Gå til innhold

Kjenner du noen yngre som har fått hjertestans?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er det noen som ikke frykter hjertestans? Og hvorfor gjør dere ikke det?

Anonymkode: bb221...114

Jeg frykter det ikke, men håper selvfølgelig ikke at hverken jeg eller fler jeg kjenner skal få det. 

Om jeg får hjertestans så er det bare å håpe at noen rundt meg legger merke til det og får liv i meg igjen. Om det skjer mens jeg er alene, ja da er det game over.

Jeg kan ikke gå rundt å være redd for det, da blir jeg jo helt koko. Jeg får ikke gjort noe med det og dør jeg, ja så er det ikke noe mer jeg merker av det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Axl Rose

Tror ikke det. Grunnen til at flest får hjertestans er på grunn av hjertefeil/sykdom. 

Er det virkelig sant at folk kan få hjertestans av for hard trening over lengre tid eller er det en myte? Jeg har trent hardt i mange år og jeg lever enda. 

Jeg er ikke redd for meg selv men hadde ikke taklet at noen av mine nærmeste døde plutselig. Samme om det er hjertestans eller andre årsaker. 

Endret av Axl Rose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg ha hjertestans, håper jeg det skjer om natten

Anonymkode: 2218b...398

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om to som var under 25 som fikk hjertestans grunner doping. De ble dopet på byen og fikk en kraftig reaksjon. På grunn av dem så er jeg ekstra forsiktig med glasset mitt ute på byen.  
En døde ung grunnet ukjent hjertefeil. Han var 19. Hos han var det livsstil som kan ha fått fortgang i sykdommen. Han trente ekstremt mye. Det er alt jeg vet. Han gikk på samme skole som meg og jeg møtte han et par ganger bare.

Anonymkode: 03a41...adc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vet om to som var under 25 som fikk hjertestans grunner doping. De ble dopet på byen og fikk en kraftig reaksjon. På grunn av dem så er jeg ekstra forsiktig med glasset mitt ute på byen.  
En døde ung grunnet ukjent hjertefeil. Han var 19. Hos han var det livsstil som kan ha fått fortgang i sykdommen. Han trente ekstremt mye. Det er alt jeg vet. Han gikk på samme skole som meg og jeg møtte han et par ganger bare.

Anonymkode: 03a41...adc

Hva legger du i ekstremt mye? Trening 4 ganger i uka?

Anonymkode: 45b88...dee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axl Rose
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva legger du i ekstremt mye? Trening 4 ganger i uka?

Anonymkode: 45b88...dee

Hvis 4 ganger i uka er ekstremt mye så lurer jeg på hva hver dag er:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Axl Rose skrev:

Tror ikke det. Grunnen til at flest får hjertestans er på grunn av hjertefeil/sykdom. 

Er det virkelig sant at folk kan få hjertestans av for hard trening over lengre tid eller er det en myte? Jeg har trent hardt i mange år og jeg lever enda. 

Jeg er ikke redd for meg selv men hadde ikke taklet at noen av mine nærmeste døde plutselig. Samme om det er hjertestans eller andre årsaker. 

Veldig mange som får hjertestans uten at de har medfødte feil.

Anonymkode: 45b88...dee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axl Rose
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig mange som får hjertestans uten at de har medfødte feil.

Anonymkode: 45b88...dee

Tviler ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Axl Rose skrev:

Tviler ikke. 

Jupp. Men er jo rart at et hjerte kan stoppe uten noe årsak.

Anonymkode: 45b88...dee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axl Rose
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jupp. Men er jo rart at et hjerte kan stoppe uten noe årsak.

Anonymkode: 45b88...dee

Ja det må jo være ett eller annet som gjør det, og alderdom så klart. Når hjertet er utslitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere å flere unge som kommer inn på hjerte posten  på sykehuset  der jeg jobber. Er ofte unge som trener eller spiller sport.  De er ofte tynne og ser sunde ut. Men har fått hjerteproblemer av ukjente grunner på trening.  Sportsdrikker har også vært en grunn.

Anonymkode: 3512d...983

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er flere å flere unge som kommer inn på hjerte posten  på sykehuset  der jeg jobber. Er ofte unge som trener eller spiller sport.  De er ofte tynne og ser sunde ut. Men har fått hjerteproblemer av ukjente grunner på trening.  Sportsdrikker har også vært en grunn.

Anonymkode: 3512d...983

Er det hjertestans de får?

Anonymkode: 45b88...dee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det hjertestans de får?

Anonymkode: 45b88...dee

Noen har det. Noen har kluss med hjerterytmen. 

Anonymkode: 3512d...983

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet om en som fikk hjertestans og døde som 22-åring.  Det skjedde helt plutselig, og han ble funnet død i sengen sin dagen etter.   De fant aldri årsaken, og han levde sunt og helt "vanlig".

Anonymkode: 575bf...837

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva legger du i ekstremt mye? Trening 4 ganger i uka?

Anonymkode: 45b88...dee

hver dag, flere ganger om dagen. gikk en idrettslinje og var ekstremt opptatt av trening og kosthold.
Vet at personen hadde anoreksi frem til slutten av ungdomskolen. 

Anonymkode: 03a41...adc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen har det. Noen har kluss med hjerterytmen. 

Anonymkode: 3512d...983

Ok.

Så det er mange som får hjertestans blant unge med andre ord? Når fu sier at det er flere og flere unge. Snakker vi 5 stk hver dag som blir lagt inn?

Anonymkode: 45b88...dee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet om en som fikk hjertestans og døde som 22-åring.  Det skjedde helt plutselig, og han ble funnet død i sengen sin dagen etter.   De fant aldri årsaken, og han levde sunt og helt "vanlig".

Anonymkode: 575bf...837

Ingen årsak? Hvordan kan det egentlig være ingen årsak? Hjertet bare stopper opp uten grunn? 

Skummelt.

Anonymkode: 45b88...dee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg . Hjertet stoppet plutselig under en treningsøkt. Heldigvis var jeg ikke alene slik som jeg var 80 % av treningene mine. Opererte inn pacemaker, men har aldri kommet tilbake på det nivået jeg var. er fremdeles mye dårlig og sliter med hjerterytmen. Er nå 31. 

Anonymkode: 32e60...f5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axl Rose
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er flere å flere unge som kommer inn på hjerte posten  på sykehuset  der jeg jobber. Er ofte unge som trener eller spiller sport.  De er ofte tynne og ser sunde ut. Men har fått hjerteproblemer av ukjente grunner på trening.  Sportsdrikker har også vært en grunn.

Anonymkode: 3512d...983

Kjipt. Skal jo være sunt å trene, men skremmer ikke meg til å trene mindre. Dagen blir ikke den samme uten. Hvorfor har sportsdrikker noe å si? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men folkens.

Gikk inn på FHI sin side og sjekka antall som ble drept av hjerterelaterte sykdommer ifkor, 20-24. Og det var 3 stk.

Stemmer dette? 3 stk fikk altså hjertestans av 180000 i denne aldersgruppa?

Anonymkode: 45b88...dee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...