Gå til innhold

Jeg ble kalt for tøffel.


Tøytigern

Anbefalte innlegg

Du er jo ikke spesielt hyggelig om du slipper alt du har i hendene og stikker når du er sammen med dem, jeg skjønner de føler seg litt snurt når det skjer ofte.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

41 minutter siden, Tøytigern skrev:

Hvis hun feks ringer meg, mens jeg er sammen med noen andre og spør om jeg kan komme og hjelpe fordi hun ikke klarer å få opp garasjeporten (den kan krangle litt) og hun skal kjøre et sted. Så drar jeg og hjelper. Eller hun ringer fortvilt og sier hun ikke har en eneste liten tampong i skapet, men har fått mens. Da drar jeg til butikken og kjøper og drar til henne med det. Hun kan også ringe og si at hun står midt oppe i en bolledeig men mangler en ingrediens, men barnet sover og hun vil ikke vekke det og dra ut, så da ringer hun og spør om jeg kan kjøpe det. Så da gjør jeg det. Hvis det ikke tar lengre tid enn at det er raskere at hun gjør det selv, da. Noen ganger spør jeg om hun ikke kan ringe moren sin eller en veninne. Og da gjør hun det. Så da lurer jeg på om hun ringer bare for å snakke sammen... 

Hvis hun ringer fordi barnet gråter og har vondt i øret og hun ikke vet hva hun skal gjøre, slipper jeg alt og drar. Det er det venner av meg som mener hun bør klare selv. Eller hun er ute og handler og trenger å hentes og kjøres hjem. Jeg pleier ikke å si et tidspunkt, men at hun skal ringe når hun skal hjem. Så da gjør hun det. Noe som får massiv kritikk blant mine (mannlige) venner.

Ikke bare er du en soleklar tøttel, det er også helt idiotisk det du skal hjelpe henne med. 

Dette er eksempler på ting jeg ALDRI hadde ringt en kjæreste for at jeg skulle fikse. Det vil si, det hender at jeg ringer typen min hvis jeg er i trøbbel, men det er for å bli roa ned (og at han feks har et tips til hvor jeg kan ha lagt lommeboka/nøkler), ikke fordi han skal slippe alt og komme. Det tror jeg aldri jeg har bedt noen kjæreste om. 

Hvis dere har problemer med garasjeporten deres, får dere olje den eller fikse den ordentlig. Eller hun må parkere utenfor garasjen. Eller ta taxi den dagen, hvis hun ikke får ut bilen. Det er IKKE ditt problem. 

Hun kan ta en stor boks og fylle den med tamponger og/eller bind, og ha som regel at hun aldri skal se bunnen av den. Eller, enda billigere og bedre, kjøpe en menskopp som koster 200 kr og som hun kan ha for alltid bare hun koker den etter mensen.

Hun kan også ta en boks og fylle den med  gjærposer og ha den på et sentralt sted på kjøkkenet, da slipper hun ikke opp. Eller om hun konkret står der, la være å fullføre deigen til seinere - og fortsette på den (med oppvarmet kjøkken så gjæren får virke) seinere på dagen. Til en annen gang, så kan hun også finne fram alle ingrediensene FØR hun begynner å bake, da han hun utsette baksten om det ikke er gjær der.

Hvis barnet gråter og har vondt i øret, ringer man medisinsk personell; lege, legevakt etc. Eller man googler litt og finner tips online for lindring av ørevondt. Det hjelper ikke noe spesielt at du kommer, med mindre du er utdannet barnelege eller noe... Men jeg skjønner at hun kan ringe for å få litt trøst og for å høre at hun er tapper eller noe. Kan det funke, tror du?

Det siste punktet er stygt. Hun tar altså bussen og handler, og så skal du hente henne og varene på et helt ubestemt tidspunkt, sånn at kompisene dine ikke aner når møtet deres slutter? Nei, det går ikke an, altså.. Enten må hun ta bilden selv hvis hun skal handle (og du ta bussen begge veier), eller dere må avtale at klokka 3 skal du hentes, og så må du beregne at du får nok tid med kompisene dine før hun skal hentes.

Det virker som om dere trenger ikke bare mer selvstendighet, men også handllister og tidsplanleggere...

For Guds skyld, endre på livene deres, før dere sitter igjen med null venner og overtilpasser dere hverandre så mye at dere glemmer at dere er en person. 

 

Anonymkode: c38ef...308

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss hun gjengjelder din hengivenhet og dere to har balanse mellom å gi og ta mellom hverandre, så hadde jeg ikke brydd meg om hva kompiser mener viss jeg var deg. 

Forhold handler jo om å ha en balanse mellom å gi og ta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lava Anne skrev:

Asså, ut fra hva jeg kan lese synes jeg verken du eller henne virker ille i det hele tatt. Ja, så drar du hjem mer enn det som kanskje er nødvendig og burde ta deg sammen litt (tenker spesielt på dette med fjernkontroll og kanaler og sånn), men ellers synes jeg både du og hun høres ut som to bra personer som funker fint sammen og hjelper hverandre, og dere finner jo på masse hver for dere også. Som du skriver: dere er et bra team, og du har faktisk lyst til å dra hjem til henne. Det er bra, det vitner ikke om at det bare er frykt. Men hvis du fikser bremseveske hos noen, så kan du faktisk si at du må bli ferdig først. Og hvis hun har problemer med garasjeporten så kan hun også høre med naboen. Eller du kan lære henne hvordan man fikser den hvis det ikke er komplisert. Det kan godt hende hun lærer seg sånne ting hvis hun selv prøver litt lenger og ikke vet at du alltid er der og kommer løpende til. Ellers synes jeg du høres ut som en bra fyr. Det tøffelbegrepet er vel noe som en del gutter/menn slenger om seg uansett?

Jeg hadde ei venninne som var tøffel, mye mer tøffel enn deg, tipper jeg. Hun var helt fraværende da vi var med henne, virket ikke som hun fulgte med eller var interessert i oss lenger. DET var irriterende det. Følte hodet hennes var borte fra oss i alle de tre jævla årene de var sammen.

Jeg syns du beskriver bra hvordan jeg føler det. Jeg tror jeg skal ta en prat med henne om nettopp de tingene, at hun må vente til jeg kommer tilbake, eller prøve litt mere selv. Kjenner jeg henne rett, så klarer hun veldig mye mere enn hun gir meg inntrykk av. Det er bare at hun liker at jeg kommer og fikser... ;) Og jeg liker å komme å fikse. 

Det jeg er redd for er at kompiser skal oppleve at jeg har hodet mitt et annet sted. Per nå mener de visst heldigvis ikke det. De mener heller ikke at jeg nedprioriterer dem, sånn jeg har forstått når vi snakket rundt det. De synes heller ikke hun er en vanskelig dame, som krever helt urimelige ting. De mener bare at jeg er for ivrig til å være hennes "helt i skinnende rustning." De syns det er litt patetisk og litt irriterende. Og jeg har skjønt at de vet at hvis hun hadde vært singel så hadde hun fint fikset mange av disse tingene selv. Det er bare at jeg stiller opp. Så da "plystrer hun på han og han kommer løpende."

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort pluss at du stiller opp for dama når hun trenger det. Men jeg synes ikke situasjonene du beskriver faller inn under «trenger det». Når du stikker fra vennene dine fordi hun får den nye TVen til å fungere nedprioriterer du dem. Så jeg forstår vennene dine sin reaksjon.

Synes også oppførselen hennes er litt spesiell. Jeg hadde ikke forventet eller likt at kjæresten min kom løpende om han var opptatt for de tingene du nevner.

Men høres ut som dere har det bra sammen, så tipper det lett kan løses ved at dere prater sammen :)

Anonymkode: 40c9f...604

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Evilposelos skrev:

Du er jo ikke spesielt hyggelig om du slipper alt du har i hendene og stikker når du er sammen med dem, jeg skjønner de føler seg litt snurt når det skjer ofte.

Det er ikke bare det at jeg drar hvis hun ringer. De syns jeg er tøflete i alle mulige ting og de har visst ledd av meg en god stund. De sa feks at "Han tilber bakken hun går på" og at "Han kneler og ber om å få kysse hånden hennes"... Så de mener det handler om hvilken holdning jeg har til henne, da.

Endret av Tøytigern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Mass skrev:

Viss hun gjengjelder din hengivenhet og dere to har balanse mellom å gi og ta mellom hverandre, så hadde jeg ikke brydd meg om hva kompiser mener viss jeg var deg. 

Forhold handler jo om å ha en balanse mellom å gi og ta.

Vennskap handler også om å gi og ta. Og TS nedprioriterer venner for å gjøre unødvendige ærend for kona si, og tenker ikke en gang over at det er dumt før vennene sier fra om det. 

Anonymkode: c38ef...308

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke bare er du en soleklar tøttel, det er også helt idiotisk det du skal hjelpe henne med. 

Dette er eksempler på ting jeg ALDRI hadde ringt en kjæreste for at jeg skulle fikse. Det vil si, det hender at jeg ringer typen min hvis jeg er i trøbbel, men det er for å bli roa ned (og at han feks har et tips til hvor jeg kan ha lagt lommeboka/nøkler), ikke fordi han skal slippe alt og komme. Det tror jeg aldri jeg har bedt noen kjæreste om. 

Hvis dere har problemer med garasjeporten deres, får dere olje den eller fikse den ordentlig. Eller hun må parkere utenfor garasjen. Eller ta taxi den dagen, hvis hun ikke får ut bilen. Det er IKKE ditt problem. 

Hun kan ta en stor boks og fylle den med tamponger og/eller bind, og ha som regel at hun aldri skal se bunnen av den. Eller, enda billigere og bedre, kjøpe en menskopp som koster 200 kr og som hun kan ha for alltid bare hun koker den etter mensen.

Hun kan også ta en boks og fylle den med  gjærposer og ha den på et sentralt sted på kjøkkenet, da slipper hun ikke opp. Eller om hun konkret står der, la være å fullføre deigen til seinere - og fortsette på den (med oppvarmet kjøkken så gjæren får virke) seinere på dagen. Til en annen gang, så kan hun også finne fram alle ingrediensene FØR hun begynner å bake, da han hun utsette baksten om det ikke er gjær der.

Hvis barnet gråter og har vondt i øret, ringer man medisinsk personell; lege, legevakt etc. Eller man googler litt og finner tips online for lindring av ørevondt. Det hjelper ikke noe spesielt at du kommer, med mindre du er utdannet barnelege eller noe... Men jeg skjønner at hun kan ringe for å få litt trøst og for å høre at hun er tapper eller noe. Kan det funke, tror du?

Det siste punktet er stygt. Hun tar altså bussen og handler, og så skal du hente henne og varene på et helt ubestemt tidspunkt, sånn at kompisene dine ikke aner når møtet deres slutter? Nei, det går ikke an, altså.. Enten må hun ta bilden selv hvis hun skal handle (og du ta bussen begge veier), eller dere må avtale at klokka 3 skal du hentes, og så må du beregne at du får nok tid med kompisene dine før hun skal hentes.

Det virker som om dere trenger ikke bare mer selvstendighet, men også handllister og tidsplanleggere...

For Guds skyld, endre på livene deres, før dere sitter igjen med null venner og overtilpasser dere hverandre så mye at dere glemmer at dere er en person. 

 

Anonymkode: c38ef...308

Jeg skjønner hva du vil fram til. Men, og det er et men. Hvis ungen min har vondt i øret og trenger lege- da vil jeg vite om det. Og ja, garasjeporten er mitt problem. Det er min garasje... Og min kone. Så da er det mitt problem. Hvis hun ikke finner nøklene sine, så kan det hende jeg hadde dratt for å hjelpe henne å finen dem, men jeg kunne like gjerne bedt henne å spørre en veninne, og hun hadde godtatt det. Jeg tror det er mest for å snakke med meg om at hun ikke finner nøklene, at hun ringer.

Men at vi overtilpasser oss til hverandre.. Hm. Ja, det kan hende vi holder på med akkurat det. Og jeg skal be henne om vi kan avtale et tidspunkt for å hentes. Så må hun ta en kaffe eller noe, hvis det er igjen tid.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vennskap handler også om å gi og ta. Og TS nedprioriterer venner for å gjøre unødvendige ærend for kona si, og tenker ikke en gang over at det er dumt før vennene sier fra om det. 

Anonymkode: c38ef...308

:sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Tøytigern skrev:

Det er ikke bare det at jeg drar hvis hun ringer. de syns jeg er tøflete i alle mulige ting og de har visst ledd av meg en god stund. De sa feks at "Han tilber bakken hun går på" og at "Han kneler og ber om å få kysse hånden hennes"... Så de mener det handler om hvordan holdning jeg har til henne, da.

Du har jo en spesiell holdning til henne. Fint at du elsker henne, men du er så galant overfor henne at du blir blind for dine venners behov. 

Hvis venninna mi hadde oppført seg overfor oss venninner slik du er overfor dine venner, og løpt avsted hver gang typen ønsket det, hadde jeg sluttet å be henne med på ting. Seriøst. 

Anonymkode: c38ef...308

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stort pluss at du stiller opp for dama når hun trenger det. Men jeg synes ikke situasjonene du beskriver faller inn under «trenger det». Når du stikker fra vennene dine fordi hun får den nye TVen til å fungere nedprioriterer du dem. Så jeg forstår vennene dine sin reaksjon.

Synes også oppførselen hennes er litt spesiell. Jeg hadde ikke forventet eller likt at kjæresten min kom løpende om han var opptatt for de tingene du nevner.

Men høres ut som dere har det bra sammen, så tipper det lett kan løses ved at dere prater sammen :)

Anonymkode: 40c9f...604

Jeg tror det kan løses. Jeg fikk mange fine råd i denne tråden.

Tusen takk til dere alle. :smilyblomst:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Lava Anne skrev:

Asså, ut fra hva jeg kan lese synes jeg verken du eller henne virker ille i det hele tatt. Ja, så drar du hjem mer enn det som kanskje er nødvendig og burde ta deg sammen litt (tenker spesielt på dette med fjernkontroll og kanaler og sånn), men ellers synes jeg både du og hun høres ut som to bra personer som funker fint sammen og hjelper hverandre, og dere finner jo på masse hver for dere også. Som du skriver: dere er et bra team, og du har faktisk lyst til å dra hjem til henne. Det er bra, det vitner ikke om at det bare er frykt. Men hvis du fikser bremseveske hos noen, så kan du faktisk si at du må bli ferdig først. Og hvis hun har problemer med garasjeporten så kan hun også høre med naboen. Eller du kan lære henne hvordan man fikser den hvis det ikke er komplisert. Det kan godt hende hun lærer seg sånne ting hvis hun selv prøver litt lenger og ikke vet at du alltid er der og kommer løpende til. Ellers synes jeg du høres ut som en bra fyr. Det tøffelbegrepet er vel noe som en del gutter/menn slenger om seg uansett?

Jeg hadde ei venninne som var tøffel, mye mer tøffel enn deg, tipper jeg. Hun var helt fraværende da vi var med henne, virket ikke som hun fulgte med eller var interessert i oss lenger. DET var irriterende det. Følte hodet hennes var borte fra oss i alle de tre jævla årene de var sammen.

Enig med denne 👍 

Anonymkode: a43c7...a88

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du er fin jeg TS. Du åpner opp og legger ut om andres holdning til deg og ber om råd. Og tar de til deg på en høflig måte. Legg dette sammen med den fine tråden du lagde her om dagen så syns jeg du virker knall. Kanskje la damen klare litt mer selv da :hjerte:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Tøytigern skrev:

Jeg syns du beskriver bra hvordan jeg føler det. Jeg tror jeg skal ta en prat med henne om nettopp de tingene, at hun må vente til jeg kommer tilbake, eller prøve litt mere selv. Kjenner jeg henne rett, så klarer hun veldig mye mere enn hun gir meg inntrykk av. Det er bare at hun liker at jeg kommer og fikser... ;) Og jeg liker å komme å fikse. 

Det jeg er redd for er at kompiser skal oppleve at jeg har hodet mitt et annet sted. Per nå mener de visst heldigvis ikke det. De mener heller ikke at jeg nedprioriterer dem, sånn jeg har forstått når vi snakket rundt det. De synes heller ikke hun er en vanskelig dame, som krever helt urimelige ting. De mener bare at jeg er for ivrig til å være hennes "helt i skinnende rustning." De syns det er litt patetisk og litt irriterende. Og jeg har skjønt at de vet at hvis hun hadde vært singel så hadde hun fint fikset mange av disse tingene selv. Det er bare at jeg stiller opp. Så da "plystrer hun på han og han kommer løpende."

Tøffel eller ei, så høres du ut som en veldig god kjæreste! :)

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, miss summers skrev:

Syns du er fin jeg TS. Du åpner opp og legger ut om andres holdning til deg og ber om råd. Og tar de til deg på en høflig måte. Legg dette sammen med den fine tråden du lagde her om dagen så syns jeg du virker knall. Kanskje la damen klare litt mer selv da :hjerte:

Enig her!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordet "tøffel" som et slags skjellsord hører man kun fra andre menn. Gjerne single menn som sliter på damefronten med å få noen til å være i forhold med de fordi de er så egoistiske og barnslige og alltid prioriterer gutta fremfor familien.

Vær stolt av at du er en mann med de riktige og verdiefulle prioriteringene i behold og setter familien og kjæresten din først!
Neste gang de disser deg for å dra hjem så kan du gi dem et stikk tilbake om at du i det minste får fitte i motsetning til de og har noen som bryr seg om deg når du blir gammel og grå istedet for å ende opp ensom og angrende sånn som dem :)

Anonymkode: 84f3d...4d1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ordet "tøffel" som et slags skjellsord hører man kun fra andre menn. Gjerne single menn som sliter på damefronten med å få noen til å være i forhold med de fordi de er så egoistiske og barnslige og alltid prioriterer gutta fremfor familien.

Vær stolt av at du er en mann med de riktige og verdiefulle prioriteringene i behold og setter familien og kjæresten din først!
Neste gang de disser deg for å dra hjem så kan du gi dem et stikk tilbake om at du i det minste får fitte i motsetning til de og har noen som bryr seg om deg når du blir gammel og grå istedet for å ende opp ensom og angrende sånn som dem :)

Anonymkode: 84f3d...4d1

Det er viktig å holde på vennskap selv når man har dame - det er mange som glemmer dette. Når bruddet er et faktum så kan man ikke regne med at vennene vil være der om man har bortprioritert de mens man har vært i forhold. 

Om man hele tiden må forlate vennene etter at man har avtalt treff "fordi man må hjem å hjelpe dama åpne garasjeporten" så vil disse vennene på sikt trekke seg unna naturligvis, og som det står i HI har de begynt og si klart ifra at de ikke liker måten han behandler de. 

Når bruddet er et faktum så vil man da stå ensom og isolert på bar bakke uten noen til å støtte en i hverdagen som kommer

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke risikere å bli "tøffelhelt"  for kompiser heller (ikke la deg påvirke av umodne guttevalper som blander seg inn i forholdet ditt).  Gjør det du selv føler for å gjøre og gi tydelig signal om det. Du er voksen og bestemmer selv. Og de får seg dame etterhvert selv så får de seg en overraskelse (stein i glasshus) 

Anonymkode: a43c7...a88

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vennskap handler også om å gi og ta. Og TS nedprioriterer venner for å gjøre unødvendige ærend for kona si, og tenker ikke en gang over at det er dumt før vennene sier fra om det. 

Anonymkode: c38ef...308

Enig i det. Viktig å ta vare på vennskapene man har også. Leste litt mer her, og ja, det var litt overdreven hengivenhet her. Man klarer da vel å gjøre noe selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Jeg vil si at for å ikke være tøffel i dette scenarioet så lyer du ikke og følger vennene dines pipe bare fordi de blåser i den. Om du nå endrer deg bare fordi de har sagt det, så er det jo nettopp dét som er å være en tøffel. Om du virkelig ikke er en tøffel står du på ditt og sier at du gjør dette med glede og hengivenhet, at det ikke handler om å følge ordre, men at du gleder deg over å komme hjem til kona di. 

Du kan jo også si noe om at hvis de skulle ønske du brukte mer tid med dem og ikke forsvant så fort fra deres sammenkomster hadde det vært bedre at de sa det enn å rakke ned på deg. Å ikke være tøffel betyr å stå opp for seg selv, ikke å snu med vinden. 

Ellers virker det enten som vennene dine er misunnelige på ditt forhold med kona, og at du heller vil være med henne, eller eventuelt bare at de synes du er for lite opptatt av å ivareta vennskapet med dem. 

Endret av Rainstorm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...