Gå til innhold

Hvorfor nettdating ikke fungerer for de fleste


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært aktiv på nettdating over noen år nå. Jeg har fått utarbeidet profil med bilder av noen som har "greie" på dette, kall de gjerne proffe. Det kosta nå meg rundt 20.000, jeg har fått god respons så jeg er godt fornøyd med profilen. 

Grunnen til at nettdating ikke fungerer er noe jeg vil kalle "Webshopping-syndromet". Altså når vi skal bestille noe på nettet, det være seg klær eller elektronikk. Vi setter våre krav, velger farge/størrelse/funksjoner/versjon etc. Og vi får det slik vi bestiller. Denne mentaliteten bringer vi med oss over til nettdatingen, og tror vi kan "bestille" en partner slik vi nøyaktig ønsker. 

Jeg leste en artikkel om Tinder, og at man alltid skulle sveipe til høyre uansett. Etter at jeg hadde lest denne må jeg si meg enig, for du vet aldri hvilken personlighet du møter uavhengig av utseende. Det virker logisk, for det er jo det det er snakk om... 

Nå anser jeg meg ikke som hverken "pen" eller "kjekk", heller mer normal - hva man nå enn legger i det. Men jeg passer nok ikke inn i bildet til de fleste og blir et offer for "Webshopping-syndromet" hvor personlighet og egenskaper er underordnet og utseende blir overfladisk. 

Og ja, jeg er mann. Voksen sådan, men jeg skriver ikke dette av bitterhet men av erfaring. Jeg har ikke problemer med å få meg dater for jeg tror jeg er en attraktiv mann med gode egenskaper. Og etterhvert begynner jeg også å virkelig mestre nettdatingen med det å ta kontakt på riktig måte, opprettholde en god kommunikasjon, ghosting og få dates. 

Er du ikke klar for å bli vurdert på denne måten så bør du heller ikke begi deg ut på nettdating. 

Anonymkode: 4189f...baa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sier seg vel selv, du titter selv, og blir tittet på....
Man sier at utseende ikke betyr noe, men er likevel det første man ser. 

Jeg har mange venner som er kjærester og gift etter å ha møttes på Tinder og Sukker. 
Så jeg ser ingen problemer med nettdating. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig i dette. Jeg er voksen kvinne og sliter mye med samme. Har tenkt at man ikke må legge for mye i kontakten før man har truffet hverandre et par ganger, for mange har kontakt samtidig med flere.

Og så er det lurt å være høflig og grei mot alle, og med dem man tanker det kan være aktuelt å møtes mer, så bør man treffe hverandre tidlig. Tror forventinger og bilder man lager seg i hodet faktisk ødelegger mye for potensielle forhold...

Anonymkode: 3c42e...ad4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20000 haha! Får mye sprit for de pengene og det funker bedre enn Tinder.

Anonymkode: 1a65b...8e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

20000 haha! Får mye sprit for de pengene og det funker bedre enn Tinder.

Anonymkode: 1a65b...8e4

Jepp, du får mye moro for 20 store. Men nå har jeg høyere utdannelse og tjener bra så jeg hefter ikke å bruke så mye på dette. Kan gjerne bruke 20 til på sprit for å ha det moro... 

TS 

Anonymkode: 4189f...baa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Kvinne, 32) Personlig føler jeg at det største problemet er anonym atferd i nettdating. Profiler som er tilnærmet tomme, og meldinger som er så generiske at de ikke forteller noenting om hvem vedkommende er. Typisk også i kombinasjon med at vedkommende ikke viser noen tegn i samtalen på å dele noen av mine interesser eller hobbyer.
For meg som er veldig opptatt av personlighet, så er det som å skulle ha sex med en blind date med blind for øya. Jeg kan ikke bli tiltrukket på den måten, jeg blir bare oppgitt og gørr lei av nettdating\appdating.

Anonymkode: 190cf...aa1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er to regler man må følge når man nettdater:

1. Vær attraktiv

2. Ikke være uattraktiv

Så enkelt og så vanskelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...