Gå til innhold

Virker litt merkelig på meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er deres vennskap like nært som du tror?

Jeg bare spør for det er jo tydelig her at han ikke har nevnt deg for kjæresten. Ettersom kontakten er trappet ned ser han kanskje ikke like mye behov for kontakt med deg. 

Alt trenger ikke handle om henne. Han hadde vel nevnt deg og snakket om deg dersom vennskapet var viktig for ham, og helt platonisk.

Anonymkode: 71481...bf3

TS skriver at frøken Sjalu tom har møtt henne, de og formodentlig mannen var på fest sammen. Men frøken Sjalu er ikke god på navn, eller føler for å overvåke henne uansett. 

Anonymkode: f5e8d...15e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Problemet  er jo at kjæresten svarer!!! Jeg hadde fått noia hvis min kjæreste svarte på meldinger til meg på min Messenger uten at jeg visste det! DET er ikke normalt, og det er vel det TS reagerer på.... men folk tolker alltid som de vil..... 

Anonymkode: e7bf9...166

Problem for hvem? For ts? Nei. 

 

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner meg ikke på de som svarer her inne at det er helt normalt dette som skjer. Det er vel ikke normalen at man som ny kjæreste går igjennom telefonen til partneren sin, og skriver meldinger til de av motsatt kjønn og spør hvem de er?? Hvorfor spør hun ikke kjæresten sin hvem ts er? Er det fordi hun ikke vil gi mistanke til han om hvor sjalu hun er, eller stoler hun ikke på at det han sier er sant? Herlighet. Nå vet ikke jeg om ts har kjent denne mannen såpass lenge at hun har sett hvordan han er i andre forhold, og at det dermed er unaturlig at han kutter kontakten med henne. Jeg har og erfart at mannlige venner kutter kontakten, helt eller delvis når de får seg kjæreste. Jeg tolker det som at vennskapet vi hadde ikke var så mye til vennskap likevel fra deres side, og det er greit selv om det svir litt.

Anonymkode: 3b2ce...848

Poenget er ikke hva som er normalt eller ei. Poenget er at dette har ikke ts noe med.

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes fortsatt ikke det er naturlig eller normalt å gå på mobilen til kjæresten sin og sende meldinger til jenter han har eller har hatt i livet sitt. Det er ikke vanlig å være så usikker på seg selv eller kjæresten sin at man må gå det steget for å "stole" på hverandre. Han sover og hun sender meldinger og lurer på hvem andre jenter er og om de har hatt en fest som kjæresten har vært på, ikke normalt.

Anonymkode: 3b2ce...848

Samme svar som over. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig var TS noe med om noen overvåker og til dels overtar kontakten med henne. Men dette hadde jeg bare latt gå, hvis altså min venn syntes dette var ok oppførsel, kunne det vært det samme med hele vennskapet for min del. Kan gjerne bli venn med dama til en venn, men ikke tvangssalg med to for én, som her. 

Anonymkode: f5e8d...15e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig var TS noe med om noen overvåker og til dels overtar kontakten med henne. Men dette hadde jeg bare latt gå, hvis altså min venn syntes dette var ok oppførsel, kunne det vært det samme med hele vennskapet for min del. Kan gjerne bli venn med dama til en venn, men ikke tvangssalg med to for én, som her. 

Anonymkode: f5e8d...15e

Nei, hun har fortsatt ikke noe med hva han og kjæresten gjør. Det er ikke en menneskerett å prate med sine venner så og så mye, eller å ha venner i det hele tatt. Hvis ts ikke vil at kjæresten skal blande seg i kontakten mellom henne og vennen, kan hun heller ha kontakt med andre venner. Jeg har ikke de samme vennene som jeg hadde for 20 år siden, for eksempel. Noen er fortsatt der, noen er nye, og så har man mistet noen på veien. Sånn er livet. 

Anonymkode: 7bbef...d52

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, hun har fortsatt ikke noe med hva han og kjæresten gjør. Det er ikke en menneskerett å prate med sine venner så og så mye, eller å ha venner i det hele tatt. Hvis ts ikke vil at kjæresten skal blande seg i kontakten mellom henne og vennen, kan hun heller ha kontakt med andre venner. Jeg har ikke de samme vennene som jeg hadde for 20 år siden, for eksempel. Noen er fortsatt der, noen er nye, og så har man mistet noen på veien. Sånn er livet. 

Anonymkode: 7bbef...d52

Jeg har stort sett de samme vennene som for 20 år sida, pluss mange nye venner. Folk liker å være min venn fordi jeg ikke oppfører meg kjipt eller selger meg ut når jeg får kjæreste. Er det ikke viktig for en å beholde venner, spiller det selvfølgelig liten rolle hvordan en oppfører seg. 

Anonymkode: f5e8d...15e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har stort sett de samme vennene som for 20 år sida, pluss mange nye venner. Folk liker å være min venn fordi jeg ikke oppfører meg kjipt eller selger meg ut når jeg får kjæreste. Er det ikke viktig for en å beholde venner, spiller det selvfølgelig liten rolle hvordan en oppfører seg. 

Anonymkode: f5e8d...15e

Da regner jeg med at du aldri har flyttet for eksempel. Jeg kan ikke lenger treffe venner som bor 1800 km unna. Ikke har du barn heller, siden kontakt med venner blir naturlig begrenset tidsmessig når man har små barn. 

Anonymkode: 7bbef...d52

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, da slipper ihvertfall TS også å bli overvåket av frøken Sjalu. 

Anonymkode: f5e8d...15e

Ts er sjalu... 

Anonymkode: 5f63e...bf4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enkelte mennesker klarer ikke å la være å kontrollstyre andre menneskers liv. 

Anonymkode: 4ca13...619

Ja, sånne som deg og ts som ønsker å legge dere opp i og styre andre menneskers liv og forhold. Ganske smålig og merkelig oppførsel.
 

Anonymkode: 58489...c64

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som forsvarer oppførselen til denne dama, er dere veldig unge og/eller bare veldig usikre og sjalu? Jeg er over 40 år, bruker SoMe aktivt og synes en slik oppførsel er helt hinsides. For meg blir det galskap å normalisere en så ekstrem sjalusi og potensiell overtramp over hans grenser. Og selv om han har godtatt det og synes det er ok, så er det en veldig rar og ubehagelig ting å gjøre ovenfor TS.

Hva skjedde med god gammeldags kommunikasjon mellom to i et forhold? Det skremmer meg at man bagatelliserer og normaliserer slik oppførsel.

Anonymkode: 599fd...770

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dere som forsvarer oppførselen til denne dama, er dere veldig unge og/eller bare veldig usikre og sjalu? Jeg er over 40 år, bruker SoMe aktivt og synes en slik oppførsel er helt hinsides. For meg blir det galskap å normalisere en så ekstrem sjalusi og potensiell overtramp over hans grenser. Og selv om han har godtatt det og synes det er ok, så er det en veldig rar og ubehagelig ting å gjøre ovenfor TS.

Hva skjedde med god gammeldags kommunikasjon mellom to i et forhold? Det skremmer meg at man bagatelliserer og normaliserer slik oppførsel.

Anonymkode: 599fd...770

Jeg forsvarer ikke oppførselen hennes. Hvor har du det fra? Jeg sier at ts ikke har noe med det å gjøre. Hvis denne jenta personlig hadde dukket opp her og kunne forklart oppførselen sin og kjæresten hennes kunne forklart hvorfor de gjør som de gjør, hadde samtaleemnet vært interessant. Men å snakke med ts om dette, som ikke aner noe om hvorfor og ikke er ute etter annet enn å svartmale kjæresten hans og blande seg, gjør det totaaaaalt uinteressant. Ts høres bare korttenkt ut og jeg stoler ikke på hennes vurderinger i situasjonen. Er sikker på at situasjonen hadde hatt en annen lyd hvis paret selv forklarte seg

Anonymkode: db781...088

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps.

Nei, jeg mener ikke det jeg mener fordi jeg er usikker, ung og har egne motiver.

Jeg trodde de fleste visste, som et faktum, at rykter og "synsing" om ting som dette, ikke fører deg noen vei. Ts vet ikke detaljene, hun vet ikke hvorfor paret har det som de har det. Eneste hun gjør er å gjette seg frem og gidde å lage tråder her om det.

Anonymkode: db781...088

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts er sjalu... 

Anonymkode: 5f63e...bf4

Tipper heller litt sjokkert... Jeg hadde ihvertfall ikke visst hvilket bein jeg skulle stått på hvis en kompis hadde latt dama si bruke hans SoMe og skrive med den største selvfølgelighet til meg og andre av hans venner i en mistenksom tone. Tror jeg hadde sjekket i kalenderen for å se om det var 1.april. 

Anonymkode: f5e8d...15e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da regner jeg med at du aldri har flyttet for eksempel. Jeg kan ikke lenger treffe venner som bor 1800 km unna. Ikke har du barn heller, siden kontakt med venner blir naturlig begrenset tidsmessig når man har små barn. 

Anonymkode: 7bbef...d52

Jeg har flyttet flere ganger. Første gang var 2100 km unna. Det er sånn jeg tidlig lærte meg at man må gjøre en innsats for å opprettholde kontakt med venner. 

Anonymkode: f5e8d...15e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har flyttet flere ganger. Første gang var 2100 km unna. Det er sånn jeg tidlig lærte meg at man må gjøre en innsats for å opprettholde kontakt med venner. 

Anonymkode: f5e8d...15e

Vel, jeg har ikke råd til å fly ned 1 gang i måneden for å besøke vennene mine jeg. 

Anonymkode: 7bbef...d52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tipper heller litt sjokkert... Jeg hadde ihvertfall ikke visst hvilket bein jeg skulle stått på hvis en kompis hadde latt dama si bruke hans SoMe og skrive med den største selvfølgelighet til meg og andre av hans venner i en mistenksom tone. Tror jeg hadde sjekket i kalenderen for å se om det var 1.april. 

Anonymkode: f5e8d...15e

Mistenksom tone? Hører du ordlyd på messenger også nå? :laugh: Hadde typen min hatt masete venninner ville jeg også betvilt hennes motiver. Ha respekt for andres forhold. 

Anonymkode: e4ed3...97f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.1.2018 den 19.29, AnonymBruker skrev:

En kompis fikk seg dame for få måneder siden, etter det har han blitt skikkelig vanskelig å få kontakt med, svarer ikke på messenger og snap f. Eks. (Har aldri vært interessert i han, kun en kompis). Nylig fant jeg ut hvorfor, tror jeg, dama hans hindrer han!

Altså helt ut av det blå skrev hun til meg fra hans messenger. Spør hvem jeg er. Så tror jeg først det er han som tuller, da blir hun lettere desperat og følger opp med "hvem er du!" Og så spør hun "Var det deg (navnet hans) var på fest hos forrige helg?" Så svarer jeg henne hvem jeg er og hun forteller at de to "har det veldig uavansert seg imellom med at hun får være på hans mobil og omvendt". Hun hadde scrolla godt nedover på messenger for å åpne samtale med meg, siden det er en stund siden vi snakket, så hun inspiserer altså meldingene/tlf hans.

Dette gjorde hun mens han sov (spurte om han var der). 

Jeg har aldri hatt for vane å ha det slik i forholdene mine, så jeg reagerer litt på ddtte, kan noen fortelle meg om det "bare er meg"? Han er ikke typen til dette sånn jeg kjenner han. 

Anonymkode: 1e975...286

Hun liker deg vel ikke da. Har du forsøkt å ta tyren ved hornene å spørre om hva du har gjort henne? 

Anonymkode: 62383...b4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...