Gå til innhold

Hvor lenge sammen før man begynner å planlegge baby?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fikk meg til å tenke på dette interessante innlegget

Kopierer:

Tenkte det kunne være av interesse å dele noen råd jeg har funnet gode omkring samliv. Dette er noe jeg selv gjerne skulle hatt mer av for lenge siden, så here goes..  :)

Først vil jeg slå et slag for ekteskapet - hvor psykolog Jordan Peterson har kloke ord på hjertet:

 

Anonymkode: c8fb8...5ea

Videoene kom ikke med. Trykk her for å se hele innlegget

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1800324

Anonymkode: c8fb8...5ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

For de som ikke tenker på annet ja. Ei jeg jobbet sammen med tidligere fant sin kjære da hun var 36 år. Fikk første barn da hun var 38, og andre barn da hun var 42. Man er ikke infertil over 38 år som regel. Da ville mange av oss aldri ha blitt født. Også før i tiden fikk mange barn til langt over 45 år. Man skal se på når mødrene i morsslekten fikk barn, fordi det indikerer hvor lang tid man har selv. I min er det opp mot 50-60 år. 

Anonymkode: 5c185...077

Selvsagt er man ikke infertil etter 35, men statistisk synker sannsynligheten for å bli gravid sterkt etter 35. Og vil man ha mer en 1 barn må man tenke på det også. Å se på morsslekten er også tull, det er slett ikke garantert at man er like lenge i stand å bli gravid. Min mor trengte hormonbehandling i sin tid, både hos meg og søsteren satt det ved første forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men 28 kvadrat er litt trangt kanskje? 

Jeg brukte forøvrig mer enn 6 mnd på å kjøpe en 80 kvadrat, du vet, budrunder. 

Anonymkode: b3aac...d31

Du vet, man kan leie og få barn før man kjøper og eller? Alle må ikke eie hus eller leiligheter for å få barn. Barna har likevel en trygg oppvekst selv om boligen de bør i ikke eies av foreldrene 

Anonymkode: e7f83...937

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøvde etter 6 måneder. Klaffet på første forsøk. Litt tidlig.

Anonymkode: 6d272...bb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...