Gå til innhold

Jeg ble kalt for tøffel.


Tøytigern

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Rainstorm skrev:

Jeg vil si at for å ikke være tøffel i dette scenarioet så lyer du ikke og følger vennene dines pipe bare fordi de blåser i den. Om du nå endrer deg bare fordi de har sagt det, så er det jo nettopp dét som er å være en tøffel. Om du virkelig ikke er en tøffel står du på ditt og sier at du gjør dette med glede og hengivenhet, at det ikke handler om å følge ordre, men at du gleder deg over å komme hjem til kona di. 

Du kan jo også si noe om at hvis de skulle ønske du brukte mer tid med dem og ikke forsvant så fort fra deres sammenkomster hadde det vært bedre at de sa det enn å rakke ned på deg. Å ikke være tøffel betyr å stå opp for seg selv, ikke å snu med vinden. 

Ellers virker det enten som vennene dine er misunnelige på ditt forhold med kona, og at du heller vil være med henne, eller eventuelt bare at de synes du er for lite opptatt av å ivareta vennskapet med dem. 

Nettopp 👍 

Anonymkode: a43c7...a88

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ordet "tøffel" som et slags skjellsord hører man kun fra andre menn. Gjerne single menn som sliter på damefronten med å få noen til å være i forhold med de fordi de er så egoistiske og barnslige og alltid prioriterer gutta fremfor familien.

Vær stolt av at du er en mann med de riktige og verdiefulle prioriteringene i behold og setter familien og kjæresten din først!
Neste gang de disser deg for å dra hjem så kan du gi dem et stikk tilbake om at du i det minste får fitte i motsetning til de og har noen som bryr seg om deg når du blir gammel og grå istedet for å ende opp ensom og angrende sånn som dem :)

Anonymkode: 84f3d...4d1

Prioriteringer? Vi snakker om ei kone som ikke en gang kan kjøpe en pakke gjær på egenhånd, eller si fra når hun vil hentes på butikken... Ikke ei gravid/nybakt mor som trenger stell og støtte. Ærenende er meningsløst dill og han viser tydelig at vennene betyr lite for ham. Han sier at mange av vennene har partner de også, så de er jo ikke akkurat som om han er den eneste i gjengen som har kjæreste - eller får fitte, som du kaller det. En kan bry seg om kona selv om en tenker at hun kan kjøpe gjær selv. De fleste koner klarer faktisk å holde styr på gjærbeholdninga og skrive det opp på innkjøpslista, eller de sier: kan du kjøpe på tilbakeveien? Ikke kan du komme løpende selv om du satt midt i en to timers prate med gutta. 

Smil og vær glad for hver dag som går, så skal du se hvor mange venner du får. Selv om du glemmer at en og en er to, så må du aldri glemme å være snill og god. 

Anonymkode: c38ef...308

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som mange her sier - dere må finne en balanse. Dere er sikkert veldige glade i hverandre, og det er fint å stille opp for hverandre. Men alt med måte. Det kunne aldri falle meg inn å ringe hjem kjæresten for filleting som fint kunne vente. Er det viktige ting - selvsagt. Men at man ikke har gjær til bolledeigen eller ikke finner ut av kanalene på TV - det kan vente. Jeg ville aldri forstyrret kjæresten min med noe slik. 

Når man har en avtale med noen, eller er sammen med noen, så er det frekt å dra for alt mulig. Jeg hadde i alle fall synes det var superirriterende om en venn stadig forsvant fra det vi hadde avtalt fordi vennen må hjelpe samboeren med filleting. Jeg hadde følt meg utrolig nedprioritert - som at absolutt alt annet i verden var mer viktig enn meg og den tiden vi hadde planlagt sammen. TS, du må passe deg for å ikke bli en sånn venn. 

Kjæresten din høres lite selvstendig og litt "needy" ut. Som om hun liker å ha deg tilgjengelig hele tiden, og trenger bekreftelsen det gir at du slipper alt for henne. Da får hun bevist at du setter henne først. Tipper at hun kanskje bruker det litt også? Spiller hjelpesløs for at du hun skal få snakke med deg og du skal prioritere henne hver gang? 

Anonymkode: 61d73...ec1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du høres ut som en ekstrem versjon av en tøffel. Nesten som faren hennes. Ikke frekt ment. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Tøytigern skrev:

Hvis hun feks ringer meg, mens jeg er sammen med noen andre og spør om jeg kan komme og hjelpe fordi hun ikke klarer å få opp garasjeporten (den kan krangle litt) og hun skal kjøre et sted. Så drar jeg og hjelper. Eller hun ringer fortvilt og sier hun ikke har en eneste liten tampong i skapet, men har fått mens. Da drar jeg til butikken og kjøper og drar til henne med det. Hun kan også ringe og si at hun står midt oppe i en bolledeig men mangler en ingrediens, men barnet sover og hun vil ikke vekke det og dra ut, så da ringer hun og spør om jeg kan kjøpe det. Så da gjør jeg det. Hvis det ikke tar lengre tid enn at det er raskere at hun gjør det selv, da. Noen ganger spør jeg om hun ikke kan ringe moren sin eller en veninne. Og da gjør hun det. Så da lurer jeg på om hun ringer bare for å snakke sammen... 

Hvis hun ringer fordi barnet gråter og har vondt i øret og hun ikke vet hva hun skal gjøre, slipper jeg alt og drar. Det er det venner av meg som mener hun bør klare selv. Eller hun er ute og handler og trenger å hentes og kjøres hjem. Jeg pleier ikke å si et tidspunkt, men at hun skal ringe når hun skal hjem. Så da gjør hun det. Noe som får massiv kritikk blant mine (mannlige) venner.

 

Hun høres veldig lite selvstendig ut, egentlig.

Jeg har også en mann som er veldig hengiven og snill mot meg. Men han setter også grenser. 

Han kommer hvis jeg virkelig trenger det, men han avbryter ikke noe for slike ting som du beskriver. Alt det du beskriver handler om uselvstendighet og manglende planlegging fra hennes side. Du syr puter under armene hennes. Og det at du drar fra det du du holder på med sammen med kompiser for å hjelpe henne med ting hun helt fint klarer selv (med litt planlegging), det er helt feil for både deg, dama og kompisene. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Tøytigern skrev:

Med andre ord er det innafor at "Nå står vi faktisk i garasjen og bytter bremsevæske på ABC sin bil, så... Nei." Jeg ser for meg at det blir laber stemning av sånt. Jeg er redd for laber stemning i heimen.

Selvfølgelig er det lov! Du må ikke alltid være tilgjengelig og klar til dyst for dama di for da blir hun sprø. Kill them with kindness :laugh: 

Anonymkode: d3891...1c7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, Tøytigern skrev:

Med andre ord er det innafor at "Nå står vi faktisk i garasjen og bytter bremsevæske på ABC sin bil, så... Nei." Jeg ser for meg at det blir laber stemning av sånt. Jeg er redd for laber stemning i heimen.

Du er en tøffel fordi du mister deg selv i forholdet til damen. En del misforstår og tror mannen må være mer drittsekk, men det er bare fint å være snill og ha et ønske om å stille opp og gjøre livet lettere for kjæresten. Hvorfor skulle det være galt?

Tøffelhelten lar sin snillhet og godhet bli utnyttet. Du gjør det gjerne, og lar det være opp til henne å avgjøre om hun utnytter deg. Når du ikke setter dine grenser der selvrespekten beskyttes, så vil den andre benytte seg av det, uten at hun alltid er klar over det. De som observerer forholdet utenfra, ser at hun ikke behandler deg med respekt. Hun gjør det ikke av vond vilje, men fordi du ikke har satt grenser.

Når du ikke respekterer deg selv, vil også kvinnen få samme syn på deg etter hvert. Du tjener på å sette grenser, kvinnen tjener på det, og forholdet mellom dere tjener på det.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Axl Rose skrev:

Du skal hjelpe når det er noe viktig hun trenger hjelp til, ellers skal du ikke løpe med en gang dama trenger deg. Damer kan vente litt også. Det har de godt av.  Alt må ikke gjøres der og da. Er du opptatt så er du opptatt. 

Går dette begge veier? 

Anonymkode: dca5e...972

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sammen med verdens snilleste mann. Han gjør alt for meg, men jeg har aldri utnyttet dette. Vi har vært sammen i over 20 år. 

Har venninner som etter brudd har fått seg nye kjærester som er som min mann...... og etter en stund har jeg tatt en litt tøff  prat med de. "Når du er sammen med menn som Xxx så må du passe på å ikke utnytte dette" .Tror det er lett hvis du tidligere har vært i et dårlig forhold. 

Disse snille mannene kan lett bli utnyttet, men når de oppdager eller forstår at deres snillhet er blitt misbrukt..... Ja, da er de ferdig med deg for godt. 

Ps tror nok jeg er ganske snill og raus jeg også. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axl Rose
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Går dette begge veier? 

Anonymkode: dca5e...972

Ja så lenge det ikke er viktig. Det mange kvinner kommer med er som oftest ikke viktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Axl Rose skrev:

Ja så lenge det ikke er viktig. Det mange kvinner kommer med er som oftest ikke viktig. 

I din hjerne...... 

Til opplysning; det er ikke sån at menn sitter med definisjonsmakten på hva som er viktig/ikke viktig. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axl Rose
12 minutter siden, Trude.lutt skrev:

I din hjerne...... 

Til opplysning; det er ikke sån at menn sitter med definisjonsmakten på hva som er viktig/ikke viktig. 

Nei men alle vet vel hva som er veldig viktig og hva som kan vente. Så mye tull noen damer kommer med bare for å få han hjem eller ha makt over han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Trude.lutt skrev:

Til opplysning; det er ikke sån at menn sitter med definisjonsmakten på hva som er viktig/ikke viktig. 

Lett å glemme det, ja. Man skal respektere at den andre parten har sine egne rettmessige oppfatninger om hva som er viktig. Innen rimelighetens grenser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Axl Rose skrev:

Nei men alle vet vel hva som er veldig viktig og hva som kan vente. Så mye tull noen damer kommer med bare for å få han hjem eller ha makt over han. 

Du har et merkelig syn på kvinner og menn. Les det jeg skrev i innlegget over. Det med å ta hensyn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Axl Rose skrev:

Nei men alle vet vel hva som er veldig viktig og hva som kan vente. Så mye tull noen damer kommer med bare for å få han hjem eller ha makt over han. 

Så mye tull enkelte (taper-)menn kommer med for å ikke samarbeide i forholdet og hjelpe kvinnen fordi de tror det betyr å underkaste seg kvinnen og som kvinnehatere er det de siste dem gjør. Å si nei til å komme hjem når dama trenger det er det bare en drittsekk som gjør, og sånne får ikke akuratt et bra og harmonisk, langvarig forhold. Om dama sier nei til mannen så får hun jo en skyllebøtte av samme type mann om hvor dårlig kjæreste hun er. Gjør mot andre det du vil at de skal gjøre mot deg er den gyldne regel, og det er en selvfølge å ta hensyn til kjæresten sin, og ikke gi faen fordi nå er man med venner å gjør et eller annet meningsløst tullball! Tenk på det når dama er på vinkveld og ikke kommer hjem til avtalt tid kl 24, fordi det er så koselig, mens tvilligene har bæsja ned sengene og hyler og griner og mannen ikke får åpna boksen med babymat, og hun sier at "nei, jeg blir her så lenge jeg vil for det er så koselig å drikke oss drita og snakke tull".

Anonymkode: 84f3d...4d1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axl Rose
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så mye tull enkelte (taper-)menn kommer med for å ikke samarbeide i forholdet og hjelpe kvinnen fordi de tror det betyr å underkaste seg kvinnen og som kvinnehatere er det de siste dem gjør. Å si nei til å komme hjem når dama trenger det er det bare en drittsekk som gjør, og sånne får ikke akuratt et bra og harmonisk, langvarig forhold. Om dama sier nei til mannen så får hun jo en skyllebøtte av samme type mann om hvor dårlig kjæreste hun er. Gjør mot andre det du vil at de skal gjøre mot deg er den gyldne regel, og det er en selvfølge å ta hensyn til kjæresten sin, og ikke gi faen fordi nå er man med venner å gjør et eller annet meningsløst tullball! Tenk på det når dama er på vinkveld og ikke kommer hjem til avtalt tid kl 24, fordi det er så koselig, mens tvilligene har bæsja ned sengene og hyler og griner og mannen ikke får åpna boksen med babymat, og hun sier at "nei, jeg blir her så lenge jeg vil for det er så koselig å drikke oss drita og snakke tull".

Anonymkode: 84f3d...4d1

Alle skal hjelpe, men noe kan vente. F.eks hjelp til å henge opp et bilde kan vente. Løper ikke fra kompisene og rett hjem for å hjelpe kjerringa med det bilde når hun sier det. Det finnes en grense. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan dere ikke slutte? Dette er ikke noen mann/kvinne-debatt.

Anonymkode: b109a...70e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Axl Rose skrev:

Alle skal hjelpe, men noe kan vente. F.eks hjelp til å henge opp et bilde kan vente. Løper ikke fra kompisene og rett hjem for å hjelpe kjerringa med det bilde når hun sier det. Det finnes en grense. 

Har du opplevd dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Axl Rose skrev:

Ja

Tror kanskje denne kompisen så etter en unnskyldning, sån at han kunne gå hjem.....🤤

Endret av Trude.lutt
Feil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...