Gå til innhold

Virker litt merkelig på meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at kjæresten virker ung og sjalu, og kanske bittelitt kontrollerende... 

Anonymkode: e7bf9...166

Aha, så TS er ei dame. Det skjønte jeg ikke før nå. Ja, det smaker kontroll og at hun må vite hvilke damer typen omgås. Men det er jo samtidig typen hennes/kompisen til TS som tillater at hun gjør dette. 

Jeg hadde nok droppet å ha særlig kontakt over telefon (untatt for å avtale møter), jeg liker ikke å bli kikkert i kortene på den måten. 

Anonymkode: f5e8d...15e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet  er jo at kjæresten svarer!!! Jeg hadde fått noia hvis min kjæreste svarte på meldinger til meg på min Messenger uten at jeg visste det! DET er ikke normalt, og det er vel det TS reagerer på.... men folk tolker alltid som de vil..... 

Anonymkode: e7bf9...166

Hvordan vet du at han ikke vet om at hun svarer? Sannsynligvis vet han om det og syntes ikke det er noe problem, så hvorfor skal du syns det er noe problem?
Jeg har svart på meldinger gamle venninder og fuckfriends har sendt til kjæresten min jeg også, det er jo mye bedre å spørre rett ut om hvem de er enn å gå rundt å lure og la det påvirke forholdet negativt fordi man kanskje skaper egne historier og mistanker i hodet sitt som ikke trenger å være der. Da spør man , og får det ut av verden. Kjæresten min vet godt at jeg har spurt og syntes ikke det er noe problem.

 

Anonymkode: 58489...c64

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor snakker du ikke med han om det direkte hvis du reagerer så fælt, se hva han sier selv?

Anonymkode: 81031...80b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart at kompisen din har begynt med narko. Sikkert den nye dama som introduserte ham for heroin eller noe. 

Anonymkode: 5a793...1b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner meg ikke på de som svarer her inne at det er helt normalt dette som skjer. Det er vel ikke normalen at man som ny kjæreste går igjennom telefonen til partneren sin, og skriver meldinger til de av motsatt kjønn og spør hvem de er?? Hvorfor spør hun ikke kjæresten sin hvem ts er? Er det fordi hun ikke vil gi mistanke til han om hvor sjalu hun er, eller stoler hun ikke på at det han sier er sant? Herlighet. Nå vet ikke jeg om ts har kjent denne mannen såpass lenge at hun har sett hvordan han er i andre forhold, og at det dermed er unaturlig at han kutter kontakten med henne. Jeg har og erfart at mannlige venner kutter kontakten, helt eller delvis når de får seg kjæreste. Jeg tolker det som at vennskapet vi hadde ikke var så mye til vennskap likevel fra deres side, og det er greit selv om det svir litt.

Anonymkode: 3b2ce...848

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner meg ikke på de som svarer her inne at det er helt normalt dette som skjer. Det er vel ikke normalen at man som ny kjæreste går igjennom telefonen til partneren sin, og skriver meldinger til de av motsatt kjønn og spør hvem de er?? Hvorfor spør hun ikke kjæresten sin hvem ts er? Er det fordi hun ikke vil gi mistanke til han om hvor sjalu hun er, eller stoler hun ikke på at det han sier er sant? Herlighet. Nå vet ikke jeg om ts har kjent denne mannen såpass lenge at hun har sett hvordan han er i andre forhold, og at det dermed er unaturlig at han kutter kontakten med henne. Jeg har og erfart at mannlige venner kutter kontakten, helt eller delvis når de får seg kjæreste. Jeg tolker det som at vennskapet vi hadde ikke var så mye til vennskap likevel fra deres side, og det er greit selv om det svir litt.

Anonymkode: 3b2ce...848

Det kan komme av at hun ikke stoler på at det han sier er sant for eksempel. På grunn av måten han reagerer, eller på grunn av tidlligere erfaringer med utro eller løgnfulle menn hun har hatt.
Det som er typisk er at mange menn har hatt en hemmelig greie for vennindene sine, altså blitt venn med de fordi de har hatt lyst til å pule de, så blir det ikke noe av og man er bare venner, men når man blir konfrontert med hvem denne jenta er så reagerer de med litt nerver fordi det har jo vært en de i utgangspunktet ville pule , og sånt merker kjærester , og selvom han sier de er venner, og det er sant at de er venner gjør det jo selvfølgelig at man lurer på om det er sant eller ikke når personen reagerer med nerver.

Som sagt, i mine øyne er det helt naturlig at man kutter ned kontakten man har med venner at motsatt kjønn når man får kjæreste, jeg har alltid gjort dette og forventer også at mine kjærester gjør det. Det handler om respekt for kjæresten sin og å unngå å skape sjalusi og usikkerheter, som kan virke svekkende for forholdet.
Jeg passer også på å slutte å kontakte kamerater hyppig på samme måte som før, når de har fått seg dame, nettopp fordi jeg tar hensyn til hva damen måtte føle om det når hun ikke kjenner meg så godt selv.

Syns at alle bør respektere andres forhold, det er naturlig å tilbringe mer tid med kjæresten enn med venner, og at man kutter ned på kontakten betyr ikke at man verdsetter vennskapet noe mindre fordet, men at man verdsetter kjæresten og kjærestetiden mer. Sånn er det å bli voksen , og da bør man akseptere at forholdet fungerer godt for dem på den måten og ikke stille spørsmålstegn ved det :)

Anonymkode: 58489...c64

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis jeg var vennen din og så dette innlegget så tror jeg at jeg hadde kjent på at det hele var litt for fremmed for meg. Som om et eller annet ikke stemmer her.

Jeg forslår at du, hvis du er så god venn her som du sier, kan klare å ta dette opp med vennen din og få svar fra han og dama. Det er vel det som til syvende og sist teller

Anonymkode: 38920...a8c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Som sagt, i mine øyne er det helt naturlig at man kutter ned kontakten man har med venner at motsatt kjønn når man får kjæreste, jeg har alltid gjort dette og forventer også at mine kjærester gjør det. Det handler om respekt for kjæresten sin og å unngå å skape sjalusi og usikkerheter, som kan virke svekkende for forholdet.
Jeg passer også på å slutte å kontakte kamerater hyppig på samme måte som før, når de har fått seg dame, nettopp fordi jeg tar hensyn til hva damen måtte føle om det når hun ikke kjenner meg så godt selv.

Syns at alle bør respektere andres forhold, det er naturlig å tilbringe mer tid med kjæresten enn med venner, og at man kutter ned på kontakten betyr ikke at man verdsetter vennskapet noe mindre fordet, men at man verdsetter kjæresten og kjærestetiden mer. Sånn er det å bli voksen , og da bør man akseptere at forholdet fungerer godt for dem på den måten og ikke stille spørsmålstegn ved det :)

Anonymkode: 58489...c64

Mine foreldre, som er i 60-årene og har vært gift i 40 år, har begge alltid hatt nære venner av motsatt kjønn, og aldri kuttet ned på kontakt med en eneste venn på grunn av sitt forhold. Så er de også ikke sjalu av seg, og stoler på hverandre, og tror ikke at den andre benytter anledninga til å pule på andre folk. Så nei, jeg skjønner ikke hva det å nedprioritere venner av motsatt kjønn har å gjøre med respekt for kjæresten sin. Å omgås mer i par, ja, det kan jeg forstå. Jeg har mange venner som jeg pleide å møte en og en, og som jeg nå stort sett møter som par eller familie, sånn har det jo vært i mine forhold også. Men å kutte ut nære venner, eller se dem bare en gang i året, fordi man har fått seg kjæreste, det gir ingen mening for meg. Og jeg er temmelig voksen (begynner å nærme meg 40 år). 

Anonymkode: f5e8d...15e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det kan komme av at hun ikke stoler på at det han sier er sant for eksempel. På grunn av måten han reagerer, eller på grunn av tidlligere erfaringer med utro eller løgnfulle menn hun har hatt.
Det som er typisk er at mange menn har hatt en hemmelig greie for vennindene sine, altså blitt venn med de fordi de har hatt lyst til å pule de, så blir det ikke noe av og man er bare venner, men når man blir konfrontert med hvem denne jenta er så reagerer de med litt nerver fordi det har jo vært en de i utgangspunktet ville pule , og sånt merker kjærester , og selvom han sier de er venner, og det er sant at de er venner gjør det jo selvfølgelig at man lurer på om det er sant eller ikke når personen reagerer med nerver.

Som sagt, i mine øyne er det helt naturlig at man kutter ned kontakten man har med venner at motsatt kjønn når man får kjæreste, jeg har alltid gjort dette og forventer også at mine kjærester gjør det. Det handler om respekt for kjæresten sin og å unngå å skape sjalusi og usikkerheter, som kan virke svekkende for forholdet.
Jeg passer også på å slutte å kontakte kamerater hyppig på samme måte som før, når de har fått seg dame, nettopp fordi jeg tar hensyn til hva damen måtte føle om det når hun ikke kjenner meg så godt selv.

Syns at alle bør respektere andres forhold, det er naturlig å tilbringe mer tid med kjæresten enn med venner, og at man kutter ned på kontakten betyr ikke at man verdsetter vennskapet noe mindre fordet, men at man verdsetter kjæresten og kjærestetiden mer. Sånn er det å bli voksen , og da bør man akseptere at forholdet fungerer godt for dem på den måten og ikke stille spørsmålstegn ved det :)

Anonymkode: 58489...c64

Synes fortsatt ikke det er naturlig eller normalt å gå på mobilen til kjæresten sin og sende meldinger til jenter han har eller har hatt i livet sitt. Det er ikke vanlig å være så usikker på seg selv eller kjæresten sin at man må gå det steget for å "stole" på hverandre. Han sover og hun sender meldinger og lurer på hvem andre jenter er og om de har hatt en fest som kjæresten har vært på, ikke normalt.

Anonymkode: 3b2ce...848

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes fortsatt ikke det er naturlig eller normalt å gå på mobilen til kjæresten sin og sende meldinger til jenter han har eller har hatt i livet sitt. Det er ikke vanlig å være så usikker på seg selv eller kjæresten sin at man må gå det steget for å "stole" på hverandre. Han sover og hun sender meldinger og lurer på hvem andre jenter er og om de har hatt en fest som kjæresten har vært på, ikke normalt.

Anonymkode: 3b2ce...848

Kanskje ikke for deg, men for henne, og det er henne han er sammen med, så skjønner ikke hvorfor andre skal legge seg opp i hvordan de bruker sosiale medier i deres forhold eller hvor mye eller lite tillitt det er i forholdet til noen andre.
De er sammen og man bør være glad på deres vegne for det og slutte å trekke negative konklusjoner og spekuleringer bare fordi noen gjør noe på en måte man ikke nødvendigvis ville gjort det selv.

Anonymkode: 58489...c64

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva du personlig mener om deres avtaler og gjøremål bryr meg egentlig nada. Hvis du er bekymret for vennen din og liv og helse står i fare, så bør du være en god nok venn til å dele bekymringen din med han. Ellers synes jeg innlegget ditt er ganske uvennskapelig og kjedelig.. Du får bare skaffe deg ditt eget liv, du vet ikke hva de to avtaler mellom seg og hvordan de gjør det, og har ingenting med det å gjøre. Hvis du tar det opp med dem så får du kanskje rett informasjon om det, men hvis du bare skal drive å putte dine egne meninger på vennene dine på denne måten så skjønner jeg hvorfor han holder seg unna deg

Anonymkode: 4ca13...619

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje ikke for deg, men for henne, og det er henne han er sammen med,

Anonymkode: 58489...c64

Enkelte mennesker klarer ikke å la være å kontrollstyre andre menneskers liv. 

Anonymkode: 4ca13...619

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes fortsatt ikke det er naturlig eller normalt å gå på mobilen til kjæresten sin og sende meldinger til jenter han har eller har hatt i livet sitt. Det er ikke vanlig å være så usikker på seg selv eller kjæresten sin at man må gå det steget for å "stole" på hverandre. Han sover og hun sender meldinger og lurer på hvem andre jenter er og om de har hatt en fest som kjæresten har vært på, ikke normalt.

Anonymkode: 3b2ce...848

Det kan jo hende at han har løyet for henne og sa at han var en plass, så fant hun ut at han ikke var der likevel. Derfor prøver hun å finne ut hvor ham virkelig var. Jeg har dessverre kun dårlige erfaringer når det kommer til menn med venninner. Hele tre ganger har jeg opplevd at mannen pulte en slik venninne etter å ha utviklet romantiske følelser til henne over tid. Altså, ikke samme mannen, men tre forskjellige menn. Siste var min eksmann som hadde en venninne før han traff meg, etter at vi ble sammen begynte hun plutselig å skrive masse til ham, og han satt ofte på Facebook med henne. Alle, inkludert hans familie som kjente henne, sa at jeg var paranoid og sjalu, de var bare venner og jeg var problemet. Endte selvfølgelig med at han dro "på kontoret" på kveldstid, så mottok jeg snap av dem to i het omfavnelse på fest hos henne samme kveld. Snap ble sendt fra hennes venninne. Så når jeg får meg en ny mann, vil jeg automatisk følge med. Alt for mange damer har det som sport å gå etter opptatte menn, og alt for mange menn faller for fristelsen. 

Anonymkode: 7bbef...d52

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje ikke for deg, men for henne, og det er henne han er sammen med, så skjønner ikke hvorfor andre skal legge seg opp i hvordan de bruker sosiale medier i deres forhold eller hvor mye eller lite tillitt det er i forholdet til noen andre.
De er sammen og man bør være glad på deres vegne for det og slutte å trekke negative konklusjoner og spekuleringer bare fordi noen gjør noe på en måte man ikke nødvendigvis ville gjort det selv.

Anonymkode: 58489...c64

Det virker ikke som ts er så lykkelig forlovet likevel. Eventuelt har hun sykelig behov for oppmerksomhet og bekreftelse fra det motsatte kjønn. 

Anonymkode: 7bbef...d52

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan jo hende at han har løyet for henne og sa at han var en plass, så fant hun ut at han ikke var der likevel. Derfor prøver hun å finne ut hvor ham virkelig var. Jeg har dessverre kun dårlige erfaringer når det kommer til menn med venninner. Hele tre ganger har jeg opplevd at mannen pulte en slik venninne etter å ha utviklet romantiske følelser til henne over tid. Altså, ikke samme mannen, men tre forskjellige menn. Siste var min eksmann som hadde en venninne før han traff meg, etter at vi ble sammen begynte hun plutselig å skrive masse til ham, og han satt ofte på Facebook med henne. Alle, inkludert hans familie som kjente henne, sa at jeg var paranoid og sjalu, de var bare venner og jeg var problemet. Endte selvfølgelig med at han dro "på kontoret" på kveldstijyid, så mottok jeg snap av dem to i het omfavnelse på fest hos henne samme kveld. Snap ble sendt fra hennes venninne. Så når jeg får meg en ny mann, vil jeg automatisk følge med. Alt for mange damer har det som sport å gå etter opptatte menn, og alt for mange menn faller for fristelsen. 

Anonymkode: 7bbef...d52

Sorry Mac, men hvis kjæresten lyver til deg, hjelper det ikke å overvåke ham. Da bare begynner han å lyve bedre. Eller har du tenkt å overvåke all hans kommunikasjon med omverden? Og hvorfor vil du leve i et forhold ser mannen er utro straks det er fysisk mulig? 

Anonymkode: f5e8d...15e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det virker ikke som ts er så lykkelig forlovet likevel. Eventuelt har hun sykelig behov for oppmerksomhet og bekreftelse fra det motsatte kjønn. 

Anonymkode: 7bbef...d52

Eller hun savner å snakke med kompisen sin, ikke dama hans. 

Anonymkode: f5e8d...15e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enkelte mennesker klarer ikke å la være å kontrollstyre andre menneskers liv. 

Anonymkode: 4ca13...619

Ja, denne dama kontrollerer ikke bare typen sin, men alle han omgås. 

Anonymkode: f5e8d...15e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venner har man ikke eierskap til. La fyren være i fred. 

Anonymkode: e4ed3...97f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Venner har man ikke eierskap til. La fyren være i fred. 

Anonymkode: e4ed3...97f

Ja, da slipper ihvertfall TS også å bli overvåket av frøken Sjalu. 

Anonymkode: f5e8d...15e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er deres vennskap like nært som du tror?

Jeg bare spør for det er jo tydelig her at han ikke har nevnt deg for kjæresten. Ettersom kontakten er trappet ned ser han kanskje ikke like mye behov for kontakt med deg. 

Alt trenger ikke handle om henne. Han hadde vel nevnt deg og snakket om deg dersom vennskapet var viktig for ham, og helt platonisk.

Anonymkode: 71481...bf3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...