Gå til innhold

Kjenner du noen yngre som har fått hjertestans?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

43 minutter siden, Axl Rose skrev:

Kjipt. Skal jo være sunt å trene, men skremmer ikke meg til å trene mindre. Dagen blir ikke den samme uten. Hvorfor har sportsdrikker noe å si? 

Sportsdrikk har ofte høyt innhold av koffein. Noe som igjen påvirker hjertet. 

Anonymkode: 32e60...f5f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg . Hjertet stoppet plutselig under en treningsøkt. Heldigvis var jeg ikke alene slik som jeg var 80 % av treningene mine. Opererte inn pacemaker, men har aldri kommet tilbake på det nivået jeg var. er fremdeles mye dårlig og sliter med hjerterytmen. Er nå 31. 

Anonymkode: 32e60...f5f

Vet du hvorfor det stoppet?

Anonymkode: 45b88...dee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sportsdrikk har ofte høyt innhold av koffein. Noe som igjen påvirker hjertet. 

Anonymkode: 32e60...f5f

Energidrikk type red bull og liknende er absolutt ikke å anbefale. Drikker man mye energidrikk kan det påvirke hjerterytmen som igjen kan gi arytmier av mer alvorlig grad. Dette er kanskje det som betyr mest for flest blant dagens unge; energidrikk i større mengder kan være skadelig for hjertet!

Anonymkode: df652...1bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Energidrikk type red bull og liknende er absolutt ikke å anbefale. Drikker man mye energidrikk kan det påvirke hjerterytmen som igjen kan gi arytmier av mer alvorlig grad. Dette er kanskje det som betyr mest for flest blant dagens unge; energidrikk i større mengder kan være skadelig for hjertet!

Anonymkode: df652...1bb

Er det noe mer du ikke anbefaler å få i seg, når vi først har en så kompetent forummedlem her? :) 

Anonymkode: 45b88...dee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det noe mer du ikke anbefaler å få i seg, når vi først har en så kompetent forummedlem her? :) 

Anonymkode: 45b88...dee

Alkohol i store mengder kan gi varige skader i form av arytmier og kan også utløse epilepsi og diverse andre skader i sentralnervesystemet samt sirkulasjonssystemet. Generelt er alt av rusmidler no go med tanke på hjerteproblematikk generelt og da spesielt stans. Sunn livsstil er selvsagt å anbefale for et langt og hjertesunt liv, men dette har liten sammenheng med hjerteSTANS i ung alder. Likevel greit å ta med viktigheten av aktivitet/mosjon og sunt kosthold for best ivaretakelse av kroppen generelt. Og ikke minst; stresse ned!!! Dere må slutte å bekymre dere for ting som neppe vil inntreffe. Det er nok av andre relevante ting dere bør fokusere bekymringene deres på i så tilfelle ;)

Anonymkode: df652...1bb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette var på et av landets største sykehus og vi får selvsagt inn flere unge med stans som i ettertid får operert inn pacemaker. Men det er på ingen måte vanlig at dette skjer blant unge og det er derfor ikke noe man bør gå og bekymre seg for. Har man opphopning av tidlig brå død i slekta bør man få sjekket hjertet hos spesialis for å utelukke arvelig risiko i form av medfødt hjertefeil. Dette er likevel ikke noe som normalt friske ungdommer bør gå rundt og bekymre seg for i det daglige. Risikoen er langt større for at andre alvorlige ting inntreffer enn hjerteSTANS. Man kan ikke gå rundt og bekymre seg for alt mulig tenkelig eller utenkelig her i verden. Lev livet, men ta vare på kroppen deres, så vil nok det meste gå bra ;)

Anonymkode: df652...1bb

Ifølge statistikkene, om vi skal ta unge, så var det bare 2-3 20-24 åringer ifjor som ikke overlevde hjerterelaterte hendelser? Kan det virkelig stemme?

2-3 stk av 180.000(20-24åringer)? Er jo veldig lite, om det stemmer. 

Anonymkode: 45b88...dee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei Ts, det er ikke noe galt med hjertet ditt...

Anonymkode: da2ca...b76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.1.2018 den 21.58, AnonymBruker skrev:

Men folkens.

Gikk inn på FHI sin side og sjekka antall som ble drept av hjerterelaterte sykdommer ifkor, 20-24. Og det var 3 stk.

Stemmer dette? 3 stk fikk altså hjertestans av 180000 i denne aldersgruppa?

Anonymkode: 45b88...dee

Noen som kan bekrefte at dette høres riktig ut?

Anonymkode: 45b88...dee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...