Gå til innhold

Bølger av ekstrem trøtthet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Flere som har opplevd bølger av trøtthet? Sånn at mye av dagen går fint, men kanskje 2 ganger i løpet av en dag kommer en slik UTMATTENDE bølge hvor jeg bare må sove noen minutter, det går altså ikke an å holde øynene oppe. Så føler jeg meg fin igjen. Om jeg ikke får lukket øynene litt får jeg hodepine, trykk i hodet, øresus og litt kvalme. Noen tanker om hva dette kan være? 

Anonymkode: 38285...55c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde det! Kjempe flaut! Sovet ved middagsbordet mens jeg spiste! Endret kostholdet. Nå spiser jeg etter lav foodmap prinsippet. Funket for meg. Får også B12 sprøyter hver andre måned. Snakk med legen din :)

Anonymkode: 0c7b6...abe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan føle det sånn dersom jeg blir overveldet/overstimulert. Om det skyldes psykiske eller fysiske forhold vet jeg ikke, men hvis jeg ikke tar hensyn til min smertegrense når det gjelder jobb, aktiviteter, sosialisering, støy, lys osv får jeg altså denne bølgen av trøtthet. Og dersom jeg ignorerer den og fortsetter uten å hvile ender det til slutt med et slags angstanfall.

Anonymkode: c92ab...e5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar og erfaringer! Narkolepsi syns jeg stemte bra, samtidig som jeg har en magefølelse på at det ikke er det. Var lik etter eksamen før jul, men da ga det mening siden jeg var ekstremt stresset og leste morgen til kveld. Nå gjør jeg tilnærmet ingenting, for det er spesielt når jeg leser skole jeg føler denne sykelige trøttheten. Så ender det med at jeg må sove når jeg er motivert og har satt meg ned for skole, og unngår derfor skolearbeid siden jeg blir engstelig av utmattelsen. Kjedelig. 

Har også begynt med vitamintilskudd for å se om det hjelper, så gir det noen uker før jeg drar til lege. Målte blodtrykk i går og det var perfekt. 

Anonymkode: 38285...55c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på at det spesielt kommer når du jobber med skolearbeid, så kan det kanskje være psykisk betinget? Synes du skole er vanskelig/stressende? Kan kanskje komme av dette. 

Anonymkode: 1379b...354

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 hours ago, AnonymBruker said:

Med tanke på at det spesielt kommer når du jobber med skolearbeid, så kan det kanskje være psykisk betinget? Synes du skole er vanskelig/stressende? Kan kanskje komme av dette. 

Anonymkode: 1379b...354

Det virker logisk, og håper jo heller på dette enn noe alvorlig sykdom, men kan man virkelig bli så fysisk påvirket av noe psykisk? Har jo blitt litt svimmel og uggen av stress opp gjennom, men aldri opplevd en mer intens trøtthet enn dette, og det går fra 0-100 på få sekunder. Hadde nylig omgangssyken og foretrakk faktisk det ovenfor utmattelsen. 

Anonymkode: 38285...55c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det virker logisk, og håper jo heller på dette enn noe alvorlig sykdom, men kan man virkelig bli så fysisk påvirket av noe psykisk? Har jo blitt litt svimmel og uggen av stress opp gjennom, men aldri opplevd en mer intens trøtthet enn dette, og det går fra 0-100 på få sekunder. Hadde nylig omgangssyken og foretrakk faktisk det ovenfor utmattelsen. 

Anonymkode: 38285...55c

Det er absolutt mulig, jeg var så utmattet at jeg nærmest besvimte bare jeg tok en dusj, og var fullstendig sengeliggende grunnet noe psykisk. 

Anonymkode: 1379b...354

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er absolutt mulig, jeg var så utmattet at jeg nærmest besvimte bare jeg tok en dusj, og var fullstendig sengeliggende grunnet noe psykisk. 

Anonymkode: 1379b...354

Takk for svar ☺️

Anonymkode: 38285...55c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...