Gå til innhold

Jeg ble kalt for tøffel.


Tøytigern

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På 18.1.2018 den 18.55, Tøytigern skrev:

Med andre ord er det innafor at "Nå står vi faktisk i garasjen og bytter bremsevæske på ABC sin bil, så... Nei." Jeg ser for meg at det blir laber stemning av sånt. Jeg er redd for laber stemning i heimen.

Ja det er innafor syns jeg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.1.2018 den 19.28, Tøytigern skrev:

De mener det er jeg som er... tøffel. Ikke at det er noe galt med henne, men at det er vimsete og distré av henne å gjøre noe sånt. Men at jeg burde la være å følge opp og be henne bake ferdig bollene seinere.

Ja altså hun må jo lære å planlegge bedre. Som f eks det med mensen. Hun vet jo ca når mensen skal komme og da må man jo huske å kjøpe inn tamponger før den kommer. Og det med bolledeigen. Neste gang får hun sjekke at hun har alt hun trenger før hun begynner å bake. Og så tenker jeg. Var det så viktig å bake boller akkurat da...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleprinsesse

Først og fremst. Er disse gutta single? nettopp. Mest sannsynlig har de 2 klumper ved pungen med *kvinnehaterduft* som de gjerne liker å bruke. De skal fremheve seg selv, ved å vise at de er bedre og ikke har noen hjemme. Selvom det ikke er noe å skryte av. Det høres ut som at du også er med menn som har feil "innvirkning" for deg. For nå tar du deg nært av dette, og det bør du ikke. For de er noen duster. Gjør det som føles rett for deg! Tøffel er når du gjør ting dama ber deg om, men som du ikke har lyst til eller ikke er enig i - men som du likevel velger og gjøre, for å gjøre dama blid/slippe bråk i heimen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Lilleprinsesse skrev:

Først og fremst. Er disse gutta single? nettopp. Mest sannsynlig har de 2 klumper ved pungen med *kvinnehaterduft* som de gjerne liker å bruke. De skal fremheve seg selv, ved å vise at de er bedre og ikke har noen hjemme. Selvom det ikke er noe å skryte av. Det høres ut som at du også er med menn som har feil "innvirkning" for deg. For nå tar du deg nært av dette, og det bør du ikke. For de er noen duster. Gjør det som føles rett for deg! Tøffel er når du gjør ting dama ber deg om, men som du ikke har lyst til eller ikke er enig i - men som du likevel velger og gjøre, for å gjøre dama blid/slippe bråk i heimen.

Om du leser lengre opp så er de ikke det. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil mye heller ha en Tøytiger med tøfler framfor en bulldozer som ikke bryr seg om kjæresten sin. 

Syns du høres ut som en veldig god mann for kona di @Tøytigern :ninuskapus:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Polly Ester skrev:

Jeg vil mye heller ha en Tøytiger med tøfler framfor en bulldozer som ikke bryr seg om kjæresten sin. 

Syns du høres ut som en veldig god mann for kona di @Tøytigern :ninuskapus:

Fins en gylden middelvei da... jeg syns ts behandler dama si som et hjelpesløst barn

Endret av Maleficenta
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Maleficenta skrev:

Fins en gylden middelvei da...

Selvfølgelig. Men jeg vil heller ha en tøytiger med tøfler framfor en bulldozer allikevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleprinsesse
3 minutter siden, Maleficenta skrev:

Om du leser lengre opp så er de ikke det. 

Da er de duster, slik som jeg skrev. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleprinsesse
1 minutt siden, Maleficenta skrev:

Fins en gylden middelvei da... jeg syns ts behandler dama si som et hjelpesløst barn

Poenget er at han må gjøre det som føles riktig for han. Selvom han virker som en tøffel for en annen, så kan det føles helt naturlig for TS. Man skal forøvrig ikke la seg påvirke av andre, og gjøre det man selv syns føles naturlig for en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Lilleprinsesse skrev:

Poenget er at han må gjøre det som føles riktig for han. Selvom han virker som en tøffel for en annen, så kan det føles helt naturlig for TS. Man skal forøvrig ikke la seg påvirke av andre, og gjøre det man selv syns føles naturlig for en.

Syns ikke det høres ut som det føles riktig for han. Syns det høres ut som han er redd for at det blir kjipt i heimen om han ikke alltid kommer løpende.

Jeg sier ikke st hun er urimelig men det virker som at han tror hun krever mer av han enn hun egentlig gjør. Jeg er sikker på at hadde han bedt henne vente litt med ting av og til så hadde ikke hun blitt sur. Men ts er føre var i tilfelle. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Lilleprinsesse skrev:

Da er de duster, slik som jeg skrev. 

Er de duster fordi de ikke ditcher vennene sine for kjæresten uansett hva det er?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleprinsesse
2 minutter siden, Maleficenta skrev:

Syns ikke det høres ut som det føles riktig for han. Syns det høres ut som han er redd for at det blir kjipt i heimen om han ikke alltid kommer løpende.

Jeg sier ikke st hun er urimelig men det virker som at han tror hun krever mer av han enn hun egentlig gjør. Jeg er sikker på at hadde han bedt henne vente litt med ting av og til så hadde ikke hun blitt sur. Men ts er føre var i tilfelle. 

Da er jo saken en helt annen. Da er jeg jo enig med deg, til og med. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lilleprinsesse
2 minutter siden, Maleficenta skrev:

Er de duster fordi de ikke ditcher vennene sine for kjæresten uansett hva det er?

Oppførselen dems er dustete, mente jeg.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dama høres jo helt ubegripelig hjelpesløs ut. Ringer hun virkelig for å få deg til å kjøre henne hjem når hun har vært ute å handle, eller fordi hun ikke finner TV - kanalene, mens hun vet at du er med kompiser? I alle dager?

Cluet er jo at du selv skriver at du ikke tør å si nei, fordi du er redd for å skape dårlig stemning. Hva så om det blir litt dårlig stemning? Tåler ikke ekteskapet deres det? Tror du hun går fra deg, mannen som hun har et barn med, fordi du ikke drar flaks hjem fra kameraten din fordi hun ikke finner nøklene sine? (Igjen, en helt bisarr ting å ringe deg om). 

Ja, du er en tøffel. 

Anonymkode: e9d39...723

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axl Rose
2 timer siden, Trude.lutt skrev:

Tror kanskje denne kompisen så etter en unnskyldning, sån at han kunne gå hjem.....🤤

Hvem vet:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dere har vel fått med dere at selv om dama hans spør Ts om tullete ting til hjelp så ber han henne spørre noen andre og hvor hun da ikke blir sur etc for det og gjør som han sier?  Man blir vel heller tøffel hvis man lar seg påvirke av umodne guttevalper som blander seg inn og som ikke har noe med det og gjøre, og ender opp med å gå etter pipa dems for å bli godtatt av dem. 

Anonymkode: a43c7...a88

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, igjen folket. :)

Takker så masse for responsen. Tok en samtale her i heimen om at gutta mener jeg er for ivrig helt på den hvite hesten og at de mener jeg tøfler og at tøflingen min er irriterende. Hun ble ganske så fornærmet. Jeg nevnet det med at det er lite respektfullt overfor dem å bryte opp fra noe vi har avtalt for å dra hjem og fikse, dra og hente, kjøpe noe osv. At det bør kunne vente til jeg er tilbake fra avtaler. Joda, hun så den. Men jeg så at hun var litt snurt og spurte om hun mente de var en smule kvinnefiendtlig innstilt. (Jeg vet hun er imot en av dem, pga holdningene hans.)Jo, hun syns det. Så sa hun at det ikke var noe særlig å bare plutselig begynne å være tøffel for dem og gjøre det de sa. Men hun skjønte at det var litt ego av henne å be meg komme hjem fra noe, for å hjelpe med ting eller sånt. Feks da hun skulle kjøpe juletre. (Det er forresten en annen historie. Trenger ikke gå nærmere inn på den. Men dere skjønner tegninga.)

Så viste jeg tråden til henne og hun har lest den og bestemt seg til å forsøke å bryte opp det mønsteret med å alltid sjekke ting med meg, feks. Sende en mld og spørre om noe er greit for meg, før hun ordner.(Juletrehistorien var sånn. Hun ville ikke velge tre uten at jeg hadde sett på det.)

Så er det blitt lørdag og hun er ute på shopping og skal hentes til en avtalt tid. Fikk nylig en snap til tlf med spørsmål "Denne eller den?" (Med tanke på et klesplagg til ungen.) Jeg begynte å titte på det og taste inn spørsmål om hva prisen var. Da kom det plutselig en ny mld. "Sorry! Jeg fikser det. Glemte meg. Tar denne."  

Så jeg vil si vi er på veien til noe bedre. (Glemte meg jo jeg, også... :fnise:

 

:kghjerte:

Endret av Tøytigern
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter i det minste veldig pris på at kjæresten stiller opp for meg når jeg trenger det. Han er ikke en "tøffel" av den grunn, han kan jo si sin mening, han setter foten ned dersom det er noe han ikke vil. Jeg tvinger han ikke til noe, men vi har et sunt og fint forhold der han foretrekker å komme hjem til meg etter en tur på byen med gutta i stedet for å stikke på nach og leke bavian med resten av gjengen. Må da være lov det? 

Jeg tror menn må lære at det ikke er flaut overfor kompisgjengen at man er en omsorgsfull person som tar vare på forholdet sitt. Det er nemlig en rekke menn som har blitt dumpa eller mista kjæresten til en annen fyr, fordi de ikke har pleiet forholdet eller vært der for kjæresten sin. Og vi kvinner må kanskje lære å sette mer pris på disse mennene, og også innse at de må få ha en stemme. De må få ha en like stor rett til å bestemme som vi har. Og noen ganger må vi gå med på de litt absurde idèene selv om vi kanskje helst skulle gjort/kjøpt noe annerledes.

Anonymkode: 8e03b...a1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Maleficenta skrev:

Ja altså hun må jo lære å planlegge bedre. Som f eks det med mensen. Hun vet jo ca når mensen skal komme og da må man jo huske å kjøpe inn tamponger før den kommer. Og det med bolledeigen. Neste gang får hun sjekke at hun har alt hun trenger før hun begynner å bake. Og så tenker jeg. Var det så viktig å bake boller akkurat da...

Vi snakket om akkurat det. Hun sa det faktisk selv. Om flere ting. "Kan du kjøpe med xyz?" er feks noe hun skal prøve å spørre om på forhånd, og vente på å få, når jeg da er tilbake. Eller putte på handleliste og kjøpe selv. Vi har liksom kommet inn i en dårlig vane med å bare fikse litt på impuls, gjennom uka... Men vi bør planlegge bedre.

Dessuten så handler det jo også om å ville snakke med den andre om hva vi gjør og tenke på, selv når vi ikke er sammen. Så der bør vi tåle å være litt fra hverandre, om det gir mening. Det er bare at det er så enkelt å sende en snap eller et spørsmål med tlf og få svar. Så da gjør vi det... En dårlig vane. altså. Så nå er det liksomt bestemt at hvis det skal bakes, så må hun kjøpe alt først. Vil hun ha hjelp med å programmere TV'n så må hun feks be om det, når noen er der og kan gjøre det.

Og det med garasjen må vi bare finne ut av. Vi har ikke kommet på en løsning på det. Hun få den ikke alltid opp på egenhånd, for det blir for tungt.

Endret av Tøytigern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...