72363...faa

Så koselig :) Blir så glad når jeg hører slikt ;* Hvordan håndterte dere situasjonen?

Anonymkode: aa30b...914

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har tatt abort tidligere og det var noe av det verste du har opplevd. Allikevel slurver du med det som kan forhindre det. Som innebærer å ta en pille per dag. Jeg forstår ikke at det er mulig. 

Og jeg blir helt ærlig litt usikker på om du er klar for barn. 

Anonymkode: 2bdaf...2e3

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du ment det samme hvis han eller hun hadde barn fra før? Og disse fikk prakket på seg halvsøsken i en fei og alt det medfører for stakkars barn? 

Anonymkode: ec1bd...76a

Nå er jo ikke det situasjonen jeg svarte på, visste at det ikke var barn i bildet. 

Men ja, ville ikke tenkt det var krise da heller. Ikke ideelt da heller, men dette er to voksne mennesker som jeg tenker har et godt grunnlag for å holde sammen om de bestemmer seg for å beholde. Og et barn blir ikke traumatisert av å få et søsken. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye spydige kommentarer.. 

Har ikke vært i din situasjon, så kan ikke hjelpe deg med egne erfaringer. Dere er voksne mennesker og har kjent hverandre lenge. Håper dere kommuniserer bra, så finner dere ut av det. Har to jeg kjenner som ble gravide fort, en planlagt og en uplanlagt, og begge har barn og er lykkelige sammen. Er ingen selvfølge og mye arbeid, men er jo absolutt ikke umulig. Ønsker dere lykke til 😊

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har sagt at dere står sammen om det uansett hva. Den erklæringen dere gir hverandre der er utrolig vakker, og det viser bare at dere vil bli veldig gode foreldre ❤️ Lykke til med babyen, vi hadde AKKURAT samme situasjon. Vi hadde kjent hverandre i 4 år, men var bare sammen i 2 mnd. Vi venter i dag barn nummer 2 sammen, og ved siden av meg har jeg en snill ektemann og en vakker datter😊❤️ lykke til!!

Anonymkode: 01e56...e3b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke tatt abort igjen, da det slet på deg psykisk og du er en voksen kvinne på 27 år i et forhold med en du har kjent i 5 år. Men det er selvsagt om du i utgangspunktet ønsker barn da, går ut ifra det siden du ikke nevner noe om det? Dette er ikke ideelt, men jeg ville selv beholdt i din situasjon. Tenk deg nøye om, reflekter masse disse få ukene du har på deg. Lykke til :) 

 

Anonymkode: e84be...98f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dere har sagt at dere står sammen om det uansett hva. Den erklæringen dere gir hverandre der er utrolig vakker, og det viser bare at dere vil bli veldig gode foreldre ❤️ Lykke til med babyen, vi hadde AKKURAT samme situasjon. Vi hadde kjent hverandre i 4 år, men var bare sammen i 2 mnd. Vi venter i dag barn nummer 2 sammen, og ved siden av meg har jeg en snill ektemann og en vakker datter😊❤️ lykke til!!

Anonymkode: 01e56...e3b

Tusen takk for fin kommentar ;*
Hele innlegget mitt handlet om å få høre om andre i lik situasjon og hvordan de håndterte det - ikke å bli spyttet på når jeg allerede ligger nede. 
Tusen takk <3 koselig å høre at dere venter nummer 2. <3 lykke til!!

Anonymkode: aa30b...914

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville ikke tatt abort igjen, da det slet på deg psykisk og du er en voksen kvinne på 27 år i et forhold med en du har kjent i 5 år. Men det er selvsagt om du i utgangspunktet ønsker barn da, går ut ifra det siden du ikke nevner noe om det? Dette er ikke ideelt, men jeg ville selv beholdt i din situasjon. Tenk deg nøye om, reflekter masse disse få ukene du har på deg. Lykke til :) 

 

Anonymkode: e84be...98f

Jeg ønsker meg barn ja. Alltid gjort det. :)
Absolutt ikke ideelt nei - men vi har snakket mye om det og skal selvfølgelig snakke mer om det etter time hos gyn.
Takk for en fin kommentar ;*

Anonymkode: aa30b...914

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg ønsker meg barn ja. Alltid gjort det. :)
Absolutt ikke ideelt nei - men vi har snakket mye om det og skal selvfølgelig snakke mer om det etter time hos gyn.
Takk for en fin kommentar ;*

Anonymkode: aa30b...914

Så bra, kanskje brikkene faller på plass etter time hos gyn. Ble selv uplanlagt gravid  på din alder, riktignok i et langvarig forhold, men hvor et svangerskap var ekstremt dårlig, nesten umulig timing, men er jo så glad for det nå :rodmer: 

Anonymkode: e84be...98f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ler ikke av situasjonen min nei :) bare forteller at vi begge har kondomer hjemme hos oss, men den kvelden gikk det litt fort i svingene :)

Anonymkode: aa30b...914

Skjønner deg godt jeg 🤣 har vært sammen med mannen i 10 år Men har innimellom dager hvor vi er helt på tuppa og en orgasme er faktisk verdt et barn til 🤣 heldigvis har jeg ikke blitt uplanlagt gravid men er sikker på at nr 3 kan melde seg en dag.

Anonymkode: d2152...df3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner deg godt jeg 🤣 har vært sammen med mannen i 10 år Men har innimellom dager hvor vi er helt på tuppa og en orgasme er faktisk verdt et barn til 🤣 heldigvis har jeg ikke blitt uplanlagt gravid men er sikker på at nr 3 kan melde seg en dag.

Anonymkode: d2152...df3

TAKK! Er tydeligvis ikke alle som forstår at det er normalt å glemme en pille og to 

Og det at det faktisk er noe som kan gå fort i svingene. Kort sagt - var ikke planlagt at det skulle gå så fort. Derfor jeg må le litt av situasjonen også. 

Anonymkode: aa30b...914

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du får unødvendig spydige kommentarer... 

Altså, det er langt fra en ideell situasjon, og det kan nok være lurt at dere begge tenker og diskuterer at sannsynligheten for at forholdet tar slutt nå faktisk kommer til å øke. Ser dere for dere å ha et barn sammen uten å selv være sammen? Hva tenker dere om det? Snakk om det!

Men deres situasjon er jo likevel mye bedre enn veldig mange andre aborttråder her inne, og jeg syns du gir ganske tydelig signal om hva du mener er riktig. Hvis dere velger å beholde må dere bare stå for den avgjørelsen, og gå inn for at dette skal dere klare, sammen. Folk har klart det før, det er ikke umulig. Prøv å nyte mest mulig kjærestetid de neste månedene, og ta en del av de "viktige" diskusjonene nå på forhånd (hvem sitt ansvar er det å ta nattevåk? Hva skal han gjøre når han kommer hjem fra jobb til utslitt mamma? Hva med eventuelle hobbyer?), så dere blir kjent med hverandre på det området også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble også gravid 3 måneder inn i det "offisielle" forholdet, men vi hadde allerede snakket om at begge ønsket seg barn. Graviditeten var en meget stor overraskelse, men samtidig veldig ønsket! Det skjedde bare litt tidligere enn det som var optimalt for oss. Jeg fikk ekstrem svangerskapskvalme, noe som satte forholdet på prøve. Vi bestod den, er fremdeles samboere og venter i dag en lillesøster eller lillebror:) 

Jeg mente dette var mannen i mitt liv fra sekundet vi møttes, og begge var innstilt på at dette skulle vi klare sammen. Hvis dette er noe dere begge bestemmer dere for å klare sammen og er realitetsorientert om at småbarnsperioden kan være tøff, tror jeg at dere vil oppleve mange fine øyeblikk sammen som foreldre:) Jeg angrer ihvertfall ikke den dag i dag:)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært i situasjonen selv, men har to vennepar som har vært i samme situasjon. Begge valgte abort den gangen, og i dag er de lykkelig med planlagte barn. Det er en stor risiko å få barn så tidlig i forholdet om man ikke har et ønske om å bli alenemor. 

Anonymkode: e93cf...c1a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i nesten samme situasjon, ble gravid etter 6 mnd. Vi beholdt barnet og har nå vært sammen i 16 år. Sikkert ingen optimal situasjon, men så lenge man er helt enige om valget så kan det gå. Er jo mange som har vært sammen i mange år, får barn sammen og så går fra hverandre rett etter barnet er født, man har ingen garanti uansett hvordan man gjør det.

Anonymkode: 848a9...d09

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...