Gå til innhold

Hvordan kan jeg treffe kvinner når jeg jobber hver dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hører konstant her på KG om kvinner som hater så sykt at menn skal "prøve å sjekke dem opp" på treningssenter (dvs prate med dem) så det tror jeg ikke er så lurt :P

Anonymkode: f2434...796

Ja kanskje det 🤔 men du ser og merker fort om det er ei som er interessert da. Vil hun at du skal komme bort og prate så får du nok et blikk 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du behøver ikke trene hver dag da. Tre ganger i uka holder, den ene kan du ta på dagtid i helga. Da har du masse kvelder til å finne på ting. Skaff deg noen hobbyer, alle de single gutta jeg kjenner tilbringer ganske mye tid ute, på quiz, øl med venner, eller alene for den del, kurs, sport etc. Sosiale sporter vil også til en viss grad erstatte trening. 

Anonymkode: f79b2...2fa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Minitroll skrev:

Deg om det, flott at du gidder alt dette.. Noen er ikke superutadvendte, og har en jobb de blir mentalt sliten av. 

Selv orker jeg heller ikke veldig mye etter jobb. Har mye kveldsjobbing dvs mellom 12:00 og 22:00 er okkupert av jobb/reise. Da er det ikke mye igjen av dagen. 

Ts: Du får rett og slett forhøre deg litt med kollegaer om de kjenner noen single damer.

Jeg er ikke superutadvent, og gjør ikke alt hele tiden. Men i løpet av en måned er jeg innom de fleste aktivitetene. Poenget var mer enn at kun jobb og trening er litt snevert.  Man kan jo bruke helgene/fridager til andre ting også.

Anonymkode: ddd46...4dd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det blir helt umulig. Det er derfor de eneste mennene som treffer bra damer er arbeidsledige eller uføre :scorpis:

Anonymkode: 8b0ba...214

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg innser at jeg har har hatt en snever tankegang her. 

Jeg møter jo ikke kvinner når alt jeg gjør er å jobbe, trene og sove. Jeg er enig, det er kjedelig. Jeg har vært såpass "trangsynt" og trodd at kvinnen bare dukker opp. 

Som nevnt i tråden her, så må jeg vel fysisk oppsøke der jenter er. Jeg er ikke medlem i noe organiserte aktiviteter, og der er vel kanskje første steg? Men hva kan det være?

Røde Kors + andre tilsvarende er ikke aktuelt for min del - da dette ikke er noe som interesserer meg. 

Men det må jo være noe innen tur kanskje da? Det er jo gøy og samtidig noe som appellerer til mange andre også. Da har vi en felles interesse på en måte. 

Jeg må ut av komfortsonen. Jeg må være der kvinnene er (ikke sant?. Jeg må ut av den vanlige bobla (sove, jobb, trene). 

Men hvordan komme igang? 

Denne tråden gir meg inspirasjon til å virkelig ta grep. 

-Trådstarter-

Anonymkode: a6ccc...b5b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ok, jeg innser at jeg har har hatt en snever tankegang her. 

Jeg møter jo ikke kvinner når alt jeg gjør er å jobbe, trene og sove. Jeg er enig, det er kjedelig. Jeg har vært såpass "trangsynt" og trodd at kvinnen bare dukker opp. 

Som nevnt i tråden her, så må jeg vel fysisk oppsøke der jenter er. Jeg er ikke medlem i noe organiserte aktiviteter, og der er vel kanskje første steg? Men hva kan det være?

Røde Kors + andre tilsvarende er ikke aktuelt for min del - da dette ikke er noe som interesserer meg. 

Men det må jo være noe innen tur kanskje da? Det er jo gøy og samtidig noe som appellerer til mange andre også. Da har vi en felles interesse på en måte. 

Jeg må ut av komfortsonen. Jeg må være der kvinnene er (ikke sant?. Jeg må ut av den vanlige bobla (sove, jobb, trene). 

Men hvordan komme igang? 

Denne tråden gir meg inspirasjon til å virkelig ta grep. 

-Trådstarter-

Anonymkode: a6ccc...b5b

Hvis du liker turer er turistforeningen en mulighet. 

Anonymkode: ddd46...4dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 19.1.2018 den 10.32, Uni skrev:

Det kalles prioritering. Du blir ikke kjent med nye folk hvis du bare bruker tiden på jobb og trening.
Det er allerede gitt en drøss med tips i tråden her om hva andre folk gjør - folk gjør ikke som deg, de gjør mer.
Ja, det er lite tid mellom tidspunktet du slutter på jobb og tidspunktet du skal legge deg, men ikke så lite at du ikke kan variere hva du bruker fritiden til. Hvorfor bruke ALT av fritid på trening, hver eneste dag og hver eneste helg? Hvorfor bytter du ikke ut noen dager med sosiale aktiviteter?
Å drive slik du beskriver blir som å spise brødskiver med ost hver eneste dag, og klage på at du ikke vet hvordan folk har tid\plass til andre pålegg. Alt du trenger å gjøre er å variere!

Du har rett! Les innlegget mitt over. 

På 19.1.2018 den 11.45, AnonymBruker skrev:

Turistforeningen sine singelturer kanskje? 

Ellers hvordan er drømmedama da?

Anonymkode: 2798d...74e

Ja, godt forslag! 

Drømmedama er gjerne litt introvert, omgjengelig og hyggelig. 

Anonymkode: a6ccc...b5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JakeGreen

Oppsøk situasjoner hvor jenter finnes og prat med de. Det kan være så enkelt som å ta en tur på kafé, en handletur på kjøpesenter eller lignende eller ta en omvei hjem fra jobb gjennom et befolket område.

Jeg møtte kjæresten min mer eller mindre på åpen gate. Tok høflig kontakt, sa jeg hadde lagt merke til henne og hadde lyst å si hei. Småpratet litt, sa jeg hadde lyst å treffe henne igjen og utvekslet nummer. Før dette møtte jeg mange andre jenter på lignende måter. 

For meg og noen få andre er dette den foretrukne måten å treffe jenter på, men det er nok ikke helt vanlig her til lands.
:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.1.2018 den 12.03, AnonymBruker skrev:

Man må rett og slett justere forventningene. Satse på nettdating eller helgekjæreste, for virkeligheten for mange i dag er at 99% av tiden dreier seg om kun jobb. 

Har samme problemet, jobber ræven av meg, på den måten kom jeg meg gjennom skilsmissen som jeg nå offisielt er ferdig med :) Det ble dyrt, men verdt hver eneste krone. Så nå blir det kanskje dating fremover, men det skal skje saaaaaaaaaaaakte. Når jeg har fri, så reiser jeg en del, så da er det å være åpen og kontaktsøkende hele tiden. Så skjer det som skjer, og det blir da noen byturer, vennefester og lignende. Der treffer man folk.

Anonymkode: b34f6...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme problemet som TS, men er livredd for å ta kontakt med damer på feil sted eller feil tidspunkt.

Virker som det fins massevis av uskrevne regler for når man kan ta kontakt med damer, og jeg skjønner ingenting av disse

reglene.

Anonymkode: 2f1c1...0cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, JakeGreen skrev:

Oppsøk situasjoner hvor jenter finnes og prat med de. Det kan være så enkelt som å ta en tur på kafé, en handletur på kjøpesenter eller lignende eller ta en omvei hjem fra jobb gjennom et befolket område.

Jeg møtte kjæresten min mer eller mindre på åpen gate. Tok høflig kontakt, sa jeg hadde lagt merke til henne og hadde lyst å si hei. Småpratet litt, sa jeg hadde lyst å treffe henne igjen og utvekslet nummer. Før dette møtte jeg mange andre jenter på lignende måter. 

For meg og noen få andre er dette den foretrukne måten å treffe jenter på, men det er nok ikke helt vanlig her til lands.
:) 

Slik du møtte din kjæreste virker naturlig fremgangsmåte :) Dere har møttes flere ganger, fått øyekontakt. Da virker det kanskje mer korrekt og "lovlig" å si hei i det minste.  Basert på at du hadde lagt merke til henne flere ganger før, så er det ikke usannsynlig hun har sett deg også, tenker jeg da

Anonymkode: a6ccc...b5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JakeGreen

Vi hadde aldri møttes før. Så henne for første gang noen minutter tidligere, men det er riktig at vi fikk kort øyekontakt én gang, dog ikke et vennlig blikk fra hennes side.

Men, jeg så noe jeg likte og gikk for det. Og det betalte seg.

Jeg tror du venter forgjeves på den perfekte mulighet som aldri kommer til å dukke opp. Var slik selv for mange, mange år siden før jeg bestemte meg for å manne meg opp. 
:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, JakeGreen skrev:

Vi hadde aldri møttes før. Så henne for første gang noen minutter tidligere, men det er riktig at vi fikk kort øyekontakt én gang, dog ikke et vennlig blikk fra hennes side.

Men, jeg så noe jeg likte og gikk for det. Og det betalte seg.

Jeg tror du venter forgjeves på den perfekte mulighet som aldri kommer til å dukke opp. Var slik selv for mange, mange år siden før jeg bestemte meg for å manne meg opp. 
:) 

Ok, interessant! :) 

Du bare gikk rett på sak - rett og slett? 

 

Anonymkode: a6ccc...b5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minesveiper

Jeg synes det er svært misforstått at folk tror at menn med gode jobber automatisk blir attraktive for damer. Man blir ikke en storsjarmør av å sitte 10 + timer på skolen for å få snittet som trengs til å bli headhunted. Man blir storsjarmør av å være aktiv, sosial og engasjert i ting. Folk tror også at det er samme tilstander i Usa som det er i Norge noe det ikke er da det er langt større lønnsforskjeller mellom de som har høyere utdanning og de som ikke har det i Usa. Dette utgjør en betydelig forskjell, og derfor er høyere utdanning ikke like viktig i Norge som i Usa. En kjekk mann med fagbrev utkonkurrerer en normal mann med høyere utdanning.

Som du merker ts kommer du ikke til å møte noen damer med mindre du er aktiv på sosiale arenaer. Du burde bruke nettdating og tinder til å supplementere, men du kan ikke forvente den helt store responsen på disse arenaene med mindre du er blant topp 20% mennene som er over gjennomsnittlige attraktive. Du får mest igjen for tiden du legger ned i dette hvis du lærer deg å sjarmere damer i virkeligheten. Finn ulike aktiviteter å gå på i byen du bor i. Det kan være alt fra standup til politiske arrangementer. 

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JakeGreen
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ok, interessant! :) 

Du bare gikk rett på sak - rett og slett? 

 

Anonymkode: a6ccc...b5b

Rett og slett!
:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 21.1.2018 at 8:50 PM, JakeGreen said:

Oppsøk situasjoner hvor jenter finnes og prat med de. Det kan være så enkelt som å ta en tur på kafé, en handletur på kjøpesenter eller lignende eller ta en omvei hjem fra jobb gjennom et befolket område.

Jeg møtte kjæresten min mer eller mindre på åpen gate. Tok høflig kontakt, sa jeg hadde lagt merke til henne og hadde lyst å si hei. Småpratet litt, sa jeg hadde lyst å treffe henne igjen og utvekslet nummer. Før dette møtte jeg mange andre jenter på lignende måter. 

For meg og noen få andre er dette den foretrukne måten å treffe jenter på, men det er nok ikke helt vanlig her til lands.
:) 

Kvinne her, og skulle ønske dette var litt mer vanlig her til lands :)

Anonymkode: beefc...c32

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

22 timer siden, Minesveiper skrev:

Jeg synes det er svært misforstått at folk tror at menn med gode jobber automatisk blir attraktive for damer. Man blir ikke en storsjarmør av å sitte 10 + timer på skolen for å få snittet som trengs til å bli headhunted. Man blir storsjarmør av å være aktiv, sosial og engasjert i ting. Folk tror også at det er samme tilstander i Usa som det er i Norge noe det ikke er da det er langt større lønnsforskjeller mellom de som har høyere utdanning og de som ikke har det i Usa. Dette utgjør en betydelig forskjell, og derfor er høyere utdanning ikke like viktig i Norge som i Usa. En kjekk mann med fagbrev utkonkurrerer en normal mann med høyere utdanning.

Som du merker ts kommer du ikke til å møte noen damer med mindre du er aktiv på sosiale arenaer. Du burde bruke nettdating og tinder til å supplementere, men du kan ikke forvente den helt store responsen på disse arenaene med mindre du er blant topp 20% mennene som er over gjennomsnittlige attraktive. Du får mest igjen for tiden du legger ned i dette hvis du lærer deg å sjarmere damer i virkeligheten. Finn ulike aktiviteter å gå på i byen du bor i. Det kan være alt fra standup til politiske arrangementer. 

En høyere utdannelse (med en viss prestisje eller nytte) kan fortsatt utgjøre en forskjell i Norge, alt annet likt. Ikke noe galt i å være håndverker altså, det er en viktig jobb med mange bra menn der også, men det gir jo faktisk ikke den samme "imponert-vibben" som en som f. eks. har en bra høyere utdannelse med dertil ok/bra jobb. Det er faktisk overraskende mange kvinner som gir uttrykk for at de primært ønsker en mann med høyere utdannelse, om ikke annet fordi mange kvinner har det selv, og derfor ønsker noen "på samme nivå", eller som kan møte dem med den samme forståelsen og akademiske ballasten. Det betyr selvsagt ikke at man skal legge inn årene dersom man har en fagutdannelse, men det er ofte enklere å imponere dersom man har høyere utdannelse og en karriere som hører til. 

Det er jo heller ikke slik at gjennomsnitsstudenten bruker 10+ timer hver eneste dag, og aldri har tid til å sosialisere, snarere tvert imot, det er jo under studenttiden mange faktisk har tid til å være litt sosial. Vil heller påstå at det er vanskeligere å få tid til dating dersom man er håndverker. Mange jobber lange dager, ute i all slags vær, og mange jobber på anlegg og utbyggingsprosjekter som ikke er spesielt sentrale. Dermed er det heller ikke så lett å finne tid til å sosialisere etter en endt arbeidsdag. 

Anonymkode: 0e3c4...8e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper
5 hours ago, AnonymBruker said:

En høyere utdannelse (med en viss prestisje eller nytte) kan fortsatt utgjøre en forskjell i Norge, alt annet likt. Ikke noe galt i å være håndverker altså, det er en viktig jobb med mange bra menn der også, men det gir jo faktisk ikke den samme "imponert-vibben" som en som f. eks. har en bra høyere utdannelse med dertil ok/bra jobb. Det er faktisk overraskende mange kvinner som gir uttrykk for at de primært ønsker en mann med høyere utdannelse, om ikke annet fordi mange kvinner har det selv, og derfor ønsker noen "på samme nivå", eller som kan møte dem med den samme forståelsen og akademiske ballasten. Det betyr selvsagt ikke at man skal legge inn årene dersom man har en fagutdannelse, men det er ofte enklere å imponere dersom man har høyere utdannelse og en karriere som hører til. 

Det er jo heller ikke slik at gjennomsnitsstudenten bruker 10+ timer hver eneste dag, og aldri har tid til å sosialisere, snarere tvert imot, det er jo under studenttiden mange faktisk har tid til å være litt sosial. Vil heller påstå at det er vanskeligere å få tid til dating dersom man er håndverker. Mange jobber lange dager, ute i all slags vær, og mange jobber på anlegg og utbyggingsprosjekter som ikke er spesielt sentrale. Dermed er det heller ikke så lett å finne tid til å sosialisere etter en endt arbeidsdag. 

Anonymkode: 0e3c4...8e2

Jeg leste undersøkelser fra nettdating og speedating som viste at utseende på mannen var viktigst, personligheten var nr 2, og inntekt kom på en tredje plass når det kom til hva som hadde størst påvirkning når det gjaldt mannens attraktivitet. Jeg mener at I Norge er høyere utdanning mer et symbol på at du til en viss grad tilhører den intellektuelle siden mer enn den praktiske. Jeg gjorde noen søk på et par fagutdannelser og de tjener ca like mye som diverse jobber en må ha høyere utdanning for å få. Dette er et av hovedelementene i min argumentasjon, for i Usa for eksempel får du ikke bare en symbolsk fordel, men den høyere utdanningen gir utslag i bedre levevilkår fordi lønningene er bedre sånn generelt for de som har høyere utdanning. I det sosialdemokratiske samfunnet er lønnsforskjellene mindre og derfor gir det ikke samme utslag å ha høyere utdanning i disse samfunnene når det kommer til hvor attraktiv en mann er.

Det jeg føler du sier er at like barn leker best, og det er jeg til en viss grad enig i, men saken er at majoriteten av befolkningen i Norge har ikke høyere utdanning. Utseende og personlighet kommer i første rekke, og dersom en som mann har mangler i disse kategoriene vil han slite uansett om man har høyere utdanning eller ikke. 

5 hours ago, AnonymBruker said:

Det er jo heller ikke slik at gjennomsnitsstudenten bruker 10+ timer hver eneste dag, og aldri har tid til å sosialisere, snarere tvert imot, det er jo under studenttiden mange faktisk har tid til å være litt sosial. Vil heller påstå at det er vanskeligere å få tid til dating dersom man er håndverker. Mange jobber lange dager, ute i all slags vær, og mange jobber på anlegg og utbyggingsprosjekter som ikke er spesielt sentrale. Dermed er det heller ikke så lett å finne tid til å sosialisere etter en endt arbeidsdag. 

Anonymkode: 0e3c4...8e2

Det er sant, men da får man heller ikke jobben som gir super høy sosial status som kvinner i Norge er så "opptatt" av (bare tull i mine øyne). Det eneste jeg er enig i har stor betydning er kjendisstatus. Grunnen til at svært mange mannlige akademikere sliter når det kommer til damer er fordi de ikke er utadvente, og særlig sosiale. Fordi initiativbyrden generelt ligger hos mannen favoriseres menn som er utadvente og frempå. Det at en mann er utadvent og frempå er langt viktigere for hans suksess enn om han har høyere utdanning eller ikke, gitt at han er oppegående og har sosiale antenner ellers. Denne tråden er et godt eksempel på det hvor ts virker å være en seriøs fyr som trener og jobber mye. Det hjelper ikke han at han har livet sitt på stell når han ikke er sosial og møter kvinner noen steder. Kvinner kommer ikke til å oppsøke han i det daglige, det er han som må oppsøke dem. 

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt artig å lese om alle dem som mener kvinner har inntekt hos mann høyt opp på lista. Og det stemmer nok på veldig mange også! Hver dag lønner jeg mange mange mennesker i ALLE bransjer, fra hjelpere i klesbutikk til selgere, leger, elektrikere, snekkere, konsulenter, direktører osv osv. Til dere damer som venter på han tynne, spinkle i dress med rosa skjorte; dere bør ikke fraskrive norske håndtverkere ;-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...